תרבות ופנאי

"זו הדרך כולה"

תרבות ופנאי18 בספטמבר 2019    דקה אחת
0

תערוכת ציורים של ציפי לוצקי מוצגת בקיבוץ חצרים

"זו הדרך כולה"
הריק המתמלא. מהתערוכה בחצרים | צילום: באדיבות מועצת בני שמעון

תערוכה חדשה בקיבוץ חצרים מציגה את זיכרונותיה של האמנית ציפי לוצקי. ל"שבע" נמסר, שהצופה בתערוכה מובל דרך נופי הנגב ונופי עמק חפר בקפדנות ציורית של אווירה וזמן, ולעתים נדמה שמדובר באותו מקום. שם התערוכה מתייחס ל"דרך" שעשתה לוצקי (חברת חצרים לשעבר) מהבית בקיבוץ עד לביתה הנוכחי באלייכין, דרך רוויה בזיכרונות העבר וההווה.

"כשאני פוסעת בדרך בשבילי חצרים, אני מרגישה שחזרתי הביתה", היא אומרת. סיפורה האישי של לוצקי שזור שתי וערב בציוריה: כאלמנת צה"ל לחזי ז"ל, גם הוא חבר קיבוץ חצרים, עם 4 ילדיהם, הצליחה לוצקי ליצור משפחה גדולה ופועמת, וכיום היא חובקת יחד עם בן זוגה דויד 7 ילדים ו-20 נכדים.

האמנית פותחת דלת, ומזמינה את הבאים להיכנס למקום האהוב עליה: הבית, המלא בחפצים, רקעים מקושטים באורנמנטיקה ודפוסים ביתיים אחרים (בדי ריפוד שטיחים וטפטים). בין כל אלה נטוע הכיסא או נטועה הכורסה, הריק המתמלא כל העת בחיים שמסביב. הצבעוניות העזה, שכבות הצבע והטקסטורות הממלאות את המשטח הן תמצית הדרך כולה.

התערוכה מוצגת במועדון לחבר ובגלריה "יין בלול", אוצרת: רינה בן סימון

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות
0

אירועי אפריל ב FRIENDS

FRIENDS - רשת מועדוני תרבות ישראלית מבית ההסתדרות חוזרת לפעילות הדרגתית באולמותיה, בכדי להמשיך ולהעניק לקהל הרחב מזור תרבותי לרוח עם מיטב מופעים ומציגה מגוון אירועים באפריל

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה