תרבות ופנאי

בלה נועה

תרבות ופנאי19 ביוני 2020    4 דקות
1

היוצרת הבאר שבעית נועה פרג' הוציאה השבוע את הסינגל החדש שלה, בלה. הזדמנות מצוינת לראיון עם מי שמסומנת כדבר הבא

בלה נועה
צילום: שי פרנקו

השבוע יצא השיר בלה, שיר חדש של היוצרת הבאר שבעית נועה פרג' שנחשבת בעיני רבים לדבר הבא במוזיקה. פרג', בת 21, עוסקת במוזיקה "מהבוקר ועד הלילה" כהגדרתה, מחזיקה כבר באלבום ראשון ונמצאת בדרך לסיום האלבום השני, "אני שרה מאז שאני זוכרת את עצמי" היא מספרת, "המוזיקה הניעה אותי תמיד להצליח, פיתחה אצלי נחישות ותשוקה להביא מעצמי דברים שעוד לא הכרתי באופן חדש ומקורי. אני רואה את עצמי על הבמות הכי גדולות עם המוזיקה שלי. מאז ומתמיד, זה הדבר היחיד שאני רואה כשאני עוצמת את העיניים וזה בהחלט החלום הכי גדול שלי".

חדי העין בטח הבחינו שפרג' כבר הפציעה על מסך הטלוויזיה באודישנים לכוכב הבא, "הייתי פעמיים בתוכניות ריאליטי. באודישן הראשון שלי עברתי והודחתי בהמשך, ובאודישן השני אחרי חמש שנים שהלכתי שוב להתמודד לא עברתי את אודישן המסך. אני חושבת שקבלת ה "לא" הפכה אותי למפלצת של ״כן״ להבנה שאני יכולה, לא משנה כמה פעמים יגידו לי -לא. אני כל כך מודה על זה כי זה חישל אותי וגרם לי להיות יותר רעבה להצלחה ולעשייה של המוזיקה שלי וההתפתחות שלי".

כאמור, פרג' אמנם רק בת 21 אבל מנוסה בתעשיית המוזיקה. היא כבר שרה באירועים שונים והוציאה כבר כמה שירים לאוויר העולם, ביניהם השיר הילדה הכי יפה, "אני חושבת שעם השנים חיפשתי בעצמי חדרים בלב שיהיו מקוריים ויצליחו לגרום לי להוציא את נועה על הצד הטוב ביותר. בכלל, בשנה האחרונה התחלתי לכתוב, התחלתי להאמין יותר בחומרים שלי. אני עובדת בחדרה עם המפיק המוזיקלי שלי שי אזולאי, ויאמר לזכות שי שהוא קורא אותי,  כשאני מגיעה עם לחן וטקסט הוא מבין איפה זה אמור לשבת ואיך הוא מביא את זה לידי ביטוי בדיוק כמו שדמיינתי, אפילו מבלי שאגיד כלום. יחד איתו סיימתי את העבודה על האלבום הראשון שלי שמשלב המון שפות בתוכו ומאחד תרבויות של מדינות שונות יחד עם עברית ועם הצבע של המוזיקה שלנו בישראל, בהמשך אוציא את שאר האלבום כולם יוכלו להבין את האהבה שלי לשפות".

הפכה את ה"לא" ל"כן". פרג'. צילום: שי פרנקו

נראה שהמוזיקה היא חלק מאוד חשוב בחיים שלך…

"אין ספק. אצלי כל רגש מתפרק על ידי המוזיקה, אם זה שמחה ואם זה עצב, לחץ או אושר. כל דבר, זה מה שמניע אותי לקום בבוקר ולהגשים את עצמי. מכל חוויה טובה או רעה שעברתי לקחתי משהו וכתבתי שיר, הלחנתי לפי הרגש שלי ולפי מה שהפנמתי מהחוויות שחוויתי".

אז ספרי לנו קצת על השיר החדש, בלה…

"השיר ״בלה״ נכתב בהשראת המוזיקה הספרדית, פלמנקו של פעם. את המוזיקה הזו בעיקר שמעתי מסבתא נינט, אחרי שחלתה וגם שמעתי מסבא שלי היקר על כמה היא הייתה קשורה ומחוברת לפלמנקו ולשפה הספרדית. האמת שמשהו בי משך לכתוב על זוגיות מדהימה ועל בן זוג של בלה שאוהב אותה ומחכה לה. שלא משנה מה יקרה בדרך הוא יהיה שם למענה, ובלה היא אישה טובה ושברירית שמגיעה מרחובות ספרד והיא פשוטה מאוד. החיבור שלי לספרדית משפיע על המוזיקה שלי המון לטובה, אני כותבת בספרדית בשנה האחרונה ויש לי עוד המון הפתעות באלבום שלי בספרדית".

פרג' היא באר שבעית גאה. גם בשיר החדש היא לא שוכחת להודות לקברניטי העיר שעזרו לה וליוו אותה גם בקליפ לשיר, דבר שהוא לא מובן מאליו מבחינתה, "אני באר שבעית גאה ,באר שבע זה משפחה ענקית וחמה שמפרגנת ותומכת ודוחפת את הצעירים שרוצים להתפתח בה. אני רוצה להגיד תודה ענקית לראש העיר רוביק דנילוביץ על תמיכה בלתי פוסקת ועל דחיפה קדימה. הוא תמיד פה בשבילי, לכן החלטתי גם קודם לפרגן לאתרים המדהימים שיש בבאר שבע בגאווה רבה בקליפ שלי, שצולם רק בעיר המהממת שלי . כמובן שיש עוד המון תודות לאנשים שעזרו לי כמו בני אברהם הכוריאוגרף והרקדן שהיה למעני ותמך בי. לרקדניות מהסטודיו שלו שגם הוסיפו צבע להפקה הענקית. כמובן שהתודה הכי גדולה שלי היא להורים שלי שהכל בזכותם. באר שבע זו הילדות שלי וחלק מהזהות שלי ותודה לאל התברכתי באנשים ובראש עיר מדהים".

מתוך הקליפ "בלה"

ומה לגבי העתיד? אתם לא תתפלאו לשמוע שהעתיד של פרג' יהיה במוזיקה ,"אני אמשיך לעשות מוזיקה ולשלב בתוכה שפות וצבעים שונים יחד עם השפה והצבע המיוחד של ישראל.  החלום שלי הוא חלום בינלאומי. אני חולמת לכבוש ולהצליח בגדול בטורקיה עם שירים שאני כותבת ומלחינה בטורקית ועם שיתופי פעולה שיצרתי באיסטנבול שעתידים לצאת בהמשך עם המוזיקה הספרדית, עם המוזיקה הפרסית שהיא הבית שלי וכמובן ליצור ולהביא גאווה לישראל.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • יעלי נומה
    נעה פרג'

    נועה פרג' הדבר הבא במוזיקה, אחיינית מוכשרת שלי גאה בך ומחזיקה לך אצבעות להצלחות בבנלומיות כי את זמרת נדירה יש בך את כל הפרמטרים להצלחה , המשיכי בדרכך💗💗💗💗💗💗💗💗💗