אוכל

שף נולד בנגב

אוכל22 במאי 2018    3 דקות
0

יצאה לדרך תוכנית לימודי טבחות בחינם והשתלבות במסעדות הגדולות באזור, במסגרת מיזם "עובדים ביחד"

שף נולד בנגב
עבודה מובטחת. חלק ממשתתפי הקורס | צילום: באדיבות "ארץעיר"

תוכנית הטבחות של מיזם "עובדים ביחד" (ההכשרה הראשונה במסגרת המיזם), של משרד העבודה והרווחה והפילנתרופיה, המכשירה צעירים לעבודה כטבחים במסעדות איכותיות בנגב, יצאה באחרונה לדרך.

ל"שבע" נמסר, שהתקבלו אליה 15 צעירים, מתוך מאות מועמדים. במהלך קורס בן תשעה חודשים, ירכשו משתתפי התוכנית את המיומנויות המקצועיות, הנחוצות לטבח. את הקורס המקצועי מוביל בית הספר לבישול "קיצ'ן סטודיו", והוא ניתן למשתתפים ללא עלות. כבר במהלך הקורס, יתחילו המשתתפים לעבוד במסעדה, אליה הם מצוותים, ויקבלו חניכה (מנטורינג) של צוות מלווים, שכר מהיום הראשון והכנה לעולם התעסוקה, במטרה לסייע לתהליך, שיביא בסופו להשמה איכותית ומשמעותית. המסעדות המשתתפות בתוכנית הטבחות הן "כרמים", מלון "בראשית" במצפה רמון, "פינת האוכל" ומסעדות של קבוצת "קמפאי".

התוכנית נולדה, לאחר מיפוי מקיף של שוק העבודה בנגב, תוך אפיון המשרות המבוקשות והחסרות ובחינת הקשיים, עימם מתמודדים צעירים, שמבקשים תעסוקה איכותית באזור. בשלב הראשון, אותרו מעסיקים פוטנציאליים, שיקלטו את העובד למשרה במקביל להכשרה, ואחרי גיוס המעסיקים נעשה מיון מועמדים על בסיס מוטיבציה ונכונות לעבוד.

מיזם "עובדים ביחד" הוקם בידי משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, בשיתוף הפילנתרופיה, למען שילוב צעירים מהפריפריה בתעסוקה איכותית, הכוללת אופק קידום מקצועי, זאת לצד מתן מענה רלוונטי לצרכי המעסיקים ולשוק התעסוקה המשתנה. היוזמה מתבססת על ארגונים, הפועלים כיום בתחום ליווי צעירים ובתחום התעסוקה, ומעודדת שיתופי פעולה בין מגזריים. עמותת "ארץעיר" היא הגוף המתכלל, המוביל את יישום היוזמה. עמותת "למרחב" משמשת כמנחה מקצועית, וכן שותפים למיזם מלבד משרד העבודה והרווחה, גם משפחת ארז, קרן "ביחד", קרן "גילברט", קרן "גנדיר", קרן "מוזס-וולפוביץ" וקרן "רבסון".

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "מערך ההכשרות המקצועיות במשרד עובר שינויים משמעותיים, לטובת מחפשי העבודה והמעסיקים כאחד. אנחנו שמים דגש מיוחד על פיתוח תוכניות לימוד, בהתאם לצרכים במשק, ובשיתוף פעולה עם המעסיקים מלווים את התלמידים עד להשמה בעבודה. התוכנית החדשה תעניק לצעירים מהפריפריה כלים חיוניים להשתלבות מיטבית בעבודה, ותתרום לצמצום פערים בחברה הישראלית. אני קורא לכל צעיר וצעירה, שאוהבים את המטבח, ומחפשים מסלול לקריירה מקצועית בתחום, להירשם".

ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה והרווחה, שאחראית על המיזם, יוליה איתן: "אחת ממטרות המשרד הינה להנגיש את שוק העבודה הישראלי למגוון אוכלוסיות, ובהן קבוצת הצעירים, בה מתמקד משרד העבודה בשנים האחרונות. מיזם 'עובדים ביחד' ככלל והקורס בפרט, יתנו מענה לצרכי המעסיקים, הפועלים בנגב, וייצרו הזדמנות חדשה להכשרה ותעסוקה לצעירים באזור. המיזם מייצג את המדיניות המשרדית, בכך שהוא מאפשר את הגדלת מספר ומגוון השירותים האיכותיים, הניתנים לצעירים בנגב בתחום התעסוקה".

מנכ"לית "ארץעיר", בלה אלכסנדרוב: "אנו גאים לפתוח היום את התוכנית הראשונה של מיזם 'עובדים ביחד'. מדובר בפיילוט ראשוני וייחודי, המתקיים בנגב, ובמסגרתו בפעם הראשונה תוצע השמה מיידית לצעירים, לצד הכשרה מקצועית, ליווי וחונכות. התוכנית הייחודית הזו תתפרס בהמשך גם לשאר הארץ, כך שצעירים מכל ערי הפריפריה יזכו לתעסוקה איכותית, שתשאיר אותם באזור, ותקדמם לקריירה משמעותית".

יו"ר השותפות הפילנתרופית ליוזמת "עובדים ביחד" ויו"ר עמותת "למרחב", שולה מוזס: "בישול זו גם תשוקה וגם פרנסה טובה. דרושים כישרון, התמדה ומחויבות, ואז מי שטורח בערב שבת, אוכל בשבת! אני מאחלת הצלחה והנאה, בזמן הקורס ואחר כך בעבודה, לכל הצעירים"!

כתבות נוספות באוכל

0

״המלחמה מציבה אתגר, אבל יש לנו לקוחות...

מלחמה, מגיפה ועושר קולינרי: אפליקציית המשלוחים וולט תציין בחודש הבא 3 שנות פעילות בבאר שבע. בדקנו מה עשתה הטכנולוגיה לסצנת האוכל בעיר, איך הושפעו 200 המסעדות ובתי העסק שעובדים עם וולט, והאם המלחמה שינתה את הדרך שבה הבאר שבעים בוחרים מה לאכול

אוכל14 בינואר 2024    5 דקות
0

רשת "ג'אפן ג'אפן" מגיעה לפרויקט "הבלוק", באר...

המסעדה האסייתית חתמה על הסכם של חמש שנים במתחם

אוכל13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה