תרבות ופנאי

הקול שלה

תרבות ופנאי4 ביולי 2019    3 דקות
0

מיה כהן מבאר שבע הצליחה לגרום לחמישה שופטים בתכנית דה וויס, מהמוערכים במוזיקה הישראלית, להילחם שתשיר אצלם בנבחרת. דיברנו איתה רגע לפני שתהפוך לכוכבת גדולה

הקול שלה
מיה כהן ועברי לידר | צילום: מיכה לובטון

בשבוע שעבר הפציעה על המסך הקטן מיה כהן, בת 18 מבאר שבע, באודישן בלתי נשכח בדה וויס שמשודרת ברשת 13.

"התחלתי לשיר, עם כמה שזה נשמע קלישאתי, מאז שאני זוכרת את עצמי", היא מספרת. "אם זה לעשות הופעות להורים בבית עם שירים מהפסטיגל, או הופעות למשפחה בארוחות שישי, חוג שירה בכיתה א' ובעצם ככל שהתבגרתי, המוזיקה תפסה מקום גדול יותר בחיים שלי".

 

"ההופעה הראשונה האמיתית שהייתה לי, הייתה בכיתה א׳, בחוג שהייתי בו, הופענו על במה גדולה ובאמצע השיר אחת הבנות דחפה אותי מהבמה. קיבלתי מכה ממש כואבת ברגל, אבל חזרתי בכל הכוח והמשכתי לשיר. תמיד שרתי. בכל טקס, בכל תחרות כישרונות שקיימת בעיר, אבל השיא היה בכיתה ז׳, כשהתחלתי ללמוד פיתוח קול בצורה יותר רצינית ובעקבות זה גם הגעתי לצעירי באר שבע".

כהן הגיעה ל"צעירי באר שבע", להקה שבעבר הוציאה את כל השמות הגדולים מבירת הנגב לתעשייה הגדולה ובשנים האחרונות חווה לידה מחדש. "ההתמקצעות הגדולה שלי הייתה בצעירי באר שבע, השבוע סיימתי 5 שנים בלהקה", היא מספרת.

ביצוע בלתי נשכח . מיה כהן | צילום: מיכה לובטון

"בלהקה יש חזרות על בסיס שבועי, הופעות על בסיס קבוע והיא מאתגרת אותך בלי סוף. טל לייבל, המנהל שלנו דואג לכל אחד ואחד לבוא לידי ביטוי בצורה המקסימלית ביותר, לא מוותר על אף אחד וזה בא לידי ביטוי בהופעות המטורפות שאנחנו עושים. בשנה אחת אנחנו מופיעים בערך 35 פעמים שזה מטורף. מעבר לצעירי באר שבע, אני מופיעה גם לא מעט לבד, עם הרכב משלי וגם הופעות אקוסטיות. ועכשיו השיא החדש ששברתי בחיים שלי, באודישן בדה וויס".

כהן מספרת כי בחרה ללכת לאודישן כי רצתה להגיע לכמה שיותר אנשים. "הרגשתי שאני רוצה להרחיב את הקהל ששומע אותי. בבאר שבע יוצא לי להופיע המון, גם ב'צעירי באר שבע' וגם לבד, אבל הקהל שמגיע ונחשף הוא די מצומצם. בפריים טיים, אלפי אנשים נחשפים למוזיקה שלך וגם לאישיות שלך, ידעתי שאני מביאה משהו שהוא קצת מפתיע מבחינת בחירת השיר (״מה עוד ביקשת״ של אריק ברמן) ורציתי לראות איך המנטורים והקהל בבית יגיבו. זאת הייתה אחת הבחירות היותר מוצלחות שלי", היא מצהירה ומספרת שעם כל הניסיון שצברה, ההתרגשות היתה בשיאה: "בשנייה שעליתי לשיר כל הגוף שלי רעד. אני זוכרת שהשפתיים שלי היו יבשות ופחדתי בטירוף מאיך ייצא השיר, בכל זאת, זה מעמד מלחיץ. 5 אגדות מעולם המוזיקה הישראלי עם הגב אלייך, שומעים אותך שרה, זה מטורף בעיניי. ברגע שהתחלתי ממש לשיר הייתי מאוד מתוחה וברגע שהתחילו להסתובב, השתחררתי. כשכולם הסתובבו הרגשתי בחלום והאמת שגם בחלומות הכי גדולים שלי לא חשבתי שכולם יסתובבו. ולא רק זה, שגם תהיה חסימה. זאת הייתה המחמאה הכי גדולה בעולם, לא רציתי שאף אחד יעיר אותי מהחלום באותו רגע. רציתי להישאר ברגע הזה".

 

כהן בחרה ללכת עם שלומי שבת ויובל דיין כי היא בטוחה שיוכלו לתת לה כלים ולדחוף אותה צעד אחד קדימה. "אני בחרתי בשלומי ויובל, שהם בעיניי הלב של התוכנית. שלומי נמצא בתוכנית כבר 5 עונות, חווה הכל ומכיר הכל. יובל חוותה הכל בתור מתמודדת, אז הרגשתי שהכלים שהם יכולים להעניק לי ביחד, הם הכי משמעותיים. באותו הרגע הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות".

ומה לגבי העתיד? כהן מצהירה שהעתיד שלה יהיה בוודאות – מוזיקלי: "כשאני חושבת על העתיד שלי אני רואה מוזיקה, והמון ממנה. לעסוק בזה בתור המקצוע, להתפרנס מזה, לכתוב לאנשים אחרים שירים ולהוציא את השירים שלי, זה החלום הגדול. שיהיו אנשים שירצו להקשיב למה שיש לי להגיד. והלוואי וזה מה שיהיה".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה