תרבות ופנאי

באר שבע – ניו יורק

תרבות ופנאי8 ביולי 2019    3 דקות
0

ברביעי הקרוב יגיעו לחלוץ 33 איתי פרל ותמר אייזנמן להופעה משותפת ומסקרנת, שמבטיחה להיות מצוינת

באר שבע – ניו יורק

לאחר שיתופי פעולה מגוונים של השניים ויצירה משותפת לאורך השנים, החברים הטובים החליטו לצאת גם לסיבוב הופעות יחד. מצד אחד הבלוז הבאר שבעי, מצד שני הביט הניו יורקי, שנפגשים לדואו גיטרות ותשוקה למוזיקה חיה.

בתחילת השנה פרל ואייזנמן הוציאו ביצוע מרגש לשיר ״איך כש…״, של יוסי אלפנט וכעת הם כאמור יצאו לסיבוב הופעות משותף, חדש, גדוש בגיטרות, מיטב השירים וגוד אולד וייבז מהחלומות.  לכבוד המופע המשותף, תפסנו את השניים לשיחה.

איך נוצר החיבור החדש והרעיון לצאת לסיבוב משותף?

איתי: "תמר ואני מכירים הרבה שנים. זה התחיל כשחברה משותפת לקחה אותי להופעה של תמר מתישהו ב-2003. כמובן שנשמטה לי הלסת. בהשקת האלבום הראשון שלי ב-2005, תמר הייתה אורחת הכבוד. ומאז הדרכים שלנו משיקות, מקבילות ומצטלבות באהבה גדולה".

תמר: "אני דווקא זוכרת שזה היה ב-2004, בהופעה בהייניקן הבימה קלאב. נעמי חברתי הטובה הכירה בינינו אחרי ההופעה. אחרי כמה זמן נפגשנו לחזרה הראשונה לקראת ההופעה אצל איתי, אני חושבת שהחזרה ההיא השפיעה עלי מאד. הצליל הבלוז-ג'אזי של איתי, השירים המרגשים כל כך, נכנסו לי מידית ללב ועיבודי הבראס שלו היו בדיוק כוס התה שלי, זה היה 'מנט טו בי'. מאז היצירה המשותפת של איתי ושלי כל הזמן עולה עוד שלבים ומשנה צורות, זה לגמרי הזמן לבלוז והגיטרות שלנו במופע משותף".

איך עבד שיתוף הפעולה. אתה רוב הזמן בב"ש, ואת תמר רוב הזמן בניו יורק?

איתי: "חלק מהעבודה נעשית בשלט רחוק. סקיצות וקבצי סאונד חוצים את האוקיינוס האטלנטי, הלוך וחזור, עד להבשלה לקראת המפגש. וביחד זה גדל פי מאה והופך לשירים חדשים שמוקלטים באולפן. ולסיבוב הופעות מפואר בכל הארץ".

תמר: "התרגלתי בשנים האחרונות לשלב עבודה וחברים בארץ עם החיים בניו יורק. איתי חיית לילה ואני חיית יום, אז זה מסתדר לנו עם השעות די טוב. כשאני מגיעה לארץ, אין ביקור שלא כולל גיחה קסומה לבאר שבע אצל איתי".

אז מה יהיה במופע?

איתי: "מיטב השירים של כל אחד ואחת, בעיבודים מיוחדים ובביצועים משותפים נדירים וגם טעימה מהחומרים החדשים המשותפים שלנו".

תמר: "במילה אחת: כיף. זה חיבור של כיף, אהבה וגיטרות. אני מרגישה שההופעה מוציאה את הטוב ביותר משנינו היום. יהיה שמח ומרגש. השירים של איתי הם חיצי מחשבה וחכמה הישר ללב. משמח אותי במיוחד לנגן את השירים האלו לצדו, לשיר חלק או ליצור פרשנויות וביצועים מחודשים לשאר. בנוסף, במקביל אנחנו עובדים על שירים משותפים חדשים וגם הם חלק מהמופע".

כמה היה לכם חשוב להופיע במסגרת הסיבוב בבאר שבע?

איתי: "מבחינתי זה המגרש הביתי. זה גם מלחיץ יותר מאותה סיבה, כי הבית זה המקום שהכי חשוב לי להצליח בו. ברור שהסיבוב מתחיל בבאר שבע. יש פה קהל נהדר וסצנה מוזיקלית חזקה. שמח להיות חלק מזה".

תמר: "מעבר לחיבור האישי, באר שבע היא כוח תרבותי חזק, דברים סופר מעניינים קורים שם מבחינה אומנותית, לא רק במוזיקה, וכיף במיוחד להרגיש חלק מזה. קהל נפלא שהוא חלק בלתי נפרד מהיצירה שלנו עכשיו".

 המופע יתקיים בחלוץ 33 באר שבע. 10.7, 20:00.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות
0

אירועי אפריל ב FRIENDS

FRIENDS - רשת מועדוני תרבות ישראלית מבית ההסתדרות חוזרת לפעילות הדרגתית באולמותיה, בכדי להמשיך ולהעניק לקהל הרחב מזור תרבותי לרוח עם מיטב מופעים ומציגה מגוון אירועים באפריל

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה