בריאות

הדרום מקופח בבריאות

בריאות3 בינואר 2018    דקה אחת
0

המתנה בתור למרפאות בדרום, בו גם מספר המיטות לילדים הוא הנמוך בארץ, לוקחת עשרה חודשים יותר. גם שיעור תמותת התינוקות גבוה יותר ביחס למרכז

הדרום מקופח בבריאות
שלושה נתונים קשים. ח"כ מועלם בכנס | צילום: ד.ט.נ

בנגב ממתינים 13 חודשים לתור במרפאות להתפתחות הילד, לעומת שלושה חודשים בלבד במרכז הארץ. כך ציינה לאחרונה בכנס לשוויון בבריאות הילדים בנגב, יו"רית סיעת "הבית היהודי" בכנסת שולי מועלם (באר שבעית לשעבר – י.ס.ד), לפי דוח מבקר המדינה האחרון. ל"שבע" נמסר, שח"כ מועלם הוסיפה ששיעור תמותת תינוקות בדרום גבוה בהשוואה לשאר המדינה, ושמספר המיטות לילדים בגילאי 0 – 14 בבתי החולים בנגב הוא הנמוך בארץ.

דיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטה, פרופ' עמוס כץ, אמר ש"אם לא ייפתח מסלול קלינאות תקשורת, נמשיך לבכות על חוסר השוויון של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בדרום לעומת המרכז. ברור לי לגמרי, שהעובדה שלומדים פה פיזיותרפיה וסיעוד עוזרת בצמצום הפער. הגיל הרך הוא הזמן הקריטי לצמצום הפערים, שאחר כך כולנו רואים, והם היוצרים את הפריפריה החברתית… זכותם של הילדים בנגב לרפואה מונעת איכותית, זמינה ושוויונית אינה חסד, אלא זכות. על כל שקל שנשקיע פה, נחסוך 10 שקלים בעתיד. אני קורא לממשלה: זה הזמן ליישם החלטות, הקשורות לבריאות בכלל ולבריאות הדרום בפרט".

סמנכ"לית הרשות לפיתוח הנגב ורד גושן, הדגישה: "המנוף המרכזי לקפיצת מדרגה בבריאות הילדים בנגב הוא ההון האנושי. הפיתרון בטווח הארוך נעוץ בקידום תשתיות, הגדלת ההיצע של כוח האדם וטיפוחו באמצעות הכשרות ומודל תמריצים, שיאפשרו את פיתרון כשל השוק. הרשות מקדמת הקמת ארבעה מרכזים אינטגרטיביים לגיל הרך, ובשנה האחרונה מפעילה מאגר מטפלים פרא רפואיים להנגשת היצע המטפלים הקיים להורים בדרום, המחפשים אחר מטפל. לצד כל אלה, שמנו לנו למטרה לקדם את נושא הבאת ההכשרות כאן אלינו לנגב, כדי שאותם מטפלים ירכשו את הידע, יתנסו במסגרות הטיפול, ויקבעו פה את מקום מגוריהם ועבודתם. במסגרת זאת, נעמיד משאבים לטובת מעטפת תומכת למסלולים שייפתחו וללומדים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה