בריאות

זרקור רפואי | הכירו את ד"ר גיל זליגסון

בריאות21 בפברואר 2018    6 דקות
4

אל תתנו למיקום הקליניקה שלו להטעות אתכם, ד"ר זליגסון, רק בן 45 והוא "אחד משלנו". כבר שנים שהוא מתגורר במיתר, מנתח ומנהל קליניקה ברמת החייל בתל אביב, כשאת מטופלי הדרום הוא פוגש פעם בשבוע בקליניקה באסותא בבאר שבע

זרקור רפואי | הכירו את ד"ר גיל זליגסון
ד"ר זליגסון | צילום: פרטי

את ד"ר גיל זליגסון אני פוגשת לקפה בקליניקה שלו ברמת החייל, תל אביב. התוודעתי אליו לאחר שניתח וטיפל במספר חברות שלי.

ד"ר זליגסון נחשב לאחד המנתחים הפלסטיים הבכירים בישראל. שמו הולך לפניו באיכות העבודות שלו במגוון תחומים, ניתוחים קוסמטיים מחד וטיפולים לפיסול והצערת מראה הפנים מאידך. הוא נשוי לרופאת עוראותה הכיר בטכניון במסגרת לימודי הרפואה ולהם 3 ילדים.

מתי הבנת שאתה רוצה להיות מנתח פלסטי?

"המשיכה לתחום הכירורגיה הפלסטית החלה לקנן בי עוד בהיותי סטודנט לרפואה. במהלך סבב במחלקת כירורגיה פלסטית בבי"ח רמב"ם, צפיתי בניתוח לשחזור הלוע בחולה סרטן. היצירתיות הרבה ומורכבות הניתוח, בו מועברת רקמה מהחזה לצוואר בתעלה תת עורית, הקסימו אותי ושכנעו אותי כי זהו התחום בו ארצה לעסוק בחיי. כעשור לאחר מכן, בעודי בהתמחותי, ביצעתי ניתוח מורכב זה וחשתי כי סגרתי מעגל ראשון".

"תוך כדי הכשרתי, למדתי להעריך עד כמה חשובה ראייתי המרחבית כמנתח פלסטי ויכולתי להבין כיצד כל תפר, חתך והחלטה ניתוחית, ישפיעו על התוצאה הסופית והמראה של האיבר המנותח".

תחום הכירורגיה הפלסטית נבדל מיתר תחומי הרפואה – מדובר בתחום בו מעבר לידע הרפואי, צריך יכולת אמנותית. לא כך?

"נכון מאוד. זה בדיוק החלק היפה במקצוע זה. נדרשת בו בראש ובראשונה הבנה של מה יחשב כאסתטי, הכרת האפשרויות הטיפוליות, יצירתיות ומרדף מתמיד אחר שלמות. בדיוק כפי שבתחומים אחרים ניתן לראות אנשים ש'יש להם את זה' או לא, כך גם בכירורגיה פלסטית. מצפיה בתמונות רבות של עבודותיו של המנתח, ניתן להתרשם מיכולותיו האמנותיות והכירורגיות".

מעבר לאתגר הניתוחי, ממה אתה שואב את הסיפוק שלך בעבודה כמנתח פלסטי?

"אושר רב נגרם לי מתוצאה אסתטית ומושלמת בסיום הניתוח, אבל סיפוק לא פחות מתקבל מהכרת התודה של המטופלים והבנת ההשפעה הרבה של הניתוח על איכות חייו של המטופל. אין כמו להיות עד לשינוי הרב המתחולל בחייו, אישיותו וביטחונו העצמי של מטופל, אשר היה כה עסוק ומוטרד מפגם אסתטי כזה או אחר בו טפלתי".

 נשמע שהקשר האישי עם המטופל חשוב לך לא פחות מהאלמנט הניתוחי?

"הקשר האישי והישיר עם המטופל גורם לי לאושר רב והוא מונע ממני את השחיקה אשר הייתה עלולה להיות מנת חלקי, אילו הייתי עוסק באספקט הטכני בלבד. מעבר לזה יש דברים בתהליך ההתקשרות עם המטופל שיש להם חשיבות עצומה להצלחת ההליך, כמו לדוגמא תיאום הציפיות והבנת רצון המטופל. כל החלטה על התערבות, צריכה לקחת בחשבון את אופיו של המטופל ורצונותיו. אין 'לתפור חליפה זהה' לכל המטופלים".

"ליחס האישי וזמינות המנתח חשיבות עליונה בעיני. מרבית המטופלים עוברים 'חוויה' זו לראשונה בחייהם ואך טבעי הוא כי שאלות וחששות רבים יתעוררו. מעבר לכך, מפקידים הם בידי דבר בעל ערך רב – גופם. הדבר אינו מובן מאליו והאחריות הרובצת על כתפי ברורה לי. אדם אשר נתן בי אמון כה רב ראוי ליחס הטוב ביותר אותו אוכל להעניק, לצד כישורי כמנתח".

"יש לו את זה" | צילום: פרטי

יש לך קווים אדומים כמנתח פלסטי, או שכל מה שהמטופלים יבקשו אתה תבצע?

"בהחלט כן. קיימות בקשות שהן גחמות של מטופלים המעוניינים לבצע דברים ביזאריים או מוגזמים. לדוגמא בקשה שעמית שלי קיבל לפצל לשון לשניים כשל נחש. מצבים אלו ברורים לכל והמוסר והאתיקה הרפואית מונעים אותי מלבצעם. המקומות הבעייתיים יותר הינם התחום האפור, לדוגמא הגדלת חזה משמעותית יותר או עיבוי שפתיים גס. שאיפתי היא לתוצאה טבעית ביותר שלא תאפשר לצופה במטופל לדעת שהייתה במקרה התערבות כלל. מרבית המטופלים מעריכים מאוד תוצאות אלו ועל-פי רוב לאחר הסבר ניתן להגיע להבנות לגבי התוצאה המקווה. אין לי בעיה כלל לסרב לטיפול כאשר המטופל מתעקש על תוצאה מוגזמת. מעבר לכך מהר מאוד אתה מבין שכל אחד ממטופליך הוא סוג של שלט פרסומת מהלך שלך. מטופלת המסתובבת עם תוצאה גרוטסקית שאתה בצעת, תפגע בשמך".

מה המוטו שלך כמנתח?

"אני שואף להשגת התוצאה האסתטית בעלת המראה הטבעי ביותר האפשרי, תוך הצנעת ה"עדויות" להתערבות הניתוחית. המראה המנותח ("DONE LOOK") – אינו רצוי בעיני".

אתה מטפל במטופלים מאיזור המרכז בקליניקה שלך בתל אביב ופוגש גם מטופלים מהדרום באסותא בב"ש, יש הבדל בין המטופלים במרכז הארץ לדרום?

"כמובן שאין כל הבדל. האוכלוסייה במרכז ובדרום מגוונת ביותר. לא אחת פגשתי מטופלים מהדרום בקליניקה בתל אביב. הם מגיעים לתל אביב משום שסברו כי במרכז ימצאו מנתחים טובים יותר. כשמסתבר להם שמקום מגוריי בדרום וניתן יהיה לבצע את מרבית הטיפול והמעקב בדרום, הם שמחים יותר".

יש היום כל כך הרבה סוגי טיפולים ומטפלים, מה חשוב לבדוק לפני שמקבלים החלטה ?

"אתחיל ואומר שהדבר החשוב ביותר שהמטופל צריך להחליט עליו הוא מי יטפל בו. ניסיון לבחור מטפל על-בסיס טכנולוגיה או סוג החומר בו הוא משתמש הינה טעות. מטופלים רבים נשבים בקסמי השיווק והפרסום. מודעות המכילות ביטויים כמו "טיפול חדש", "טכנולוגיה חדישה" או "לייזר" גורמים למטופלים לחשוב שמצאו את "הדבר הבא".

"בניגוד לקניית טלפון סלולרי חדיש יותר, שהוא על-פי רוב משוכלל מקודמו, בתחום הכירורגיה הפלסטית לניסיון משקל רב ביותר. יחד עם זאת ותק בלבד אינו ערובה לבחירה הנכונה. לדעתי, בחירת הרופא שיטפל בי משולה מבחינתי לבחירת מעצב פנים או אמן שיבצע עבודה עתידית ולכן הדרך הטובה ביותר לנבא את סיכויי ההצלחה היא להתרשם מיכולותיו של הרופא במקרים קודמים ואף קשים יותר. פחות חשוב לי ואין ביכולתי להבין יתרון או חסרון של טכניקה/טכנולוגיה כזו או אחרת".

"בכדי לבחון את ניסיונו של הרופא אני ממליץ למטופל השוקל ניתוח / התערבות אחרת לצפות בתמונות לפני –אחרי רבות ככל האפשר של עבודותיו של המנתח גם בתחום בו הוא מתעניין וגם בתחומים אחרים. למרבית המנתחים הפלסטיים אתר אינטרנט המכיל תמונות כאלו".

אבל כיצד ניתן בעידן הפוטושופ לסמוך על תמונות אלו?

"אני נתקל בשאלה זו פעמים רבות, שכן פעמים רבות התוצאות נראות לא אמיתיות. אני ממליץ לבחון התמונות בעין ביקורתית. לדוגמא במקרים של מתיחות בטן, ניתן להתרשם מנקודות חן או צלקות לאחר ניתוחים קודמים ששינו את מיקומן ונדדו כלפי מטה. מעבר לכך אין תחליף לפגישת הייעוץ בה ניתן להתרשם מהרופא, אישיותו ואמינותו".

ד"ר גיל זליגסון: www.dr-gil.co.il

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • מיכל
    מתיחת בטן אצל האומן והמנתח בחסד עליון גיל זליגסון

    ביום ראשון ה24/11/2019 נותחתי אצל גיל זליגסון במתיחת בטן והבנאדם הוא אומן!!! פשוט אומן!! ואכפתי !! ומדהים באמת בנאדם מדהים גם הרגשתי איך באמת חשוב לו שאני ארגיש טוב לאורך כל התהךיך ואחריו והדייקנות שלו …אין לי מילים אני מרגישה שקיבלתי את הנעורים שלי בחזרה אחרי שלושה ניתוחים קיסריים ובטן רופסת פתאום יש לי בטן שטוחה ומהממת ופופיק קטנטן ויפייפה ובטן מפוסלת כמו שלא הייתה לי מעולם…מדהים!! הוא בנאדם מדהים ומנתח בחסד עליון ואומן! זכיתי?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט אומן!!

  • מיכל

    פשוט אומן!! ד״ר גיל זליגסון ניתח אותי במתיחת בטן והוא פשוט החזיר לי את הנעורים ואת השמחת חיים בכל הנוגע לדימוי גוף…מי שרוצה להתייעץ איתי ולשאול אני אשמח לשתף 0502060657 מיכל.
    מנתח בחסד עליון! אכפתי ופשוט אומן!

  • מיכל

    פשוט אומן!! !ד״ר גיל זליגסון ניתח אותי במתיחת בטן והוא פשוט החזיר לי את הנעורים ואת השמחת חיים בכל הנוגע לדימוי גוף…מי שרוצה להתייעץ איתי ולשאול אני אשמח לשתף 0502060657 מיכל.
    מנתח בחסד עליון! אכפתי ופשוט אומן!