תרבות ופנאי

רואים רחוק, רואים רצוף

תרבות ופנאי11 בנובמבר 2019    2 דקות
0

באוניברסיטת בן-גוריון מארחת ערב בנושא אוטיזם הפתוח לקהל הרחב ובו יוקרנו מגוון סרטים העוסקים ברצף האוטיסטי מזוויות שונות ומרגשות

רואים רחוק, רואים רצוף
פסטיבל סרטים ברצף | צילום: מיכאל הופמן

בשנים האחרונות, הרצף האוטיסטי והתמודדות החברה הכללית עם אוטיזם מקבלים יותר ויותר חשיפה ציבורית, בעיקר בקולנוע ובאומנות.

כולנו מאמינים קצת בסטיגמות, ולכולנו יש דעות קדומות – זוהי הדרך שלנו לאחסן מידע בצורה יעילה ולמרכז אינפורמציה. כולנו גם מפחדים שיתייגו אותנו וימסגרו אותנו בתוך קבוצה כזו או אחרת, שלאו דווקא מתארת את מי שאנחנו בצורה הטובה ביותר. כשאנשים שומעים את המילה "אוטיזם" או "ספקטרום" עולות להם בראש הרבה תמונות: של בני אדם לא מתקשרים, אולי לא חכמים במיוחד, תמונה של הורים מסכנים או עצובים.

למען האמת, התמונה היא רחבה הרבה יותר. כדי לדייק את האינפורמציה ולנפץ את הסטיגמה, ולשמוע על הנושא מזווית אישית יותר, עמותת "חברים בנגב" יחד עם האגודה הסטודנטיאלית של אוניברסיטת בן גוריון מזמינים את כל הציבור הרחב לקחת חלק בפסטיבל סרטים ברצף.

הפסטיבל יתקיים בתאריך 12.11.19 בשעה 18:30 בקולנוע נגטיב שבתוך קמפוס אוניברסיטת בן גוריון. בערב יוקרנו ארבעה סרטים מרתקים העוסקים בחיים על הרצף האוטיסטי מזוויות שונות ויכבדו בנוכחותם פרופ' דניאל חיימוביץ' נשיא האוניברסיטה, ח"כ קארין אלהרר, ראש עיריית באר שבע מר רוביק דנילוביץ', סגנית ראש העיר ד"ר חפצי זוהר, פרופ' אילן דינשטיין מהמכון לחקר האוטיזם וגב' עדי רודריגז-ברנע, אחת ממייסדות עמותת "חברים בנגב".

דקלה קציר, מנהלת קולנוע נגטיב מזמינה את כלל תושבי העיר לאירוע: "זו הפעם השנייה ברציפות שהאירוע החשוב הזה מתקיים בקולנוע נגטיב. יש מקום גדול לנושא הזה על סדר היום הציבורי, ויש צורך של ממש ליצור שיח על איך אנחנו כסטודנטים, תושבים ואזרחים יכולים לעשות ולפעול כדי לקדם את שילוב בעלי הצרכים המיוחדים בחברה. הערב הזה מאפשר לחוות מקרוב יותר את אורח החיים היומיומי של הורים ומשפחות לילדים על הרצף ולקבל תובנות מעמיקות בנושא. אני מזמינה את כל תושבי באר שבע והסביבה להצטרף אלינו לערב מרתק במיוחד".

עדי רודריגז, ממייסדי עמותת 'חברים בנגב' של הורים לילדים עם אוטיזם בדרום, מיוזמי פסטיבל הסרטים, מספרת כי המטרה העיקרית בערב זה הינה להעלות את המודעות לאוטיזם בחברה בדרך שונה וחווייתית. "בניגוד לסטיגמות, אנשים עם אוטיזם יכולים לעשות הכל. בואו לשמוע על כך בדרך שונה דרך המסך הגדול יחד עם הרבה פופקורן! מבטיחה שיהיה מעניין".

האירוע פתוח לקהל הרחב ללא עלות.

לפרטים נוספים והרשמה

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה