תרבות ופנאי

זה לא גדול עליה

תרבות ופנאי11 בדצמבר 2019    4 דקות
0

אחרי ההצלחה המטאורית של "ממה את מפחדת" בדואט עם הזמר הבאר שבעי אמיר אבו, צליל שקורי בת ה-25 משחררת לאוויר העולם את הסינגל השני שלה, בדרך לאלבום בכורה

זה לא גדול עליה
צליל שקורי | צילומים: Art-laky

שקורי, סטודנטית לחינוך ופסיכולוגיה, יוצרת מוזיקה ומופיעה, יוצאת להקה צבאית ובוגרת "The voice", בעלת קול זך ויוצא דופן, התפרסמה בזכות קאברים שהרשת לא נותרה אדישה אליהם ובימים אלה היא מוציאה סינגל ראשון בשם "זה גדול עליי.

 

בשנת 2017, היא השתתפה בתכנית הריאליטי, צעד שמעולם לא חשבה שתעז לעשות. החשיפה לה זכתה בעקבות התכנית, גררה תגובות כל כך חיוביות, וחשיפה עצומה שחיזקו את האמונה העצמית של הזמרת הצעירה, הכניסו בה "רעב" להגשמת חלומות ולמיצוי המתנה הזו שקיבלה.

"זה פותח דלתות לזמן מאוד קצוב, כמו שאומרים 15 דקות תהילה ואז זה נעלם, ככה שהייתי צריכה להתחיל די מחדש", מספרת שקורי. אבל שם, ב-"The voice", זה היה בדיוק הרגע שבו הבינה שהיא רוצה להיות זמרת.

"הייתי בלהקה צבאית והחיים שלי סבבו סביב מוזיקה מילדות, אבל זה היה כתחביב", היא מספרת. "פנו אליי מתכניות ריאליטי כל הזמן ופעם אחת ממש התעקשו, אז אמרתי 'יאללה, מה יש לי להפסיד'. כשהייתי על הבמה הזאת, בפריים טיים וקיבלתי המון תגובות מרגשות ופידבקים, הבנתי פתאום שאני מזיזה לאנשים משהו בלב. זאת מתנה ואין את זה לכולם".

מאז, צליל העלתה מספר קאברים שסחפו את הרשת וזכו להצלחה גדולה. "רציתי שיכירו אותי והגעתי לאלפי צפיות בתור מישהי שהיא יחסית לא מוכרת. פתאום הגעתי ל-400 אלף צפיות ו-200 אלף צפיות שאלה מספרים שלא הכרתי". השיא היה בקאבר בו שיתפה פעולה עם הזמר הערבי אמיר אבו. השניים שעשו גרסה ייחודית בערבית ובעברית לשיר "ממה את מפחדת", לא ציפו להצלחה כזאת בין לילה.

 

"הכרנו דרך המורה שלנו לפיתוח קול. הוא היה בשיעור שלפניי, שמעתי אותו שר ואמרתי שאני חייבת לעשות איתו איזשהו דואט. נפגשנו, עשינו את הדואט וזה הגיע ל-2 וחצי מיליון צפיות. בכלל לא ציפינו שזה יתפוצץ ככה. פתאום, ראיונות, השמעות בתחנות רדיו וכתבות. "זה פתח אפילו יותר דלתות ממה ש'דה וויס' פתחו לי", היא אומרת.

צליל מאמינה גדולה בלעשות דרך, ועל אף ההצעות הרבות שקיבלה, החליטה להתחיל את דרכה בצורה הכי אותנטית, נטולת חברת הפקות או יחסי ציבור- מה שהופך את המסע שלה למאתגר יותר אך מחשל ומאוד מספק. "התעשייה הזו לא פשוטה, אבל רציתי להתחיל את הדרך שלי הכי נקי, הדרך הזאת מלמטה. אני באמת מאמינה שזה יגיע לאן שזה צריך להגיע בסוף".

צליל שעובדת עם מיטב היוצרים בתעשייה, שחררה באוגוסט האחרון את סינגל הבכורה שלה שנקרא "כשתבוא", שנכתב בעבורה ע"י הכותב והמלחין אבי אוחיון.

"אחד הכותבים הכי מוערכים כתב לי את זה במיוחד. איכשהו הגעתי אליו בכוחות עצמי והוא החליט לתת לי שיר שנכתב עבורי, כשהוא לא נוהג לתת שירים לזמרים מתחילים. הוא אמר שהוא מאמין בי וזה היה מרגש".

"להתחיל את הדרך שלי הכי נקי". שקורי | צילום: Art-laky

 

אחרי "כשתבוא", הגיע "זה גדול עליי", הסינגל השני שכתבו והלחינו לידור סולטן ואיילון ששון.

"השיר הזה היה חתיכת מסע", אומרת שקורי. "לקח לי המון זמן לעבוד עליו עד שהגענו לתוצאה הסופית, בגלל שאני פועלת לבד. השיר הזה מדבר על כך שיש הרבה מקרים שבהם זה מרגיש שזה גדול עלינו, אבל לפעמים זה רק עניין של נקודת מבט ואם נזוז שנייה הצידה למקום אחר, נבין שהכל עובר ושאנחנו יכולים לעשות הכל. אליי ספציפית זה מדבר במובן של אהבה. יש לאהבה המון רגעים טובים, אבל יש גם רגעים שאתה מבין שזה פחות מתאים לך ושצריך לנתק את הראש מהלב ולשחרר. לפעמים זה מרגיש שזה גדול, אבל הכל איכשהו מסתדר בסוף".

את הדוגמה הכי טובה, קיבלה שקורי עצמה בצילומי הקליפ, ש"היו ממש לא פשוטים", בלשון המעטה. "זה היה בתקופת ההסלמה והיו אנשי צוות שהיו צריכים להגיע לצילומים מהדרום. אנשים פחדו להגיע וגם בוטלו הרכבות, אבל איכשהו הצלחנו לתפעל את זה ויש קליפ. כמו שאמרתי, הכל מסתדר בסוף".

הצילומים בתקופת ההסלמה | צילום: Art-laky

לדבריה, "עצם זה שאני מדברת עכשיו על סינגל ואלבום בכורה, זה משהו שלא חשבתי שיקרה לי, שזה גדול עליי. והנה, אני עושה את זה. אני כ"כ מאושרת, מתרגשת ומלאת אמונה ותקווה שתאהבו, תחבקו ותפרגנו לו", היא אומרת ומבטיחה: "אתם הולכים להיות סופר מופתעים מהדברים הבאים שאני מתכננת לעשות".

עם במאי הקליפ, עוזי ג'ורג' | צילום: Art-laky

איפה נשמע את הצליל של שקורי בעוד חמש שנים?

"הייתי רוצה לראות את עצמי על במות, מופיעה ומגשימה את החלום שלי ומצליחה לגעת בהמון אנשים. הייתי רוצה גם להיות אימא ולסיים את התואר ולעשות סגירת מעגל להמון דברים בחיים שלי".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה