תרבות ופנאי

זיכרונות וצלילים מהכרם

תרבות ופנאי9 בינואר 2018    דקה אחת
0

תזמורת "ירושלים מזרח ומערב", שי צברי ושלישיית A-WA מציגים סדרת קונצרטים ייחודית: "צלילי הכרם", קונצרט שמוקדש לתופעה גאוגרפית, תרבותית ייחודית בישראל - כרם התימנים

זיכרונות וצלילים מהכרם
תום כהן | צילום: דניאל קמינסקי

כחודשיים לפני מותה של הזמרת האהובה, אהובה עוזרי ז"ל, זכו שי צברי ושלישיית  A-WA לבצע יחד אתה מחרוזת משיריה, בהופעה בתוכניתו של גורי אלפי 'היום בלילה'. הם מתארים זאת כאחת ההופעות המרגשות בחייהם. הזמר והשלישייה ישחזרו את מחרוזת המחווה לאהובה עוזרי בסדרת הקונצרטים החדשה, "צלילי הכרם", הפעם, בליווי העוצמתי של תזמורת "ירושלים מזרח ומערב", המורכבת ממוזיקאים משלושת הדתות.

התזמורת משלבת בנגינתה מוזיקה קלאסית מערבית, מוזיקה מאזור המזרח התיכון ותזמורת קאמרית מלאה, המורכבת מכלי נשיפה ומחטיבת קצב מלאה גרוב.

בקונצרט הייחודי, יבצע שי צברי גרסאות מחודשות לקלאסיקות כמו "את לי לילה", "הפרח בגני", "כבר עברו השנים", "סוד המזלות" ועוד. A-WA  יבצעו מחרוזת תימנית, "סעי יונה", "שושנת תימן", מחרוזת משירי נתן אלתרמן וכמובן את להיטן הבין לאומי "חביב גלבי" שמנוגן במועדונים הגדולים בעולם בגרוב השמור להן.

תום כהן, יליד באר שבע והמנצח הראשי והמנהל המוזיקלי של התזמורת: "בימים בהם יהודה קיסר זוכה לפרס כל כך מתבקש עבור מפעל חיים ממשרד התרבות, מה יותר נכון מלחגוג את מעיין היצירה המבעבע הזה ממנו צמחו לצידו של קיסר עוד עשרות יוצרים ואלפי יצירות מוזיקליות שהשפיעו עמוקות על פניה ודמותה של התרבות הישראלית בת זמננו. בכרם התימנים הותך הפיוט תימני עם מקצבים יווניים וגיטרה חשמלית. ביצועי בלוז ושירת בית הכנסת התמזגו בטבעיות למחרוזות עם טקסטים של נתן אלתרמן ורבי שלום שבזי. כשכל העושר הזה פוגש את השפה הייחודית של התזמורת שלנו וסולנים כל כך יצירתיים ומוכשרים, מבחינתי, השמיים הם הגבול״.

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 14.1, 20:30.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה