תרבות ופנאי

התפילה של בקר

תרבות ופנאי2 בפברואר 2022    3 דקות
0

בשבוע שעבר יצא סינגל חדש לאלמוג בקר (24) יוצר צעיר מבאר שבע או כמו שהוא מכנה את עצמו "אסלי במקור"

התפילה של בקר
צילום: עדן זמר

בקר נולד למשפחה מוזיקלית ומהילדות היה במוזיקה: "גדלתי במשפחה מאוד מוזיקלית, את השושלת התחיל סבא שלי עליו השלום שהיה חלק מהרכב מאוד מצליח בשנות ה70 בבאר שבע והוא זה שהשריש לנו את האהבה והחיבור למוזיקה. אני זוכר את עצמי שר מגיל 10 בערך, בחגים עם המשפחה, בבר מצווה בטקסים של הבית ספר. בגיל 16 הצטרפתי ללהקת צעירי באר שבע, שם כנראה השתנו חיי, גיליתי את הבמה והבנתי שזה הדבר היחיד שבא לי לעשות בחיים, לשיר ולהופיע מול קהל. התגייסתי לגולני ושירתתי כלוחם וכשהשתחררתי התחלתי להתמקד בעיקר במוזיקה. התחלתי לכתוב ולהלחין, ולאט לאט להבין את הזהות המוזיקלית שלי. מאז אני מופיע בכל מקום שנותן לי במה".

להיות יוצר חדש, בטח בנוף המוזיקלי היום, יכול להיות לא פשוט והפריצה הופכת למאתגרת עוד יותר: "לפרוץ החוצה בכללי היום זה אתגר מאוד גדול, יש כל כך הרבה אנשים מוכשרים במדינה שלנו שרוצים להיחשף ולהעביר את המסר שלהם עם המוזיקה. לצערי לא כל אחד זוכה במתנה הזו. אני מאמין שבסוף מה שצריך לקרות קורה, ומה שבאמת טוב, בסוף מתפוצץ. אני מאמין בעצמי ואני מכיר את הפוטנציאל שיש בי. עם כל הקשיים שיש בדרך  ושכנראה עוד יצוצו, אני ממשיך לדבוק במטרה, להתמיד ולהמשיך ביצירה ובשיתוף".

עכשיו כאמור מוציא בקר שיר חדש, סינגל שני שלו בשם מתפלל: "מתפלל זהו הסינגל השני ששחררתי לאוויר. אחרי שהוצאתי את 'מקום לאהבה' בשנה שעברה, הרגשתי מדהים. התגובות היו עוטפות ומפרגנות ואנשים באמת רצו לשמוע עוד. באותה תקופה שודרתי ב'הכוכב הבא' וזאת הייתה חוויה עצומה בשבילי. האודישן בהפתעה שלי עם החלוק נתן לי חשיפה גדולה וזה פתח לי דלת לקהל רחב שלא מכיר אותי. בדיוק אז התחלתי לעבוד על 'מתפלל'. יום אחד חזרתי מתל אביב לבאר שבע אחרי יום עמוס עם הרבה ריצות. זאת הייתה נסיעה ברכבת, מוזיקה באוזניות והרבה מחשבות רצות. לפני הכניסה לבאר שבע קפץ לי לראש המשפט שהוביל אותי לפזמון 'אני חוזר ומתפלל שאין לך מישהו אחר'. מראש כבר הבנתי שזה משפט  חזק שיכול לנגוע בהרבה אנשים ומשם התחיל הרעיון לשיר געגוע. הגעתי הביתה והתחלתי לפתח את הטקסט והלחן. הלכתי עם הסקיצה הראשונית למירל מאור עמרם ודני יאסנו, צמד מפיקים באר שבעים שעושים פלאים ביחד. הם אהבו את הרעיון של השיר ועם הגוון שלהם, הקסם קרה. הלחן התיישב בול לצד ההפקה המוזיקלית הפופית הקצבית והישראלית החדשה. אחרי שסיימנו להקליט את השיר, הבנתי שהרמה גבוהה ושאני חייב לעשות לו קליפ בהתאם. פניתי ליעל לוי שהיא חברה טובה ומפיקה צעירה עם אש בעיניים ורעיונות מטורפים. ביחד עם עדן זמר כתבנו תסריט וביחד הוצאנו הכל לפועל. הייתה זרימה אדירה ושיתוף פעולה ותמיכה מצד המון גופים וחברים שהסכימו לקחת חלק בדבר, ובסוף זה קרה. הקליפ מושקע ממש ומספר סיפור שמצליח לעבור לכולם. החוויה הייתה מטורפת, אני מאוד אוהב להצטלם, לשחק ולהראות עוד ועוד צדדים שלי. מבחינתי זה לא מובן מאליו, הזכות  לפרסם את השירים שלי, שהם פיסות מהלב שלי ומהאזורים הכי אישיים שלי. זאת הדרך לחיים שלי ואני אמשיך ליצור ולספק שירים כל עוד אני נושם".

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה