רכילות ולילה

זן נדיר

רכילות ולילה21 בינואר 2021    5 דקות
1

תכירו את נדיר אליהו, אושיית רשת עם סטייל משלו

זן נדיר
צילום: טל חמדי

נדיר אליהו, בן 27 מבאר שבע הוא אחד מאושיות הרשת שאי אפשר להתעלם מהם. אליהו, במקור מדימונה הוא סטודנט לעיצוב גרפי ומודה שלהיות אושיית רשת, זה לא משהו שהוא כיוון אליו: "זה לא משהו שהתכוננתי או כיוונתי אליו. הייתי מעלה תכנים מצחיקים ולאט לאט זה צבר תאוצה ובאיזשהו שלב הבנתי שיש פה כוח. פתאום מזהים אותך ברחוב".

אליהו מצא את כוח הביטוי של ברשת. מי שגדל כילד "בעייתי" כהגדרתו בדימונה, מצא את הכלי בו הוא מוציא החוצה את מי שהוא באמת: "הייתי ילד קצת בעייתי, לא הייתי ילד של מסגרות. יש לי שתי אחיות גדולות ואני הייתי הילד השלישי והמרדן. לא הייתי ילד רע, פשוט לא הייתי בראש ללימודים, הייתי מבריז משיעורים ובא לבית ספר לעשות צחוקים. אני לא חושב שאני מתאים למסגרות, אני אוהב את החופש שלי. היום התאפסתי כי אני מבין שאני במרוץ אחרי לחיים".

כמו לא מעט אנשים שחישבו מסלול מחדש, גם אליהו הבין שהוא צריך לשנות כיוון: "עבדתי במכירות, אחרי זה הייתי מנהל סלון חתנים בעיר העתיקה וכשהתחילה הקורונה אמרתי שאני לא יודע מה יהיה שנה הבאה או עוד שנתיים. לא בא לי להיות בנאדם של עבודה 9 עד 5 , זה לא אני, נועדתי ליותר. זו היתה שנה שהחלטתי שאני רוצה ללמוד לעשות מה שאני אוהב. אני אוהב את עולם השיווק והפרסום, עיצוב גרפי זה משהו שעניין אותי תמיד. חיכיתי שתיהיה לי את הדחיפה הזו ללכת ללמוד".

צילומים: טל חמדי

אליהו כאמור, הפך להיות מה שנקרא היום 'אושיית רשת'. אם תשאלו אותו, זה קרה די במקרה, בעיקר כי אליהו הציג את עצמו ברשתות החברתיות: "זה התחיל במקרה ולא כיוונתי לשם. פנו אליי מחברת פרסום כשהיו לי 3000 עוקבים ואמרו שאהבו את הפיד שלי, לקחו אותי תחת חסותם ושלחו אותי לקמפיינים. ככה לאט לאט זה פשוט צבר תאוצה. הייתי מעלה סטורי ומתחיל לחשוב מה לעלות ומתי. זה עבר בין אחד לשני ופתאום קפצו העוקבים עוד ועוד. אני מאמין באיכות של עוקבים ולא בכמות. עוקבים שמעורבים ועוקבים אחריי בגלל מה שאני מעלה".

אליהו מדגיש כי מגיל קטן היה ילד דעתן בכל מה שנוגע ללבוש: "תמיד נמשכתי לזה. אמא שלי מספרת שהייתי קטן והיתה מלבישה אותי לבית ספר הייתי כבר אז דעתן. משהו באופנה תמיד היה שם. חלק מהעוקבים שלי נשארו גם בגלל הסטייל שלי וגם בגלל שהם מתעניינים באופנה. אני קונה מה שאני אוהב, אני לא חושב שיש הגדרות לאופנה ולבוש. אני יכול לקנות פוטר מאסוס נשים, או קפוצ'ון מזארה נשים. אנחנו עושים את הבגד ולא הוא אותנו. אם יש חולצה ורודה זה לא אומר שזה של נשים".

מה זה אומר להיות אושיית רשת?

"זה דורש הרבה, זה הרבה עבודה. אני חושב שבשנים האחרונות למדתי לעשות את ההפרדה בין החיים שלי לחיים באינסטגרם. לדוגמה, אתה בחופשה בחול ואתה חייב לעדכן כל הזמן. אני מרגיש סוג של מחויבות לעוקבים שלי באינסטגרם. אבל אני יודע לעשות את ההפרדה. מצד אחד זה לוקח מהזמן שלי אבל אני יודע שזה חלק מהעבודה, ואני יודע גם לקחת את הזמן שלי לעצמי. הפיד שלי גם מאוד מחושב. אני בנאדם שמרוצה יחסית מהר מתמונות. אני לא צריך 1000 תמונות בהמון לוקיישנים. למדתי גם מתי להעלות תמונות, באיזה שעות. למדתי קצת להרפות ושזה יהיה בסופו של דבר חוויה. פעם הייתי נוסע לתל אביב במיוחד עם אאוטיפיט מסוים כדי להצטלם, היום זה כבר לא יקרה, אבל עדיין יש מחשבה".

זו עבודה שגם משתלמת בסוף?

"עושים מזה כסף, אני לא אשקר. מה שעצוב היום שחברות פרסום מחפשות את הכמות. מעדיפים מישהי עם 100 אלף עוקבים ובגדי ים, במקום בחורה עם סטייל מטורף ו10 אלף עוקבים. זו טעות. אני לא עושה סכומים מטורפים ולא לוקח כל דבר. לא בא לי לקחת כל קמפיין שיש".

כמה נדיר ברשתות הוא נדיר במציאות?

"אני חושב שבסופו של דבר האינסטגרם זה שואו, זו הצגה. יש איזה דמות שאתה בונה באינסטגרם וזה לא תמיד אתה במציאות. לדוגמה, ביום יום אני עם ג'ינס וטי שירט ובאינסטגרם מעלה אאוטיפיטים אחרים. אני לא רואה בזה משהו לא טוב. זה הג'וב, זו העבודה. לפעמים אני מעלה תמונות קצת יותר חריגות. אבל אם קיילי וקנדל יכולות להעלות תמונות פרובוקטיביות אז אנחנו לא? למה? כי אנחנו מבאר שבע?"

לאחרונה פתח אליהו אתר בו הוא מוכר את האאוטפיטים שלו: "זה אתר שמאפשר לך לפתוח חנות  ולמכור בגדים או פיסים שאתה לא שם יותר או לבשת פעם אחת. זה משהו מאוד מקובל בשנים האחרונות. יש לי המון בגדים שאני חושב שהיו שמחים להיות בבית אחר של אנשים שאוהבים אופנה. פריטים שלבשתי פעם אחת או פעמיים ויכולים להגיע למישהו אחר".

אליהו מדגיש כי גברים קונים פחות למרות שיש התעוררות גם אצל הגברים, ועדיין באופן מובהק נשים קונות יותר פריטים. אחת החברות הקרובות של אליהו היא ליזה ביך, עוד אושיית רשת ומבילת דעת קהל מייד אין באר שבע: "יאני וליזה נהיינו חברים טובים ואני מלווה אותה היום בצילומים של המותג שלה. אני גם מנהל לה את עמוד המותג. ליזה מבינה אותי. בגלל שאנחנו מגיעים מאותה סצנה היא מבינה מה אני רוצה".

עם ליזה ביך

אז מה השאיפה שלך?

"אני שואף להתפתח בתחום הסושיאל. אני רוצה לעסוק בפרסום ושיווק ולראות לאן יזרמו החיים".

 

 

כתבות נוספות ברכילות ולילה

0

הספיישלים של כרמים חוזרים

רכילות ולילה20 במרץ 2024    דקה אחת
0

שיחות על הבר

הכירו את ניב לוי, הברמן של הויקטוריה

רכילות ולילה21 בפברואר 2024    2 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלוף