תרבות ופנאי

"מחוץ לפריים"

תרבות ופנאי29 במרץ 2022    דקה אחת
0

לקראת יום המעשים הטובים, עיריית באר שבע ו-Ice Peaks - היכל הקרח שבבאר שבע, מציגים תערוכת צילומים מרהיבה, פרי שיתוף פעולה עם "סנאפ, המרכז החברתי לצילום" שבבאר שבע.

"מחוץ לפריים"
צילום: סנאפ, המרכז לצילום חברתי

היכל הקרח מטפח דורות של ספורטאים בענף ההחלקה, ודוגל בחתירה למצוינות, בעידוד ותמיכה של יצירה מקומית ותמורה לקהילה. על כן, החיבור שנוצר עם "סנאפ, המרכז החברתי לצילום", אשר מספק להיכל שירותי צילום לאורך כל השנה, היה מיידי, והתאים כמו כפפה ליד.

"סנאפ" הוא סטודיו מקצועי המציע שירותי צילום למגזר העסקי והפרטי, ומשלב בין שורותיו צלמים עם מגבלה בגילאי עבודה. המרכז פועל כמעטפת המרכזת במקום אחד הכשרה מקצועית, ליווי ותעסוקה.

כחלק מפעילות המיזם, נפגשים בוגרי התוכנית והצוות המקצועי, במטרה לשמר, לשפר ולפתח את היכולות הצילומיות. בהיכל אומרים: "הזמנו את "סנאפ' לקיים את אחד מהמפגשים שלו אצלנו בהיכל הקרח. לראשונה, העדשה כוונה אליהם. והצוות תיעד את עצמו. יום הצילום הפך למפגש משמח, מצחיק, מרגש ומגבש. לצד ההנאה, תרגלו הבוגרים זוויות צילום, צילומי אווירה ותפיסה של הרגע המכריע. היפוך נקודת המבט איפשרה חלון הצצה למאחורי הקלעים של פעילות המרכז. ומהתמונות האלה נולדה לה התערוכה 'מחוץ לפריים'. אנשים עם מגבלה, למרות המודעות הגוברת, עדיין נמצאים מחוץ לפוקוס היומיומי של החברה. נעדרים מהמרחבים הציבוריים והתעסוקתיים, ואינם נלקחים בחשבון כאנשי מקצוע ראויים. בהרבה מהמקרים כאשר תמונות של אנשים עם מגבלה מתפרסמות, פניהם מטושטשות, בניסיון לשמור על פרטיותם, אבל המסר המתקבל יוצא החוצה ומהדהד. התערוכה מספרת את הסיפור של צלמים עם וללא מגבלה, אשר תיעדו פעילות מחוץ למה שהם מצלמים ביומיום. בפנים גלויות. וכשהמגבלה היא דבר חיצוני, זניח ולא משמעותי, היא מחוץ לפריים. 'סנאפ' הם סטודיו מקצועי לצילום המכשיר, מלווה ומעסיק אנשים עם מגבלה בגילאי עבודה. כחלק מפעילות המיזם, נפגשים בוגרי התוכנית והצוות המקצועי כדי לשמר, לשפר ולפתח את היכולות הצילומיות".

התערוכה תוצג לאורך חול המועד פסח, להנאת המבקרים, בהיכל הקרח בקומה העליונה של "הסינמה סיטי" באר שבע (כניסה חופשית לתערוכה)

 

**

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה