בריאות

כחלון למען "סורוקה"

בריאות16 ביולי 2018    דקה אחת
0

שר האוצר משה כחלון, ביקר בשבוע שעבר, בבית החולים, והבטיח "להביא ליצירת מערכת בריאות שוויונית וטובה יותר"

כחלון למען "סורוקה"
שר האוצר בביקור ב"סורוקה". בית החולים יסתפק במספר זעום של מתמחים | צילום: דוברות "סורוקה"

שר האוצר משה כחלון, ביקר בשבוע שעבר, בבית החולים "סורוקה". ל"שבע" נמסר, שמנהל בית החולים, ד"ר שלומי קודש, סקר בפניו, בין השאר, את היקפי הפעילות של "סורוקה", הישגי המוסד במדדי האיכות הרפואית הלאומיים והאתגרים עימם מתמודד בית החולים בגיוס כוח אדם רפואי ובזמינות שירותים ובקיצור תורים.

המארחים הציגו לשר האוצר את תשתיות "סורוקה" המתקדמות, כדוגמת מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה, בניין חדש ומתקדם שייחנך בסוף החודש. בנוסף, הראו לאורח מחלקות שאינן ממוגנות עדיין, ובכל הסלמה ביטחונית באזור יש צורך לפנות מהן את המאושפזים או להפסיק את פעילותן. כך למשל, הפגייה הבלתי ממוגנת בבית החולים, שבכל סבב מלחמתי, כאשר נופל הטיל הראשון על באר שבע, צוותה נאלץ להעביר כ-50 פגים, חלקם מונשמים, מהפגייה לאזור ממוגן, תוך סיכון חייהם. מלבד זאת, קיימים במוסד 8 חדרי ניתוח שאינם ממוגנים, ויש להפסיק את פעילותם בתקופת מתיחות ביטחונית.

כחלון אמר: "משרד האוצר וממשלת ישראל מחויבים להמשיך ולחזק את מערכת הרפואה הציבורית בכלל ואת בית החולים 'סורוקה' בפרט. המטרה שלנו היא להביא ליצירת מערכת בריאות שוויונית וטובה יותר עבור מעמד הביניים והשכבות החלשות. בקדנציה הנוכחית, תקציב מערכת הבריאות רשם את הזינוק הגדול ביותר מבין כל משרדי הממשלה, כאשר הוא גדל בשיעור של כ-60 אחוזים. אנחנו קשובים לצרכים הדרושים להמשך חיזוק 'סורוקה', כדי שיוכל להמשיך לתת לתושבי הדרום את השירות הטוב ביותר".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה