רכילות ולילה

אלוף הארץ בקוקטיילים

רכילות ולילה4 ביולי 2019    2 דקות
0

גורמי ספיאשווילי מה'זאלמה אכבר קוקטייל בר', זכה השבוע, במקום הראשון בגמר תחרות וורד קלאס ישראל וייצג את ישראל בתחרות העולמית- Global Finals בגלזגו, סקוטלנד

אלוף הארץ בקוקטיילים
גורמי ספיאשווילי. זוכה וורלד קלאס 2019 | צילום: ספיר קוסא

ספיאשווילי, בן 28, מברמן כבר 3 שנים בצורה מקצועית.

"התחלתי לעבוד ב-2015, בחנויות אלכוהול כדייל", הוא מספר. "לאט לאט התאהבתי בנוזלים. טעמתי כל דבר שהיה פתוח בחנויות כי הייתי סקרן, אחרי כמה זמן כבר התחלתי לנהל חנות פה בבאר שבע וזה נהפך כבר ממש למקצוע. הפסקתי את הלימודים של הנדסאי הבניין שלמדתי בזמנו והחלטתי שאני שואף הכי רחוק שיש בתחום האלכוהול, אבל תכלס לא היה לי ממש כיוון איך לעשות את זה".

ספיאשווילי לא עבר קורס ברמנים מעולם, ובכל זאת ניסה את מזלו בבר הזאלמה שהיה בדיוק בשלבי הקמה. "הייתי מכין קוקטיילים קלאסיים לחברים בבית ואת כל הידע האלכוהולי צברתי בחנויות ובחברות שבהן עבדתי. כשבאתי והצעתי את עצמי, רציתי להגיע לעבוד בבר נטו, כדי להשכיל וללמוד ואפילו אמרתי לבעלים שמבחינתי אפילו אני עושה את זה בחינם כי אני צמא לידע וזה מרתק אותי. מפה לשם, אחרי המשמרת הראשונה התקבלתי בברכה. מאז הספקתי לעשות כברת דרך ארוכה, תחרויות, הפקות בתחום האירוח, פסטיבלים שנועדו לקדם את תרבות השתייה".

למה דווקא ברמן?

"מה שאני הכי אוהב במקצוע, חוץ מאת העבודה המאתגרת, העמוסה והמלאה באינטראקציות מדהימות והזויות, זה את העובדה שאין גבולות. אני יכול להיות ולעשות הכל. אין פה נכון ולא נכון, הפרשנות האישית שלי היא בסופו של דבר שנכונה וכמובן, המסר שאני מעביר. בין אם זה בצורת האירוח שבה שאני בוחר לארח, המסר שאני מעביר לבנאדם ואפילו הסיפור שמאחורי הקוקטייל שלי. בסופו של דבר לא ארצה לעבוד בבר כל החיים, המטרה שלי היא לקדם את עצמי ולהפוך את עצמי למותג ולהסתובב בעולם, תוך כדי שאני מפיץ את הבשורה של עצמי".

איך הגעת לתחרות?

"ב2017 נחשפתי אליה באמת בלייב. דוד הבעלים של הזאלמה ניצח בה וזה עורר בי השראה והבטחתי לעצמי שיום אחד גם אני אחזיק את הגביע בתור המנצח. בשנה שעברה גם עברתי את כל השלבים והגעתי אמנם לגמר אבל בסוף הגעתי רק למקום ה-3. השנה החלטתי שאם אני משתתף אז זה יהיה רק למטרת ניצחון. במהלך התחרות עברתי המון שלבים. זו תחרות עוצמתית ואינטנסיבית שגורמת לנו לצאת החוצה מגבולות הדמיון וההיגיון ולשבור מוסכמות. דרך אתגרים כמו ליצור דרינק מינימליסטי וידידותי לסביבה, להכין אפריטיף ודגסטיף על רום, לטעום קוקטיילים בטעימה עיוורת בעיניים מכוסות ואתגר מהירות".

בסוף ספטמבר ספיאשווילי יטוס לסקוטלנד והולנד לייצג את ישראל בתחרות העולמית, בה משתתפים כל הזוכים מכל המדינות בעולם. "אני מתכוון לבוא חד ומדויק וחדור מטרה – בדיוק כמו בתחרות הזו" הוא מסכם.

כתבות נוספות ברכילות ולילה

0

הספיישלים של כרמים חוזרים

רכילות ולילה20 במרץ 2024    דקה אחת
0

שיחות על הבר

הכירו את ניב לוי, הברמן של הויקטוריה

רכילות ולילה21 בפברואר 2024    2 דקות

כתיבת תגובה