תרבות ופנאי

מדבר בצל הוירוס

תרבות ופנאי12 במאי 2020    דקה אחת
0

תערוכת יוצרים בערד "מדבר בצל וירוס" תעלה על לוחות המודעות בערד בשני הקרוב

מדבר בצל הוירוס
צילום: האחים מוסלין, הזמן הצהוב

תערוכה של 18 יצירות ממדיות שונות שנוצרו ע"י תושבי ערד ואורחיה בזמן מגיפת הקורונה תעלה על לוחות המודעות ברחבי העיר ערד משני הקרוב (18.5) ועד אמצע יוני. מפת היצירות והתערוכה המלאה יעלו במקביל באתר המרכז לאמנות עכשווית בערד.

מגפת הקורונה בעולם שינתה את כל מה שאנחנו יודעים על עצמנו. היא הביאה לשינויים בהרגלי החיים, לחרדות וחששות של בני האדם זה מזה – ובעיקר להרבה זמן בבית. מעיין היצירה הנובע של יוצרים, גם בערד, לא פסק. המגיפה הפכה להזדמנות.
המרכז לאמנות עכשווית בערד בשיתוף עיריית ערד והספריה העירונית בערד החליטו להעניק במה ליצירה של אמנים מערד ושל כאלה ששהו בה ליצירות שנוצרו בזמן ההסתגרות בבית. לקול הקורא שפורסם ניגשו עשרות יוצרים מתחומים שונים – צילום, ציור, הדפס, פסיפס, שירה ועוד.
בין האמנים המציגים – מעצבי האופנה "האחים מוסלין" שהגיעו לשהות אמן בעיר בזמן המגיפה והתאהבו בה; הצלמת מרב מרודי, שגדלה בעיר וכיום מתגוררת בברלין, מציגה בסדרה "שלום מארצות הבלקון" צילומים של אנשים בחלונות בתיהם; האמנית חלי חסון כהן, תושבת ערד, מציגה יצירות אקופרינט – הדפס המקבל את צבעיו מעלים ומצמחים; ענת רסקין, עיתונאית וצלמת מערד, מציגה צילומי טבע לצד כפפות שנזרקו ברישול; ועוד רבים. לצידם, משוררים מקומיים כמו שי מנדלוביץ', עמוס דגני ואחרים מציגים אמירה ייחודית בהשראת התקופה.
"בימים אלה, כשהאנשים רק מתחילים לצאת מהבית", אומר אורן עמית, מנהל המרכז לאמנות עכשווית בערד ויוזם הפרויקט, "זה הזמן לתת קול לעשייה מקומית מרהיבה וייחודית, הנובעת מהמקום ומהתקופה. אך טבעי הוא לעשות זאת במרחב הציבורי שהתגעגענו אליו כל כך".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת
0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה