תרבות ופנאי

סוף הסרט, עם הפנים קדימה

תרבות ופנאי13 ביוני 2019    3 דקות
0

הסדרן המיתולוגי של בית הקולנוע גלובוס מקס, סיים השבוע, ביחד עם מקום העבודה שלו שהפך לבית, את משמרתו האחרונה. "זאת הייתה עבודה מרחיבת לב ומקרבת לבבות", נפרד שמעון סבירי שהפך לפנים של המקום

סוף הסרט, עם הפנים קדימה
היה שם מיומו הראשון של הקולנוע. סבירי | צילום: פרטי

לפני כ-11 שנים נפתח במרכז הקניות שנקרא בזמנו ONE, מתחם הקולנוע גלובוס מקס. באותם ימים, הקולנוע החדש היווה בשורה של ממש ואלפים נהרו להקרנות. יש האומרים בקולנוע שבחמש השנים הראשונות שלו, המתחם בבאר שבע היה הרווחי ביותר ברשת.

ביום שלישי השבוע, כחצי שעה אחרי חצות, יצא אחרון הצופים בקולנוע המיתולוגי, שלימים הפך ל-HOT CINEMA. זו הייתה ההקרנה האחרונה במתחם שישאיר מאחוריו אין ספור חוויות, זיכרונות ורגעים רומנטיים. אפילו בקרב העובדים במקום נרשמו 8 חתונות בקצת יותר מעשור.

אבל אם יש משהו שנזכור יותר מאחרים, זהו הסדרן המיתולוגי, שמעון סבירי, שהיה שם מיומו הראשון ועד רגע הסגירה, בו גם הוא נשא כמה מילים כדי להרים את רוחם של העובדים המסורים שלא רק איבדו מקום עבודה, אלא גם בית מהסרטים.

במשך 11 שנות קיומו של גלובוס מקס, עשרות אלפים מתושבי הנגב והדרום לא ישכחו את האיש, הסדרן שקיבל אותם בכניסה והיה חלק מהחוויה של הקולנוע. הוא הפך לפנים של המקום.

העבודה האהובה עליו. סבירי | צילום: פרטי

חדר לליבם של אלפים

לפני כ-4 שנים, בעוד אחד מסבבי הלחימה/הסלמה ברצועת עזה, פיקוד העורף הנחה להכניס לקולנוע רק 600 איש, במקום 1300. רצה הגורל והצופה ה-601 היה קפטן הפועל באר שבע, אליניב ברדה, שהגיע יחד עם אדווה רעייתו. "בקופה, סירבו למכור להם כרטיסים ואני הכנסתי אותם", נזכר סבירי. "זה היה בניגוד לחוק, אבל היו אלה ימי האליפות הראשונה", הוא אומר.

ברדה, הוא רק זיכרון קטן של סבירי, שמ-2008, הפך לזיכרון בעצמו אצל אלפים מהלקוחות שלו. האיש מסביר הפנים, כל מספרים, חדר לליבם של אלפים, ולא היית חייב להיות אלוף כדורגל כדי לקבל את החום שהפגין כלפי אנשים. והאהבה אליו, הייתה הדדית.

"אתגעגע ביותר למבטי הסקרנות של הילדים הקטנים בכניסה, לאזרחים הוותיקים שלא נכנסו מבלי להחליף איתי מילה או שניים וכמובן לצעירים", אומר השבוע סבירי שנזכר "בסופי השבוע בהם שררה אווירת חג, כשכל האולמות היו מלאים במבלים בכל רחבי הנגב. אני זוכר איך האנשים היו מתחננים לקנות כרטיס ולשבת במדרגות, כשלא היה מקום. רק לא להחמיץ".

עם הצופה ה-601. אליניב ברדה | צילום: פרטי

שמעון מציין שמשלל העבודות שעבד בחיים, הייתה זו העבודה האהובה עליו ו"מרחיבת הלב ביותר", כהגדרתו. "בסמוך לקולנוע ששקק חיים, הייתה רחבת ריקודי עם וכל מתחם ONE התעורר לחיים אף הוא. סרטים גדולים הוקרנו שם", והיו גם אנשים שלא היו קונים כרטיס, לפני שמתייעצים איתו. "ואז הם היו חוזרים רק כדי להגיד תודה".

גם אנשי ציבור ומפורסמים פקדו את הקולנוע, "שרים וחברי כנסת, ראשי ערים, זמרים שחקנים ומי לא? למדתי להכיר את החברה הישראלית על גווניה", הוא אומר. "לכולם הייתה לי אוזן קשבת".

לדבריו, "עם פתיחת היס פלאנט, דעך המקום ולמרות הכל היו כאלה שדאגו להגיד, 'באנו רק בגללך'".

יום לפני סגירת המתחם פרסם שמעון פוסט פרידה ותודה לאלפים שכל כך אהב: "לציבור היקר תודה שזכיתי לשרת אתכם, מאות אלפים ממכם, במשך 11 שנים, בכניסה למתחם הקולנוע. זאת הייתה עבודה מרחיבת לב ומקרבת לבבות. שמעון".

ומה אתה הולך לעשות עכשיו?

"כל חיי עבדתי כמשרת ציבור, אחפש אתגר בתחום הזה שמביא סיפוק גדול".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

שיר לעמית

דור שמר, זמרת יוצרת, בסינגל חדש בהקדשה לעמית כהן הי"ד שנרצח במסיבת הנובה

תרבות ופנאי6 במרץ 2024    דקה אחת
0

חודש האישה ב FRIENDS

FRIENDS, רשת מועדוני תרבות ישראלית, בשיתוף נעמת מבית ההסתדרות, יקיימו החוד סדרת מופעים חגיגיים לרגל חודש האישה הבין-לאומי

תרבות ופנאי4 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה