תרבות ופנאי

פאר היצירה

תרבות ופנאי3 בינואר 2021    3 דקות
1

בת אל הרשקו היא אם יחידנית שחוותה את הקשיים בלגדל ילד לבד

פאר היצירה
בת אל הרשקו. צילום: פרטי

בת אל הרשקו, בת 30 ממצפה רמון ילדה לפני כעשרה חודשים את בנה פאר ראובן. הרשקו, אם חד הורית, הבינה לאחר לידה שהיא מתמודדת עם לא מעט קשיים הכרוכים בעבודה שמגדלת את בנה לבד. אז היא לקחה את האהבה שלה לכתיבה והחלה לכתוב: "כשהילד שלי נולד הייתי לבד. תמיד הייתי כותבת, כבר מגיל קטן. בשלב מסוים, די לאחרונה, החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולעשות משהו. אמרתי איך אני עושה משהו שיתרום גם לסביבה. לא רק משהו שיהיה לעצמי אלא גם משהו לסביבה. אז החלטתי לכתוב ספר לעוד אימהות שבטח מתמודדות עם אותם הקשיים שלי".

כך נולד "פאר היצירה" ספרה הראשון של הרשקו שעתיד לצאת בקרוב : "פאר היצירה הוא ספר על המסע המטלטל שלנו, האימהות, בהיריון, בלידה, בהנקות ובלילות ללא שינה. בספר אני משתפת מההתמודדות שלי כשתינוק חדש מגיע לחיי, כשאני לבדי, ללא ליווי או גב משפחתי. מעבר להתמודדות האישית שלי, ביליתי ימים שלמים במיטה ולא, לא רציתי לטפל בילד שלי. במקום להיות מאושרת הייתי לבד, ריקה, עם תינוק בן ימים בודדים. עם חלב שהולך ומתמעט ועם גוף שכואב. הייתי זקוקה לחיבוק, אנחנו הרי אף פעם לא מבוגרים מדי בשביל חיבוק.. אבל אף אחד לא היה שם. לי היה ברור שאני אוהבת את הילד שלי, אבל לו זה לא היה ברור. יום אחד, הרמתי אותו תוך כדי שהוא יישן, הנחתי אותו על החזה שלי, חיבקתי אותו בעדינות ולחשתי לו שאימא תעשה למענו הכל, שאימא תלמד להכיר כל חלק בו ותשמור עליו מכל משמר.
וזו המטרה שלי בספר, לתת כוח לאימהות, בכל סטטוס שהוא, להאמין בעצמן, להקשיב לאינטואיציות שלהן ולהתעלם מביקורות הסביבה. בספר שנקרא על שמו של בני בכורי, אני מספרת מי הנשים שהיו לצידי ברגעים הבודדים ביותר, איך התגברתי על הדיכאון שלאחר הלידה שכמעט ומנע ממני להניק, איך התמודדתי עם לילות שלמים ללא שינה ועם כאבי הנקה ולמה בעצם, למרות הקשיים, התעקשתי להניק. איך זה לחזור לעבודה, יחד עם תינוק בן 3 חודשים במקביל למעבר דירה ומה אילץ אותי לשלוח אותו למעון בגיל חצי שנה בלבד למרות החששות והפחד. איך זה להיות גם אימא וגם אבא".

הרשקו מדגישה כי אינה אשת מקצוע, וכי כל הספר מדבר על החוויות האישיות שלה. הטיפים שיש לה לתת לאימהות: "אני בעיקר אומרת לאימהות, 'אלה החוויות האישיות שלי נטו. את הכל חוויתי על בשרי ואני רוצה שיידעו שהן בסדר, שהן אימהות טובות ושהן לא צריכות להקשיב להערות מהסביבה".

עכשיו הרשקו מבקשת גם את מימון ההמונים להוצאת הספר. היא פתחה בקמפיין מימון המונים בהד סטארט בו היא מבקשת סכום של כ-32 אלף שקלים, ממנו כבר נאספו כעשרת אלפים שלקים: "פתחתי בקמפיין מימון המונים כדי לגייס מספיק כסף להוציא את הספר לאור. הוא כרגע בשלב העריכה והגעתי לכשליש מהכסף".

לתרומה בהד סטארט: https://headstart.co.il/project/61941

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • לא רוצה להגיד

    וואו