אוכל

עוגת גבינה או פשטידה?

אוכל27 במאי 2019    4 דקות
0

מוצרי החשמל החדשים למטבח שיעזרו לכם ליהנות מארוחת החג בשבועות

עוגת גבינה או פשטידה?
כיריים עם אזורי חימום גמישים המאפשרים לבשל בו זמנית בשלל כלים. TEKA | צילום: יח"צ

חג השבועות בפתח ושוב עולות השאלות, מה מכינים לארוחת החג ואיזה מנה תהיה פשוטה להכנה ועדיין תזכה לתשואות? אז לקראת החג שמתרכז כמעט כולו במטבח קבלו את מוצרי החשמל החדשים שיהפכו את שבועות הקרוב לחג נינוח שבו כמעט ואין צורך לטרוח.

מצבעים חדשים ועד מכשירים נעלמים, משיטות שליטה שטרם נראו ועד תפעול שכמעט ולא צורך אנרגיה שבועות מעולם לא היה פשוט וקל במטבח.

שבירת מוסכמות עיצובית

אם פעם כל מוצרי החשמל היו בצבע שחור או כסוף, ושימוש בלבן ואפור היה נחשב לשיא התעוזה, הרי שבשנים האחרונות פלטת הצבעים במטבח התרחבה לאין שיעור, וגוונים שלא היו מזוהים איתו כלל תופסים חלק דומיננטי בעיצוב. כך, למשל, המגמה המתחזקת כיום של שילוב אלמנטים אורבניים בבית הובילה לייצור מכשירי חשמל בגוונים של אוף וויט וחום-בריקים.

בנוסף, נצפית גם בריחה מהקונבנציונליות בכל מה שקשור לשילוב של מוצרי החשמל בעיצוב הכללי. לדוגמה, אם פעם המקרר היה בולט לעין ומעיק על החלל, היום הוא משתלב בצורה סולידית יותר, ולעיתים אף נעלם לחלוטין. זאת בזכות האפשרות להתאים אותו לחלל בגודל, להסוות אותו בעזרת חיפויים נסתרים או לחלופין לחפות אותו בהדפס שמתכתב עם שאר העיצוב.

המקרר נבלע בתוך העיצוב הכללי. TEKA | צילום יח"צ

שבירת מוסכמות טריטוריאליות

חלפו הימים שבהם מוצרי החשמל הכתיבו לנו איך לבשל: הכיריים המסורתיים, עם ארבע הלהבות פינו את הדרך לכאלו עם אזורים גמישים המאפשרים לבשל בכל צורה וגודל של כלי ובכל מקום. בזכות כך ירדה גם ההגבלה על מספר התבשילים שיכולים להתבשל בו זמנית, ואיתה גם משך הכנת הארוחה.

גם הכלים והמוצרים הנלווים שוברים את הגבולות הטבעיים שלהם, ומכילים פונקציות שונות אשר משמשות לכל אורך תהליך הבישול, במקום לשלב נקודתי, כמו בעבר. כך, למשל, ה-multicook הוא מערכת כלים ייחודית שמתאימה לבישול ישיר על כל סוג של כיריים, בתנור – לגריל, אידוי או אפיה, ומשם להגשה ישירות לשולחן. הפיתוח  מאפשר להכין ארוחה שלמה בזמן שלוקח לבשל מנה אחת, מבלי להחליף וללכלך כלים נוספים.

כיריים עם אזורי חימום גמישים המאפשרים לבשל בו זמנית בשלל כלים. TEKA | צילום: יח"צ

 

שבירת מוסכמות פונקציונליות

עד לאחרונה היו בדיוק שתי צורות לתפעל את כל מכשירי החשמל במטבח. לא משנה אם מדובר בתנור, כיריים, מדיח או מיקרו, לחיצה על כפתור וסיבוב מתג עשו את העבודה. בהמשך, הטאבלטים שולבו במכשירים השונים, ושיכללו את השליטה בהם לטאץ'. יחד עם זאת, המכשירים החדשים מאתגרים את המוסכמה, ומציגים אפשרויות אינטואיטיביות יותר: מכיריים הנשלטים בכפתור חכם אחד – מגנט משוכלל שניתן לשליפה, ועד כאלו המשנים באופן אוטומטי את עוצמת החום על פי מיקום הכלי על פני המשטח – רוצים לחמם מהר? קרבו אליכם. בישול איטי? החליקו לאחור.

יתר על כך, מכשירי החשמל החדשים כבר לא רק מבצעים את הפקודות שאנחנו נותנים להם, אלא מסייעים לנו לכל אורך התהליך. כך שכיום לא צריך יותר לשלוט בטכניקות בישול שונות כדי ליצור מנה מרשימה, ולא צריך להיות בשלנים מנוסים כדי שהמנה תצא בדיוק כמו שרצינו. כך, למשל, תנור iOven מחשב באופן אוטומטי את זמן האפייה והטמפרטורה האידאלית עבור כל תבשיל, וכיריים TFT מזכירים אילו מצרכים יש לקנות, ומדריכים אתכם שלב אחר שלב לאורך כל תהליך הבישול.

teka SlideCooking. כיריים עם אזור שליטה בחום בסלייד | צילום: יח"צ

שבירת מוסכמות אנרגטיות

יצרניות מוצרי החשמל למטבח עברו שינוי תפיסתי בשנים האחרונות: ממרדף אחר עוצמות בישול ומהירויות גבוהות יותר ויותר, הן החלו להתרכז בהקטנת הצריכה האנרגטית, תוך ניסיון לשמור על הסביבה, ואף לצמצם עלויות שימוש עבור הצרכן. במסגרת זאת ניתן למצוא היום תנורים שנכבים באמצע האפייה, אך בזכות איטום מלא שומרים על אותה טמפרטורה עד סיום התהליך, תנורים אשר מתנקים באמצעות שליש כוס מים תוך שימוש ב-70 ואט במקום 4,700 ואט בשיטה הפירוליטית (פי 67), מבערים אשר חוסכים 25% מכמות הגז ועוד.

מערכת בישול חדשה המאפשרת אידוי טיגון אפיה והגשה | צילום: יח"צ TEKA

כתבות נוספות באוכל

0

״המלחמה מציבה אתגר, אבל יש לנו לקוחות...

מלחמה, מגיפה ועושר קולינרי: אפליקציית המשלוחים וולט תציין בחודש הבא 3 שנות פעילות בבאר שבע. בדקנו מה עשתה הטכנולוגיה לסצנת האוכל בעיר, איך הושפעו 200 המסעדות ובתי העסק שעובדים עם וולט, והאם המלחמה שינתה את הדרך שבה הבאר שבעים בוחרים מה לאכול

אוכל14 בינואר 2024    5 דקות
0

רשת "ג'אפן ג'אפן" מגיעה לפרויקט "הבלוק", באר...

המסעדה האסייתית חתמה על הסכם של חמש שנים במתחם

אוכל13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה