תרבות ופנאי

"תערוכה כזו לא רואים כל יום"

תרבות ופנאי14 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

כך אומרת חברת מועצת עיריית באר שבע עו"ד מינה קלמן-חדד על תערוכת יצירות האריגה "מרבדים מדברים", באצירתו של פרופ' חיים מאור, שנפתחה השבוע

"תערוכה כזו לא רואים כל יום"
"אחת התערוכות המרגשות שראיתי בחיי". פתיחת התערוכה | צילום: נעמי גרשקוביץ

תערוכה "מרגשת ומדהימה", כדברי חברת מועצת העיר באר שבע עו"ד מינה קלמן-חדד, נפתחה בגלריית הסנאט שבקמפוס אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, "מרבדים מדברים", באצירתו של פרופ' חיים מאור. עו"ד קלמן-חדד מציינת, שעוזרת המחקר הרומנייה של פרופ' מאור הייתה יד ימינו במהלך החודשים שבילו ה-2 בכפרים ברומניה.

התערוכה מציגה (עד מרץ 2020) יצירות מאמנות האריגה של אמנים מכפרים ברומניה ובקרב הבדואים והדרוזים בישראל, ומספרת בשפת האריגה על התרבות של מקומות ותרבויות שונות שהיו תחת השפעת האימפריה העותומאנית. בין המברכים בטקס הפתיחה החגיגי של התערוכה היה רקטור האוניברסיטה פרופ' חיים היימס.

קלמן חדד סיכמה: "זוהי אחת התערוכות המרגשות שראיתי בחיי, צבעונית מאוד, סימבולית ומחברת בין אנשים מתרבויות שונות, כאשר בעצם המרבדים מדברים אלינו, ומלמדים אותנו באמצעות חוטי האריגה את חיי המקום. תערוכה כזו לא רואים כל יום. חשוב לבקר ולפרגן לאנשים מדהימים אלה, ובמיוחד פרופ' מאור היוזם הבלתי נלאה, שגם בהיותו בפנסיה ימשיך בעשייה הברוכה שלו. מומלץ"!

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה