בריאות

כנס ראשון מסוגו לבריאות הנפש בערד

בריאות10 ביוני 2018    2 דקות
0

פרי שיתוף פעולה של מחוז דרום ב"כללית", יחד עם קבוצת "שכולו טוב", חברת "דיאלוג" ומועדון "מלב ולב ערד"

כנס ראשון מסוגו לבריאות הנפש בערד
אפשרויות נרחבות. צוות בריאות הנפש של "כללית" בערד: קסום, רויטור, יאול, נוי-מן ובת ישראל מור | צילום: יח"צ "כללית" מחוז דרום

כנס ראשון מסוגו לקידום בריאות הנפש התקיים, לא מכבר, לראשונה בערד בהובלת "כללית" מחוז דרום. ל"שבע" נמסר, שהאירוע היה פרי שיתוף פעולה של מחוז דרום ב"כללית", יחד עם קבוצת "שכולו טוב", חברת "דיאלוג" ומועדון "מלב ולב ערד", במטרה לחשוף לציבור הרחב את מערך שירותי בריאות הנפש בעיר.

"הרעיון ליום החשיפה עלה במסגרת הפורום העירוני לקידום בריאות הנפש, בעידוד ובשיתוף משרד הבריאות, במפגש של כלל השירותים הקהילתיים בערד, שהתקיים לפני כחצי שנה", מספרת מירב יאול, עובדת סוציאלית ונציגת "כללית" במחוז, העובדת במרפאה לבריאות הנפש של "כללית" בעיר מיום פתיחתה. "דובר על הצורך בהבאת המידע על השירותים לקהל הרחב, כנס שיחשוף את תושבי העיר ערד לכלל השירותים, המוצעים במסגרת סל השיקום. הסתבר שיש לא מעט מטופלים, שכלל אינם מודעים לאפשרויות הנרחבות, המוצעות להם דרך סל השיקום; כלומר, יש מטופלים העונים לקריטריונים (40 אחוזים נכות נפשית ויותר), וכלל לא נהנים ממגוון המענים, הקיימים בעיר ובסביבתה".

מאז כניסת לתוקף של הרפורמה בבריאות הנפש, ביולי 2015, חלה תמורה משמעותית במערך השירותים, המוצעים לכלל האוכלוסייה בתחום. כיום, כמעט שלוש שנים מאז החלת הרפורמה, יש מגוון רב של מענים בתחומים שונים: חברה ופנאי, דיור, תעסוקה, השכלה ועוד. בנוסף, הורחבו שירותי הסומכות והחונכות, והיום ניתן לקבל ליווי פרטני, קבוצתי וקהילתי באמצעות "סל השיקום" של משרד הבריאות, אבל כאמור, חלק גדול מהזקוקים לטיפול אינם מודעים למענה המגוון הקיים.

לדברי יאול, "יום החשיפה תוכנן כך שבתחילתו יוצגו דוכנים של כלל השירותים הקהילתיים בתחום בריאות הנפש (דיור, תעסוקה, השכלה, חברה ופנאי) כך שבעצם תהיה הזדמנות בלתי תלויה למטופלים, ואפילו לאנשי מקצוע מהתחום, להכיר ולהתוודע למגוון המרשים. היו 12 שירותים, שהציגו את מרכולתם בצורה מזמינה ומאפשרת: מנשרים, כרטיסי ביקור ועוד. כמו כן, הוצגו עבודות יצירה ואומנות של משתקמים מהעיר, כמו גם דברי מתיקה (שניתן היה לרכוש במקום), שהוכנו במפעל שוקולד, בבאר שבע, ואליו מגיעים גם מטופלים מערד".

בנוסף, השתתפו בכנס צוות מרפאת בריאות הנפש של ערד (כולל ד"ר איגור ארונוב, צלולה בת ישראל מור, אליזבט רויטור, העובדת הסוציאלית מנאר קסום ויאול), נציגות מהנהלת מערך בריאות הנפש במחוז (ורד בלול פויכטונגר נציגת הסיעוד, ומתיה בר טל האחראית על עבודה סוציאלית בבריאות הנפש), העובדת הסוציאלית המחוזית שבלת הרשקוביץ-ארגס וראש מנהלת נגב דרומי ד"ר פואד אלצאנע (נציג ההנהלה של מחוז דרום).

לסיכום הכנס, ניתנה הרצאה בנושא "גופנפש", בידי הפסיכולוג המחוזי של "שירותי בריאות כללית", ינון יאיר נוי-מן. ההרצאה הועברה בצורה מותאמת לקהל, בין אם מדובר במטופלים ו/או אנשי מקצוע, והיא כללה גם תרגול קצר של דמיון מודרך והרפיה.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה