תרבות ופנאי

קורקין מהמקורות

תרבות ופנאי10 בדצמבר 2020    דקה אחת
0

רועי קורקין, תלמיד כיתה יב' ממקיף עומר בשיר "ראפ" הלקוח מספר תהילים

קורקין מהמקורות
צילום: צילום מסך מתוך הקליפ

בשבועות האחרונים אנחנו נחשפים, קליפ אחר קליפ, למיטב היצירה של בני הנוער בבאר שבע והסביבה במסגרת פרויקט "מקורוק". הפרויקט, שמתקיים תחת החסות של חברת "כיוונים", מביא את בני הנוער ליצור מוזיקה מתוך טקסטים מהמקורות. אחד השירים שיצא בפרויקט הוא שירו של רועי קורקין (17) תלמיד כיתה י"ב במקיף עומר. השיר, "נהג בודד", הוא מעין שיר ראפ שנכתב בהשראת קטע מספר "תהילים". קורקין הגיע בכלל לפרויקט כנגן, ומאוחר יותר הבין שחבוי בו כישרון כתיבה: "למוזיקה נכנסתי לפני יותר משנתיים. התחלתי ללמוד לנגן בגיטרה ולאט לאט הבנתי שאני מתקדם יפה והתחלתי לנגן, להלחין דברים. ניסיתי להתקבל ללהקת "צעירי באר שבע" ולא התקבלתי. האמת, התבאסתי אבל המורה שלי לגיטרה אמר לי לנסות להתקבל ל'מקורוק'". קורקין הלך לאודישנים, התקבל ומאז נכנס למוזיקה בכל הכוח: "זה היה ממש מגניב. נפגשנו אחת לשבוע, והתחלנו פשוט לללמוד ולכתוב".

קורקין מודה שאחד האומנים ממנו הוא שואב השראה הוא הראפר טונה, והוא החליט לכתוב טקסט ראפ בהשראתו: "אני שומע ראפרים ישראלים, וממש אוהב את טונה. אז החלטתי ללכת לכיוון הזה. הפרויקט בעצם מדבר על לקחת טקסט מהמקורות, פסוק מסוים לדוגמה ולבנות ממנו שיר. אני לקחתי פסוק מ'תהילים', 'אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים ובדרך חטאים לא עמד ובמושב לצים לא ישב', וממנו בניתי את אחד הבתים בשיר. את הכתיבה עשינו מצד אחד עם מורה לתנ"ך שחיבר אותנו לחומרים מהמקורות ועם ג'ימבו ג'יי בכתיבה. טל לייבל היה מלווה אותנו בקטע המוזיקלי".

קורקין מדגיש כי זה השיר הראשון אבל כבר עכשיו הוא עובד על שיר חדש: "זה שיר שלי אבל אני מתכנן עוד כמה דברים. בזכות הפרויקט הכרתי חבר שאנחנו עובדים עכשיו ביחד על שיר חדש. כרגע זה יותר תחביב אבל אני לגמרי מתכנן לעבוד עוד על המוזיקה, ואי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת
0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה