תרבות ופנאי

"השינוי בידיים שלנו"

תרבות ופנאי16 בדצמבר 2019    2 דקות
0

הסטודנט הבאר שבעי גיל ביתן, חיבר את ספר הילדים העוסק בנושאי סביבה ופלסטיק "נולי הדולפין והמדוזות השתקניות", שמטרתו לדבריו "להעביר לילדים את הנושא החשוב בצורה חווייתית ומהנה"

"השינוי בידיים שלנו"
גיל ישראל ביתן. "מאמין גדול בחינוך" | צילום: אדי ישראל

איכות הסביבה הפכה לנושא חשוב מאוד בשנים האחרונות, ועכשיו היא גם מגיעה לספרות הילדים; גיל ישראל ביתן (28), נשוי ואבא ל-3 ילדים בבאר שבע ("מלידה ואף לומד כסטודנט באוניברסיטת בן גוריון בעיר", כדבריו), חיבר באחרונה ספר ילדים על סביבה ופלסטיקה.

ביתן: "אני כותב כבר שנים רבות, אוהב ילדים, וגם נחשפתי לכל נושאי הסביבה, מה שיחד הוליד ספר ילדים קסום על הנושאים האלה בדיוק. יש קונצנזוס גדול סביב אחת הבעיות הגדולות בימינו: סביבה, קיימות ועודף פסולת. קצב גידול האוכלוסייה מביא איתו ברכה רבה, אך גם קשיים שהאנושות לא הכירה אותם. כמות הפסולת שמייצר אדם בעולם המערבי היא בלתי נתפשת, ועלולה לדרדר אותנו למצב אל חזור, שבו לא נוכל לתקן את המצב בטבע לתמיד. רוצים דוגמה? עד 2050 יהיה יותר פלסטיק בים מאשר דגים ויצורי ים; עד כדי כך".

ולכן, החליט הסטודנט מבירת הנגב "לכתוב ספר ילדים ראשון מסוגו, שמטרתו להעביר לילדים את הנושא החשוב הזה בצורה חווייתית ומהנה. אני מאמין גדול בחינוך; אם נשכיל להעביר לילדינו את החשיבות שבשמירה על הסביבה, נגדל דור שלא רק שומר ומגן בעצמו על הסביבה, אלא גם נביא לכך שכשהם יגדלו ויהיו מקבלי ההחלטות, רק אז, שינוי אמיתי יתרחש. הסיפור הוא סביב דולפין מתוק בשם נולי שאוהב לשחות במימיו הכחולים של האוקיינוס. בכל יום, הוא פוגש חברים חדשים בשלל צבעים. יום אחד, נולי הדולפין פוגש מדוזה קצת מוזרה, ומנסה לתקשר איתה, אך ללא הועיל. אין תגובה. יכולים לשער מהי אותה מדוזה? הספר מלווה באיורים עוצרי נשימה משונית האלמוגים עם סיפור ומסר חשובים מאין כמותם".

והוא מסכם: "בגלל העלויות הגדולות, אני מריץ פרויקט מימון המונים בהד-סטארט, במטרה לממן את הוצאת הספר. רק אם אגיע ל-100 אחוזים, הספר אכן ייצא לאור. ניתן להיכנס לאתר הד-סטארט ולחפש 'גיל ביתן' בשורת החיפוש שיוביל אתכם ישירות לפרויקט שלי".

המדוזה לא עונה. כריכת הספר

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה