תרבות ופנאי

אבבה דסה ב"חלוץ"

תרבות ופנאי28 במרץ 2019    דקה אחת
0

Aveva תגיע במוצ"ש לחלוץ 33

אבבה דסה ב"חלוץ"
סוג של ז'אנר חדש. אבבה | צילום: איליה מלניקוב 

אבבה דסה אחת היוצרות הכי מסקרנות במוזיקה הישראלית. אבבה היא סוג של ז'אנר חדש, סול-פופ אתיופי-ישראלי, המושפע מקלאסיקות אפרו אמריקאיות ויוצרים מודרניים עכשוויים. מי שהיה אמון על האלבום החדש הוא איציק פצצתי, שבדרכו המקורית, הפיק את האלבום החדש My Thought. איציק שהפיק את אלבומם של נצ'י נצ', ג'ימבו ג'יי ועוד, מביא איתו סאונד חדשני ממחוזות ה- R&B והפופ, שעוטפים בצורה מדויקת את מוזיקת הסול והצלילים האתיופיים המאפיינים את אבבה.

האלבום עוסק במחשבותיה של אבבה והתמודדותה עם המאבק הפנימי בין תחושות מנוגדות כמו פחד ואהבה, כוח וחולשה. מקור ההשראה לשיריה של אבבה, מגיע מסיפורים מהבית על החיים באתיופיה ומתוך התבוננות על החברה והטלת ספק בנורמות השולטות.

בין שפע הסגנונות וחיבור התרבויות ביצירתה, מסתתר סיפור חיים לא פשוט, החל מהוריה שאיבדו שניים מאחיה כשעלו לישראל, דרך תאונת דרכים שעברה בעת שירותה הצבאי ועד אובדן מפתיע של אביה. החוויות האלו עיצבו והובילו אותה לעסוק במוזיקה.

את ההרכב שלה הקימה עוד ב-2013 ומאז ועד היום, הספיקו להופיע על במות הפסטיבלים מהגדולים בארץ: אינדינגב, יערות מנשה, זורבה, הסיגדיאדה ועוד. אבבה לקחה חלק בפרויקט של עידן רייכל, הוזמנה גם להופיע על במות שונות בצרפת, אנגליה, קנדה וארה"ב, שכללו בין היתר את במת המילניום בקנדי סנטר, וושינגטון.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה