בריאות

שירות רפואי צמוד

בריאות20 ביוני 2018    דקה אחת
0

אחות "מכבי שירותי בריאות" בירוחם פינתה מטופלת לבית החולים "סורוקה", ודאגה להחזירה הביתה עם שחרורה

שירות רפואי צמוד
מלינה חייטוב. "מזל שהיה יום חמישי בערב" | צילום: "מכבי שירותי בריאות"

מלינה חייטוב, אחות של קופת החולים "מכבי שירותי בריאות" במרפאת ירוחם של הקופה, פינתה באחרונה, מהמרפאה מטופלת כבת 70 לחדר המיון בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. כשהבינה אחרי חצות הלילה של אותו יום, שאין לאותה אישה איך לחזור הביתה לירוחם, חייטוב לא התבלבלה, ונסעה במיוחד מדימונה ל"סורוקה", לצורך החזרתה של החולה לירוחם.

המטופלת התקבלה באופן דחוף במרפאת ירוחם (לאחר שנפלה בביתה, וראשה היה מכוסה בדם ומוסתר בכובע), בידי האחות בת ה-34, המועסקת ב"מכבי" מ-2009.

היא טיפלה באישה, שטפה את ראשה, והזמינה את אנשי מד"א, כדי שיפנו אותה לבית החולים בבירת הנגב, אלא שחייטוב לא הסתפקה בביצוע תפקידה הרשמי, ובמהלך שיחה עם אותה מטופלת גילתה, שהאישה די בודדה, ובת המשפחה היחידה שלה מתגוררת הרחק, במרכז הארץ. "ביקשתי ממנה את הטלפון שלה, ונתתי לה את שלי", סיפרה האחות השבוע. "ביקשתי ממנה שלא תתבייש, ותעדכן אותי מתי מסתיים הטיפול, והאם היא צריכה משהו".

ואכן, כמה שעות מאוחר יותר, צלצל הטלפון של חייטוב; השעון הראה על חמש דקות אחר חצות. המטופלת סיפרה לה, שהיא שוחררה מ"סורוקה". האחות שאלה אותה מיד "מה היא מתכוונת לעשות, והיא אמרה שהיא תחכה עד הבוקר לתחבורה ציבורית. באותו רגע, אמרתי לה שתחכה לי שם. נסעתי מהבית בדימונה אליה, החזרתי אותה הביתה, ומשם נסעתי חזרה לביתי בירוחם. מזל שהיה יום חמישי בערב"…

וחייטוב סיכמה: "ראיתי שאין לה אף אחד קרוב באזור, והיא נכנסה לי ללב; לא יכולתי להשאיר אותה ככה. אנחנו בקשר עד היום".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה