תרבות ופנאי

באר שבע בניחוח ספרדי

תרבות ופנאי4 בינואר 2018    3 דקות
0

להקת הפלמנקו 'רמנגאר' מציגה את המופע: "TEMBLOR", כשלבירת הנגב יש נציגות בלהקה בדמותה של עדי כהן

באר שבע בניחוח ספרדי
"תמיד אהבתי לרקוד, מאז שאני קטנה". עדי כהן הבאר שבעית | צילום: נטשה שחנס

מדובר במופע פלמנקו סוער, בועט בסגנון ה-FLAMENCO PURO המלווה במוזיקה חיה ומקורית. המופע בנוי מרצף של הזדמנויות המזמינות עימות בין תנועת הגוף לתנודת המחשבה ועוסק בקונפליקט של האדם הנע בין הרצון לפעול מתוך אינטואיציה חייתית ראשונית או על פי תכנון שכלתני מחושב. 12 אומנים על הבמה: רקדנים, זמרים, גיטריסטים, אומן כלי הקשה, ווירטואוז הגיטרה מסביליה Fity carrilo.

להקת 'רמנגאר', הוקמה בשנת 2006 על ידי צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח ובניהולם האמנותי. ייחודה של להקת רמנגאר, הוא בסגנונה האנרגטי והווירטואוזי לצד רמת ביצוע גבוהה ביותר. מופעי הלהקה מלווים במוזיקה חיה בלבד וכל מופע הוא חגיגת פלמנקו אמיתית המשולבת לעיתים באלתורים מלאי קסם.

הלהקה מונה כ-11 אמנים מקצועיים, רקדנים, מוסיקאים וזמרים, אשר למדו כולם בספרד, ולבאר שבע יש נציגות בדמותה של עדי כהן, רקדנית בלהקה. כהן (30) סטודנטית לעבודה סוציאלית במכללת ספיר שמספרת שהאהבה לריקוד היא מילדות.

"תמיד אהבתי לרקוד, מאז שאני קטנה. הייתי האחרונה שנפרדת מהרחבה באירועים משפחתיים ומסיבות, בתחושת התרוממות רוח חזקה, שהריקוד ממלא אותי באנרגיות. אף פעם לא התעייפתי. בכיתה ה', אמי לקחה אותי לאודישן ללהקת בלט והמורה אמרה שרגליי עקומות ושלא התקבלתי. מאותו רגע לא דיברתי יותר על ללמוד לרקוד, למרות שזאת תמיד הייתה סקרנות ואהבה גדולה".

כשנראה היה שכהן כבר ויתרה על החלום לרקוד היא פגשה בפלמנקו והלהבה ניצתה שוב. "הגעתי לפלמנקו דרך הופעה שראיתי בגיל 18 בטיול בספרד", היא מספרת. "הדיאלוג המרגש בפלמנקו בין הגיטרה, השירה והריקוד, שבה אותי. כששמעתי את הפריטה על הגיטרה, הרגשתי אותה על לבי והתמלאתי צמרמורת, השירה פילחה את לבי והרגשתי כדור של חום בבטן. אמרתי לעצמי בסוד, שאף אחד לא ישמע ,שאני רוצה ללמוד את הריקוד הזה תוך כדי שאני צוחקת על עצמי, הרי המורה לבלט אמרה שלא אוכל לרקוד ועכשיו כבר מאוחר מדי".

בגיל 24 היא כבר החליטה שהיא רוצה לחזור ולרקוד, ללמוד פלמנקו בצורה מקצועית. "הגעתי להחלטה זו עם אינטואיציה טהורה, לאחר שהתחולל אירוע ששינה את חיי. אבי נפטר בהיותי בת 23 ממחלת הלוקמיה והתמודדתי עם דיכאון והתקפי חרדה, חשתי שאני מאבדת את שמחת חיי ואת החשק לחיים. הרגשתי שהפלמנקו אולי יעזור לי להתמודד. כך הגעתי למוריי קרן ואבנר פסח".

"קרן ואבנר הם מורים בבי"ס לפלמנקו 'רמנגאר'. בנוסף הם מנהלים וכוראוגרפיים של להקה מקצועית, המתפקדת כעמותה ופעולת כ-11 שנים בארץ. הם לימדו אותי הכל, מתחילת דרכי. הם לימדו אותי מהי תנועה ומהו פלמנקו צועני טהור. בזכות מתנת התנועה שהעניקו לי, הבנתי שהתנועה היא תרפיה עבורי. הפלמנקו ריפא אותי מהדיכאון ומהתקפי החרדה, השיב לי את שמחת החיים ואת החשק לחיות. בריקוד הפלמנקו הצועני משתקפים ערכי החיים. הקשבה, אהבת אדם, שמחת חיים, היופי שבתרבות ,ואהבת לרעך כמוך, כבוד האדם הזקן בעל החכמה והניסיון, הערכה של כל רגע של שיתוף, למידה, סולידריות, אהבה משפחתיות וחברות".

 

המשכן לאומנויות הבמה, 6.1, 20:30.

 

להקת רמנגאר, המופע "TEMBLOR" | צילום: נטשה שחנס

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת
0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה