תרבות ופנאי

בסלון במקום באולם

תרבות ופנאי9 ביולי 2020    2 דקות
0

הסינפונייטה הישראלית באר שבע תקיים קונצרט מקוון בשידור חי

בסלון במקום באולם
אסף קליינמן. צילום : קיריל בשקירוב

השבוע היתה אמורה הסינפונייטה הישראלית באר שבע לחזור סוף סוף לפעילות. הנגנים צחצחו את הכלים, והכל כבר היה מוכן. אבל ההנחיות החדשות שוב הביאו לסגירת אולמות התרבות. למרות זאת, הנהלת הסינפונייטה החליטה לקיים קונצרט  מקוון בשידור חי. כל מי שקנה כרטיסים לקונצרט, יקבל לינק לצפייה ישירה. הקהל, שיצפה בקונצרט מהבית, יקבל חוויית צפייה והאזנה איכותית, ויזכה לשמוע יצירות של מוצרט ושופן בלייב מהסלון בבית. הסינפונייטה נוקטת בכל האמצעים על מנת לשמור על בריאות הנגנים בהתאם להנחיות, לרבות מחיצות שקופות ושמירת מרחק בזמן הנגינה על הבמה.

מנכ"לית התזמורת קלאודיה צובל מסרה: "החלטנו שאנחנו לא רוצים לוותר על הקונצרט, הקהל שלנו צמא למוזיקה איכותית, לכן הקמנו מערך אשר יאפשר לנו לשדר את הקונצרט באופן מקוון ובשידור ישיר. עכשיו גם שוחרי מוזיקה קלאסית בארץ ובעולם יכולים לרכוש כרטיסים ולהנות מקונצרט קלאסי עם תזמורת חיה על הבמה, סולן בינלאומי אסף קליינמן והמנצחת סיון אלבו בן-חור".

כאמור, מי שהגיע להתארח בקונצרט הוא אסף קליינמן, שאמנם גר באוסטריה בשנים האחרונות אבל את תחילת דרכו במוזיקה עשה בקונסרבטוריון העירוני בבאר שבע: "נולדתי וגדלתי בבאר שבע עד התיכון. בתיכון עברתי לירושלים, למדתי שם גם אחרי באקדמיה בירושלים ולאחר מכן עברתי ללמוד במדריד. בשבע שנים האחרונות אני גר באוסטריה. אני אמנם כבר עשור לא גר בארץ אבל אני משתדל להגיע כשאפשר לבוא ולהשתתף בקונצרטים בארץ. עכשיו, בגלל הקורונה, אני אשאר פה לתקופה".

משפחתו של קליינמן עדיין נמצאת בבאר שבע והוא גר בימים אלה עם הוריו: "כרגע אני פה. חזרתי לארץ לקונצרט במסע של כמעט 40 שעות. נסיעה מאיפה שאני גר עד לווינה ואז מווינה טיסות קונקשיין להולנד ואז טיסת חילוץ לישראל. אחרי זה עוד הייתי במלון לבידוד של שבועיים".

איך הקורונה השפיעה עליך?

"אני מופיע ומסתובב הרבה, בעיקר באירופה, והכל בוטל כרגע. למעשה הקונצרט פה הוא היחיד שמתקיים. גם הקונצרט הזה היה אמור להיות ביוני ונדחה. אז תכננתי להגיע במיוחד שלושה שבועות לפני כדי שאני אהיה שבועיים בבידוד ואחרי זה להגיע לחזרות".

התחלת בקונסרבטוריון בבאר שבע. מה אתה זוכר מהתקופה הזו?

"התחלתי ללמוד פסנתר אצל דליה פלדמן וקומפוזיציה אצל שמוליק אלבז. עם דליה אני בקשר עד היום ואנחנו נפגשים, עם שמוליק אנחנו עושים דברים יחד, מנגנים ומופיעים. היינו אמורים לנסוע לסיבוב הופעות באירופה באוקטובר, בתקווה שזה יהיה. היה לי מזל שנפלתי על מורים כאלה, ואני בקשר איתם עד היום".

עכשיו אתה חוזר לקונצרט אחרי תקופה ועוד בעיר בה גדלת. מתרגש?

"ממרץ לא הופעתי מול אנשים. זה מאוד מרגש. זה הכל ביחד. גם התוכנית היא תוכנית טובה, קצרה עם יצירות פופולאריות".

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת
0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה