בריאות

"סורוקה": מרפאת עיניים חדשה

בריאות9 ביולי 2018    4 דקות
0

תרומת משפחת ברכה, בעזרת "קרן היסוד"

"סורוקה": מרפאת עיניים חדשה
הצטרפו למשפחת התורמים ל"סורוקה". מימין, ברש, מייזל, שלושה מבני משפחת ברכה, ד"ר קודש ורב סרן וייסברג | צילום: "סורוקה"

בטקס "מרגש במיוחד" (לפי אנשי לשכת הדוברת בבית החולים "סורוקה"), שהתקיים בשבוע שעבר בבית החולים, נחנכה מרפאת העיניים החדשה ע"ש רימונד וניסט ברכה, בהשתתפות: בני משפחת ברכה התורמים, מנכ"ל "קרן היסוד" גרג מייזל, מנהלת בקרן אירית ברש, רב העיר באר שבע הרב יהודה דרעי, רב סרן ישי וייסברג (שטופל ב"סורוקה" במהלך מבצע "צוק איתן"), מנהל בית החולים ד"ר שלומי קודש, סגן מנהל מחלקת עיניים ב"סורוקה" ד"ר ארז צומעי, עובדי המחלקה והמרפאה, מטופלים ואורחים נוספים. ל"שבע" נמסר, שמנהלת מחלקת העיניים פרופ' טובה ליפשיץ, השוהה בשבתון בחו"ל, שלחה את ברכתה המצולמת לכלל משתתפי הטקס.

מרפאת העיניים שנבנתה היא חדשנית, מרווחת, מצוידת במכשור הרפואי ובטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ומהווה אכסניה ראויה לקבלת שירות וטיפול מיטבי מהצוות הרפואי והסיעודי. וייסברג, שנפצע קשה ב"צוק איתן", נותח וטופל במחלקת העיניים, שיתף את הקהל בחוויותיו: "אומר בפשטות, שבעזרת ה', ובזכות האנשים הנדירים שפה, זכיתי לראות את לידתם של שני בנינו המתוקים, איתן ויואל, ואני זוכה בכל יום ויום להמשיך ללוות אותם במבט אוהב בשאר תחנות חייהם. אני מודה לכם בשמי, בשם משפחתי וילדיי ובשמם של עשרות קצינים ולוחמים, שזכו לקבל כאן טיפול מעולה, ויזכו לקבל פה טיפול טוב עוד יותר, הודות לתרומתכם הנדיבה. אנחנו נמשיך להגן על מדינת ישראל, ואתם כולכם תמשיכו לעשות את הדברים הנפלאים, שאתם עושים כאן בכל יום ויום. מחלקת העיניים מגלמת בתוכה את כל הטוב שבארץ הזו; היא שילוב של שליחות, ציונות, מקצועיות וחסד אינסופי לכל אדם באשר הוא. המרפאה הזו היא 'קרן אור', פשוטו כמשמעו, לכל אוכלוסיית הדרום על כלל גווניה, והיא הביאה וממשיכה להביא אור גדול לחייהם של עשרות לוחמים, שחירפו את נפשם, וממשיכים לעשות זאת למען עם ישראל לאורך גבולה הדרומי של מדינת ישראל".

נציג משפחת ברכה, שתרמה להקמה ולהצטיידות המרפאה בטכנולוגיות מתקדמות ביותר, אמר באירוע: "אני מודה בהתרגשות על ההזדמנות שניתנה לנו, לתרום לעם היהודי. סולידריות לעם היהודי זו מהות תרומתנו. אני שמח שניתנה למשפחתי ולי היכולת לתרום בדרך זו. אני מודה לצוותים הרפואיים על המאמץ שלהם לשפר את איכות הרפואה, הניתנת לתושבים. כשהקמנו את הקרן, היה לנו ברור שזו הדרך שלנו לתרום. יש לי צורך עז להרגיש חלק מהעם, ואני מודה על ההזדמנות לעשות זאת דרך התרומה לבניית המרפאה, שמסייעת כמו לישי גם לתושבים וחיילים רבים באזור".

מייזל הוסיף: "זהו סיפור של יהודים טובים ואנשי 'קרן היסוד', אנשים מרקעים שונים המתאחדים, לא משנה איפה הם גרים ומהו הרקע התרבותי שלהם. הקרן עוזרת לעשות טוב למי שרוצה לעשות טוב; זה דורש מחויבות ותשוקה לעזור לתושבי מדינת ישראל בכלל ולתושבי הדרום בפרט, כדי לקבל איכות אחרת. משפחת ברכה מהווה דוגמה ומופת להשראה, עשייה בנתינה וקבלה בו זמנית. אני מאמין שפרויקט זה ישרת את תושבי הדרום, ושדרך 'קרן היסוד' נמשיך לעזור למי שרוצה לעשות טוב".

וד"ר קודש סיכם: "ל'סורוקה' יש את היכולת לספק שירות וטיפול רפואי מצוין וברמה בינלאומית במתחם המפואר, שאנו פותחים הודות למשפחת ברכה היקרה. לבית החולים יש חשיבות אסטרטגית, והוא נכס לאומי בעבור מערכת הבריאות בישראל, בזמני שלום ובמשבר. פיתוח המשאבים, הנדרשים" למוסד, "הוא אתגר מתמשך, שניתן לממשו בעזרת שותפינו וחברינו ומשפחת ברכה ביניהם. אנו גאים שיש לנו חברים כמו משפחת ברכה, ושמחים לקבל אותם למשפחתנו. אני מודה ל'קרן היסוד', חברים אמיתיים של תושבי הנגב, שהיוו חלק מרכזי במספר פרויקטים מצילי חיים בבית החולים".

מערך רפואת העיניים ב"סורוקה" כולל מחלקת עיניים, חדרי ניתוח ומרפאות. במרפאות העיניים של בית החולים מטופלים מדי שנה כ-40 אלף מטופלים מכל אזור הדרום. בנוסף לבדיקות רפואיות, מבוצע במרפאה מגוון פרוצדורות וטיפולים. צוות מערך העיניים מטפל במגוון רחב של בעיות רפואיות, ונחשף למקרים רפואיים מורכבים, מה שמעניק לו ניסיון רב. למערך קיימת חשיבות רבה גם בעיתות מלחמה; במהלך השנים, טיפלה מחלקת העיניים בעשרות חיילים, שנפגעו בעיניהם בעימותים הצבאיים השונים, שכן 'סורוקה' הוא בית חולים הקרוב ביותר לגבול עם רצועת עזה, ועם הניסיון הרב ביותר, שהצטבר לאורך השנים בטיפול בפצועי טראומה, ומהווה את הכתובת הראשונה לפינוי נפגעים מהשטח.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה