תרבות ופנאי

חלום ליל קיץ שמתגשם

תרבות ופנאי28 בנובמבר 2019    5 דקות
0

אביב בן תורה ושיר סייג יעלו בסוף השבוע על הבמה יחד בקונצרט מיוחד של הסינפונייטה באר שבע ובית הספר למשחק "גודמן". כשהם ירדו מהבמה הם ימשיכו יחד הביתה, כזוג גם בחיים

חלום ליל קיץ שמתגשם
צילום: אופיר קובני

במוצאי יום שבת הקרוב חובבי התיאטרון והמוזיקה הקלאסית יקבלו שניים במחיר אחד. גם מוזיקה חיה וגם דרמה מסעירה, גם קונצרט וגם תיאטרון, גם את "הסינפונייטה" וגם את "גודמן".

מדובר בקונצרט השלישי בסדרה הקלאסית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע, שיוקדש הפעם למחזה של שייקספיר, כשבקונצרט יבוצעו 5 קטעי הסוויטה מתוך "חלום ליל קיץ", בניצוחו של המנהל המוזיקלי של התזמורת מאסטרו ניר קברטי וסולנית הנבל הבינלאומית טלי גלזר.

אבל השניים במחיר אחד לא נגמר שם, כשאת קטעי המשחק של שחקני "גודמן" שיביים כפיר אזולאי ישחקו שני שחקנים שמשחקים כזוג על הבמה ומדגמנים זוגיות גם בחיים האמתיים.

היא חולמת להיות יוצרת חשובה יום אחד וליצור הצגה משלה, הוא חולם לשחק במחזמר בוסט אנד בלונדון; כרגע שניהם ב"חלום ליל קיץ". בדקנו איתם איך בדיוק נכנסים לדמות שאותה אתה משחק כל יום.

ברצינות?

אביב בן תורה (23) ושיר סייג (21) שיגלמו את הרמיה וליסנדר, הם סטודנטים בגודמן שנה ב', שהכירו בלימודים. "זה התחיל ממש בהתחלה של שנה א', זכרתי אותה מהאודישנים וכשהבנתי שהיא התקבלה, שלחתי לה הודעה בפרטי שאני ממש שמח שאנחנו לומדים ביחד", נזכר סייג.

"בהמשך השנה לא עשיתי עם זה כלום כי היא הייתה יפה ומוכשרת מדי לטעמי וכששלחתי את ההודעה אמרתי בוא ננסה, שתזכור אותי. כשהתחילה השנה לא קרה עם זה כלום, עד שפעם אחת באיזה שיעור היא באה אליי ואמרה לי, 'אל תיקח את זה יותר מדי ברצינות, אבל נראה לי שאני מאוהבת בך'", לדבריו.

"פשוט היינו חברים ממש טובים", מספרת בן תורה את הצד שלה. "אהבתי את השנינות ואת ההומור שלו ואמרתי לו 'אל תיקח את זה ברצינות, אבל אתה בן אדם ממש מושלם ומדהים, אז נראה לי שאני מאוהבת בך. אבל אל תיקח את זה ברצינות, זה סתם בצחוק".

סייג: "אמרתי שברור, אני מבין ושאני לא לוקח את זה ברצינות. אבל כמובן שלקחתי את זה הכי ברצינות".

ומה קרה מאז?

סייג: "יום אחד הייתה מסיבת יום הולדת שעשינו לחברה מהכיתה ובאתי אליה לדירה אחר כך".

בן תורה: "דיברנו וצחקנו מלא, ישבנו עד השעות הקטנות של הלילה. בהתחלה זה היה קשה כי לא ידענו אם כן או לא ומה קשור בבית הספר. חשבנו שיהיה לנו קשה לקיים זוגיות בתוך בית הספר למשחק".

סייג: "היא הייתה יותר קשה ואני הייתי זמין לסיפור הזה. חזרנו מחופשת הסמסטר והיא עוד אמרה לי לא, אבל אמרתי לה שאני לא רוצה. שזה לא הסוף. אז היא השתכנעה ושנינו לקחנו את זה ברצינות".

הפעם הראשונה

"גילינו שאפשר לחיות בזוגיות טובה גם בתוך בית הספר למשחק", מספרת בן תורה. "גם בתוך אותה כיתה. זה קשה, אבל צריך שיהיו שני אנשים עם ראש פתוח והגיון בריא, עם יכולת פשרה. אז זה יכול להצליח".

סייג: "זה יכול להיות קשה כי אפשר לא לראות אחד את השני הרבה זמן. למשל, אנחנו ביחד בבית הספר, רואים אחד את השני, אבל לא יצא לנו לשבת ביחד".

בן תורה: "זה קשה כי יש הרבה פעמים ירידות וצריך להכיל הרבה פעמים אחד את השני, אבל זה גם יתרון כי הנפילות שלנו זה דברים ששנינו יכולים להזדהות איתם. הרי תמיד אתה רוצה שבן הזוג יבין אותך ופה זה ממש קל".

צילום: אלבום אישי

 

כמה זמן אתם ביחד?

בן תורה: "לא יודעת".

סייג: "תשעה חודשים. תרשום את זה שאני עניתי ושאביב ענתה שהיא לא יודעת".

בן תורה: "אתה מבין למה זה עובד".

ועכשיו אתם מביאים את הזוגיות הזו גם לבמה. זה מכוון?

סייג: "כפיר אזולאי שלימד אותנו בשנה שעברה וביים את חלום ליל קיץ, החליט לקחת את שנינו לזה. לא יודע אם זה היה שיקול שלו כשהוא חשב על הליהוק".

בן תורה: "בחזרה הראשונה היה מן הלם כזה, של 'אנחנו משחקים ביחד'. זאת הייתה הפעם הראשונה שאנחנו משחקים ביחד, מאז שאנחנו ביחד. בקריאה הראשונה שעשינו, היה לי קצת קשה כששיר בתור 'ליסנדר' אמר לי, ל'הרמיה' כל מיני מילים קשות כחלק מההצגה".

עד כמה אתם מתרגשים?

סייג: "זה מדהים שעושים דבר כזה, גם מוזיקה וגם תיאטרון ברמה גבוהה. זו הזדמנות מדהימה".

בן תורה: "אנחנו מתרגשים כי אנחנו עומדים על במה מאוד גדולה פעם ראשונה וביחד. זו העבודה הראשונה שלנו כשחקנים בחוץ. אנחנו כל הזמן אומרים רק תתנו לנו ועכשיו קיבלנו וזה ביג דיל בשבילנו. זה מאוד מרגש".

אם כבר שייקספיר וזוגיות שלא רואים כל יום, שיר קטן ממך בשנתיים. איך זה מסתדר?

בן תורה: "שיר אמנם הכי צעיר בכיתה שלנו, אך הוא מתויג כאדם הכי בוגר או 'זקן' בכיתה. אבל גם הרבה פעמים הוא מתנהג כמו בן 21 ואני צריכה לעזור לו ולסדר לו את הזמן לפעמים. אבל הוא מאוד בוגר לגילו. אני יכולה לספר שכשנכנסתי לבית הספר, הייתי אחרי פרידה מזוגיות של 5 שנים ואמרתי לעצמי שכשאני מתחילה ללמוד, אני מתמקדת אך ורק בלימודים".

סייג: "ואתה יודע מה קרה, היא פשוט לקחה את זה ברצינות".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות
0

אירועי אפריל ב FRIENDS

FRIENDS - רשת מועדוני תרבות ישראלית מבית ההסתדרות חוזרת לפעילות הדרגתית באולמותיה, בכדי להמשיך ולהעניק לקהל הרחב מזור תרבותי לרוח עם מיטב מופעים ומציגה מגוון אירועים באפריל

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה