תרבות ופנאי

תלמדו אותם לרקוד

תרבות ופנאי9 בפברואר 2020    4 דקות
0

בשנים האחרונות, ישנה פריחה מוזיקלית של הסצנה המקומית, מה שנקרא "המוזיקה הבאר שבעית". שם נרדף למוזיקה הבאר שבעית הזו, הם נדב אזולאי וגיל נמט

תלמדו אותם לרקוד
"יש לנו ספינת אם, שהיא ממש מגניבה וטובה". אזולאי ונמט | צילום: אוהד רומנו

כבר שנים רבות, שהסצנה המקומית זוכה לשבחים רבים, אבל נראה שבשנים האחרונות עוד ועוד אמנים פורצים את גבולות הפליי-ליסט, ומוכיחים שלבאר שבע יש הרבה מה להציע מוזיקלית.

2 שהיו שם מההתחלה, כאלה שעיצבו את הסצנה המקומית, ואולי מייצגים יותר מכל את האיכות המוזיקלית שיוצאת מבירת הנגב, הם נדב אזולאי וגיל נמט, 2 ששמם כבר הולך למרחקים, וזוכים לביקורות ומחמאות מכל הסצנה, מדן תורן ועד יואב קוטנר, ו-2 שמתחזקים זוגיות מוזיקלית כבר 13 שנה.

נדב אזולאי הוא אחד השמות העסוקים ביותר בתעשייה; אזולאי הוא מפיק מוזיקלי ויוצר כבר 14 שנה, ושיתף פעולה עם אינספור אמנים, חלקם מקומיים וחלקם מחוץ לבועה הבאר שבעית. נמט הוא מוזיקאי המנגן על מגוון רחב של כלים, וגם הוא היה שותף לאינספור פרויקטים בתעשייה, ובשנים האחרונות גם מוכיח יכולות צילום ועריכה מרשימים. ה-2 כאמור רצים יחד כבר לא מעט שנים.

"אני וגיל כבר 13 שנה עושים מוזיקה ביחד, מהנקודה שנפגשנו חצי במקרה לנגן כמה שירים יחד ועד לנקודה שנוצר חיבור חזק, והיום אנחנו עושים הכל יחד, אנחנו לא נפרדים", אומר אזולאי. "שנינו באר שבעים במקור, born and raised. הוצאנו 3 אלבומים יחד שראו אור: 'בצד של הרעים', 'זאב זאב' והאחרון שיצא בשנה שעברה 'תלמד אותי לרקוד', שהפקנו ויצרנו ביחד. אני כותב ומלחין, וגיל שותף בהפקה המוזיקלית, מבחירת הקטעים מהמלים המדויקות ועד לשיוף הסופי".

מה סוד הקסם שלכם, שאתם מחזיקים כל כך הרבה זמן יחד?

"אנחנו טיפוסים משלימים; לי יותר קל, כי אני בחור נחמד, וגיל יודע להגיד דברים קשים, לחתוך כשצריך, ולעשות בעיות. זה נחמד. מובן שכמו בכל זוגיות היו רגעי משבר, זה ברור, אבל בסוף מדברים על הכל, ומתגברים על זה, גם מקצועית וגם חברית".

"עושים הכל יחד, אנחנו לא נפרדים". אזולאי ונמט | צילום: אוהד רומנו

 

אזולאי ונמט אולי משלימים זה את זה, אבל ממבט ראשון ניתן לומר שהם 2 הפכים; אזולאי הוא הבחור הנחמד, "הילד הטוב", המוזיקאי המחונן שלוקח את המוזיקה נורא ברצינות. נמט, עם תספורת המוהוק על הראש, הוא "הילד הרע", פחות מופנם, פחות שומר על הלשון, למרות שמבחינה מוזיקלית, שניהם מביאים את "השיגעון" לבמה, מה שיוצר את החיבור המיוחד; "פעם באלבום הראשון, כשזה היה נדב אזולאי זה אולי היה מפריע לי. עכשיו שזה משותף, והוא מביא את עצמו, ואני מביא את עצמי, אנחנו מושכים כל אחד לכיוון שלו, עד שמגיעים לאמצע ששנינו אוהבים".

ה-2 כאמור, מעורבים בלא מעט מהפרויקטים המוזיקליים בסצנה, משתפים פעולה עם לא מעט מוזיקאים באזור; "אנחנו עושים מוזיקה. נפלה בחלקנו הזכות שחלק גדול מהדברים עובר דרכנו, ונעשו יחד איתנו, וזה בעיקר כיף. בהתחלה, היינו גרעין קטן של אמנים, אבל לאט לאט, זה הולך וגדל, וזה ממש משמח. קיוויתי שזה יגדל ככה, אבל שוב, עיקר הרעיון היה לעשות מוזיקה ומוזיקה טובה; יהיו עליות וירידות, וזה בסדר, זה הקטע". לטענה שמדובר בקבוצת מוזיקאים מצומצמת וסגורה, אזולאי עונה בצורה חד משמעית: "אנחנו לא קבוצה סגורה, להיפך; היינו שמחים לעוד שיתופי פעולה מפרים ומעניינים. אני בכלל הייתי שמח לפגוש מוזיקאים חדשים וטובים בעיר. העיקר שיהיו פה מוזיקאים טובים".

קיימת כמובן השאלה למה אתם לא עושים את המעבר לתל אביב, כמו רבים אחרים בעבר?

"יש לנו ספינת אם, שהיא ממש מגניבה וטובה, והיא נכונה וכיפית לנו. יש לנו סביבה ממש טובה ליצירה, וזה עובד לנו".

ביום רביעי השבוע (12.2), יעלו ה-2 על בימת "החלוץ 33" בבאר שבע, להופעה בבסיס האם, שתמיד מרגשת יותר; "אנחנו הולכים לנגן חלק גדול מהאלבום שלנו, שיצא בשנה שעברה. יהיו את הסינגלים 'מטריצות' ו'נעליים כתומות'. על הבמה יש לנו הרכב ממש מגניב, שמנגנים בו גיל נמט, אני, דודו חמד, אילן זיו והדר גרין. יהיה שמח. אנחנו כמובן עובדים על עוד דברים כמו 2 שירים חדשים שייצאו בקרוב, וכמובן על אלבום חדש".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה