בריאות

"בשביל הלב שלהם"

בריאות10 במאי 2018    3 דקות
0

"כללית" מחוז דרום ובית החולים "סורוקה" פתחו את שבוע המודעות לאי ספיקת לב

"בשביל הלב שלהם"
כדאי להיבדק. העמדה ב"גרנד קניון" | צילום: יח"צ "כללית" מחוז דרום

עשרות מתושבי הדרום ביקרו, השבוע, בעמדה המיוחדת ב"גרנד קניון" שבבאר שבע, שהקימו במשותף היחידה לאי ספיקת לב של "כללית" בדרום ומכון הלב בבית החולים "סורוקה, זאת במסגרת האירוע הראשון והרשמי בשבוע המודעות לאי ספיקת לב, המצוין החודש.

ל"שבע" נמסר, שצוות היחידה לאי ספיקת לב של "כללית" במחוז, יחד עם אנשים ממכון הלב של בית החולים, בדקו "במסירות" את כל מי שביקר במקום, ומדדו גובה, משקל, לחץ דם וסוכר. המבקרים קיבלו הסבר מפי הקרדיולוג המומחה ומנהל היחידה (שהוקמה לפני 6.5 שנים, מטפלת כיום בכ-300 חולים, והביאה לצמצום שיעור האשפוזים בכ-50 אחוזים), ד"ר ז'אן מרק וויינשטיין (שיזם את הפעילויות המיוחדות לרגל שבוע המודעות לאי ספיקת לב, יחד עם רכזת התחום המחוזית ציפי חמו), כיצד לשמור על אורח חיים בריא, ובמיוחד על בריאות הלב.

אל העמדה הגיעו גם מנהל "סורוקה" החדש ד"ר שלומי קודש, מנהל מחוז דרום ב"כללית" מיכאל מישורי דרעי והמנהל הרפואי של המחוז ד"ר עלי אלהואשלה, ואליהם הצטרפו שניים מבכירי הקרדיולוגים בנגב, פרופ' יעקב הנקין (קרדיולוג בכיר במכון הלב ומנהל מרפאת מיתר) וד"ר ירון סטנובסקי (קרדיולוג ביחידת אי ספיקת לב באשקלון).

ד"ר וויינשטיין ציין, ש"כבר כמה שנים, שאנו מציינים יחד עם החוג לאי ספיקת לב של הקרדיולוגיה האירופית את השבוע החשוב הזה; בכל מדינה באירופה, מקיימים פעילות כזאת או אחרת, והשנה החלטנו לקיים כאן בדרום תוכנית יותר משמעותית, ולהתמקד גם בחשיבותה של הפעילות הגופנית במחלה. בשבוע שעבר, השתתפנו במרוץ באר שבע, יחד עם קבוצת מטופלים שנמצאים במעקב, ואנחנו יודעים שהם מסוגלים להשתתף בהליכה הסמלית; צעדנו יחד, לאט לאט, בקצב שמתאים לכולם, וזה היה מרגש והחלק הראשון בשבוע שלם, שאנו מקדישים להעלאת המודעות למחלה".

והוא הסביר: "מחלת אי ספיקת לב היא מחלה מורכבת, הגורמת להרבה תחלואה בקרב המטופלים, ירידה באיכות החיים וברמת התפקוד היומיומי וצורך באשפוזים רבים וחוזרים, דבר המכביד על החולים, ומפריע לחיי היומיום שלהם ושל משפחותיהם. המטרה של יחידת אי ספיקת לב במסגרת רפואת הקהילה, היא לטפל בחולים הקשים ביותר, המתאשפזים בתדירות גבוהה, ולנסות למקסם את הטיפול, כדי לייצב את מצבם הרפואי, ולמנוע כמה שניתן אשפוזים חוזרים. הטיפול הזה כולל גם הערכה בידי אחיות ורופאים ביחידה; אנחנו מתאימים הן את הטיפול התרופתי והן את שאר הטיפולים, כך שיוכלו לתפקד ברמה טובה יותר, כולל טיפול דרך הווריד, במקום לשלוח למיון או לאשפוז. בנוסף, אנו יכולים לראות את החולים בתדירות גבוהה, אפילו פעם בשבוע, דבר שבדרך כלל לא מתאפשר בבית החולים. אנחנו זמינים לטלפונים של החולים והמשפחה עד 21:00, וכך אם יש הידרדרות חלילה, החולה יכול לדווח ובמקרה הצורך להגיע ליחידה".

וחמו סיכמה: "העמדה הייתה פעילה, וההיענות הייתה טובה מאוד; כל נבדק קיבל כרטיס עם מדדים, והודרך להגיע לרופא משפחה בהתאם. לשני מטופלים נמצאה רמת סוכר גבוהה מאוד מהרגיל, והם הופנו בדחיפות להמשך בירור".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה