בריאות

שתו משקאות אנרגיה, והגיעו ל"סורוקה"

בריאות8 במאי 2018    דקה אחת
0

עשרות בני נוער טופלו, בחודשים האחרונים, בבית החולים, בעקבות לחץ דם גבוה והפרעות שינה וריכוז, שנגרמו מצריכת כמויות גדולות של משקאות אנרגיה

שתו משקאות אנרגיה, והגיעו ל"סורוקה"
תלמידים ומשקאות אנרגיה | צילום אילוסטרציה: ראובן קסטרו

עשרות בני נוער, בגילאי 13 – 14, פונו בחודשים האחרונים, למרפאה הקרדיולוגית בבית החולים "סורוקה", עם תלונות על דופק מהיר, לחץ דם גבוה, הפרעות שינה והפרעות ריכוז.

ל"שבע" נמסר, שבשבוע אחד הובאו למרפאה כ-10 ילדים, עם תלונות זהות. הצוות הרפואי, שזיהה סימפטומים דומים מהם סבלו בני הנוער, בדק את הסיבתיות והקשר בין המקרים, ומצא שבכולם צרכו הילדים כמויות גדולות של משקות אנרגיה. העלייה בפניות של נערים למרפאה הקרדיולוגית נרשמה בעיקר לאחר חג הפסח ויום העצמאות, כאשר כל בני הנוער טופלו, ונמצאים במעקב של המרפאה.

הסכנה הבריאותית בשתיית משקאות כאלו ידועה כבר מספר שנים; ארגון הבריאות העולמי הגדיר את משקאות האנרגיה כ"סכנה לבריאות הציבור", לאחר שמצא שאחד המרכיבים העיקריים באותם משקאות הוא קפאין; הארגון אוסר צריכת משקאות, המכילים קפאין, בידי ילדים (כולל משקאות אנרגיה), בעיקר בשל הסיכונים מגירוי יתר של מערכת העצבים. מלבד קפאין (הנמצא באופן טבעי בקפה ובתה), מכילים המשקאות גם טאורין (שהוא למעשה חומצת אמינית, המיוצרת באופן טבעי בגוף, ושלה מיוחס חלק בוויסות פעימות הלב והתכווצויות שרירים ורמות האנרגיה בגוף), וסוכר (שהוא אחד הרכיבים השכיחים ביותר במשקאות אנרגיה, וצריכה מוגברת שלו יכולה לגרום להשמנה ולסוכרת, ועשויה להוביל לתחושת תשישות ול"נפילת מתח").

קרדיולוגית הילדים ומנהלת יחידת הדמיית לב ב"סורוקה", ד"ר אביבה לויטס, מסבירה: "בחודשים האחרונים, בעיקר אחרי החגים וסופי השבוע, הגיעו ילדים רבים עם תלונות של דופק מהיר, עצבנות, אי שקט וירידה בתפקוד היומיומי. תוך כדי בירור וטיפול, הבנו שמדובר בתופעה חמורה של שתיית משקאות אנרגיה ברמה מוגברת, העלולה להשפיע לרעה על הבריאות, ואינה מומלצת. על ההורים להבין את ההשלכות, ולהשגיח על ילדיהם".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה