תרבות ופנאי

טלמור חוזרת הביתה

תרבות ופנאי16 ביוני 2019    3 דקות
0

ברביעי הקרוב (19.6) סיוון טלמור תגיע לבימת החלוץ 33 בעיר העתיקה בבאר שבע 

טלמור חוזרת הביתה
סיון טלמור | צילום: דודי חסון

אתם אולי זוכרים אותה מהתכנית דה וויס, אבל מאז עברו הרבה מים מתחת לקריירה המוזיקלית שלה והיא מגיעה ל"חלוץ 33", להשקה דרומית של אלבומה השלישי.

כנראה שרבים מכם לא יודעים, אבל טלמור היא "באר שבעית", נולדה בבאר שבע, גדלה בקיבוץ חצרים ואמנם עברה בגיל צעיר מהעיר, אבל עדיין אפשר להגיד שהיא 'מייד אין' באר שבע. אז לקראת ההופעה תפסנו איתה שיחה קצרה.

"אני מגיעה להופעה ממש רגע אחרי יציאת האלבום השלישי שלי, אלבום שאני מאוד אוהבת", היא מספרת. "האלבום הוקלט live לגמרי. נסענו כל הלהקה לצפון, לבית שבו גדלתי בגליל. נסענו מיום ראשון עד יום חמישי. הקמנו אולפן בסלון, הבאנו את הציוד הכי טוב. בכל בוקר היינו אוכלים ארוחת בוקר, מדברים ומקליטים. ואז ביום החמישי היה אלבום. זה היה מדהים. משהו בקארמה, בהתכוונות של כולם היה מדויק. זה יצא ככה, לא האמנו, חשבנו שייצאו שני שירים אבל זה היה תהליך מדהים, היה שם עצב, צחוק, אהבה, בכי, פחדים, הכל התנקז לשם. אתה קם בוקר עם אנשים והולך לישון איתם. נכנסים לשיחות ארוכות עם אנשים ומגיעים למקומות מאוד עמוקים. לפעמים אתה מנגן איתם שנים ולא מגיע לזה. משהו בתהליך הפך את זה למיוחד ועמוק".

גם האלבום השלישי באנגלית. למה לשיר באנגלית?

"אני לא מצליחה לכתוב מספיק טוב בעברית. גיליתי שבאנגלית יש משהו כנה שיוצא, אני נורא מצליחה לפתוח את הלב. יש פתיחות כשזה לא בשפה שלך או בבית שלך. עברית זו שפה שאני כל כך אוהבת, שאני לא מצליחה להעביר אותה דרך הפילטרים שלי. אני מקווה שיגיע היום ואני אצליח לכתוב בעברית".

האלבום השלישי זוכה לחיבוק מהרדיו ונכנס יותר למיינסטרים, למה זה לא קרה קודם?

"בסוף אתה מוצא את הזוגיות שלך מתי שאתה מצליח. אני חושבת שאני היום באיזה מקום אחר. אני חושבת שהיום ברור לי יותר מי אני ומה אני רוצה לספר. להשיל מעליי המון מסכות, שהיה לי קל להיות איתן עם השנים, אני חושבת שבעיקר בגלל זה. פתאום יש משהו שקורה כשאתה כן עם עצמך, ברור ומובן, אז יותר קל להוציא את זה החוצה. אנשים מבינים, כשמשהו הוא לחלוטין מגיע ממקום כן ואמיתי, אני מאמינה שזה קורה. זה מגיע לאנשים בסוף".

אפשר להגיד שהאלבום הזה הוא גם מאוד אישי?

"גם האלבום הקודם היה אישי אבל לא חשוף. האלבום הזה מדבר המון על חופש מכל מיני בחינות. יש משהו ברצון שלי להיות באיזה חופש שאני אומרת, הנה אני משילה מעליי סיפורים מהעבר, משחררת. רוצה להוריד, להגיד אוקיי זו אני תיקחו או לא. אשמח אם תחבקו ותאהבו ואם זה לא מתאים לכם, זה גם בסדר. וזה מה שיש לי להציע. וזה עושה לי תחושה טובה. השלמה שהיא בשבילי הדבר הכי טוב".

מה צפוי בהופעה?

"אני ילידת באר שבע. מבחינתי זה מרגש ,זה לחזור הביתה ולסגור מעגל. אנחנו נותנים בראש בהופעה הזו. זו עדיין אני, עם הרכות שלי, אבל יש לי את ההרכב הכי טוב שיש בעולם. אנחנו באים לנגן ולתת בראש. מי שמכיר אותי יגיד שזה הרבה יותר רוקנרול, אבל יקבלו את הלב שלי בעיקר".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות
0

אירועי אפריל ב FRIENDS

FRIENDS - רשת מועדוני תרבות ישראלית מבית ההסתדרות חוזרת לפעילות הדרגתית באולמותיה, בכדי להמשיך ולהעניק לקהל הרחב מזור תרבותי לרוח עם מיטב מופעים ומציגה מגוון אירועים באפריל

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה