תרבות ופנאי

ברוזה קלאסי

תרבות ופנאי24 במרץ 2019    2 דקות
0

הסינפונייטה הישראלית באר שבע תעלה השבוע עם פסטיבל אביב קלאסי בנושא תרבות ספרד

ברוזה קלאסי
יפתח את הפסטיבל. ברוזה | צילום: גיל לביא

בתכנית: ארבעה קונצרטים מגוונים עם סולנים בינלאומיים והופעת אורח של הזמר דויד ברוזה, קונצרט-מחול עם להקת הפלמנקו "קומפאס" ומסיבת רחוב חגיגית שתהפוך את רחבת המשכן לאמנויות הבמה לרחוב ספרדי תוסס באווירה כובשת.

פסטיבל אביב קלאסי של הסינפונייטה כבר הפך למסורת – השנה התזמורת תקיים את הפסטיבל בפעם השישית. על הניהול האמנותי אחראי המנצח והמנהל המוזיקלי הנכנס של התזמורת, מאסטרו ניר קברטי. הפסטיבל יתמקד באוצרות ספרד וישלב עולמות של מוזיקה קלאסית, מחול, אופרה, גיטרה ספרדית, שירים ספרדיים ושירי לדינו שיבוצעו בתכניות הקונצרטים המגוונות על ידי מיטב האמנים וביניהם:  דויד ברוזה, סיון רותם וסולן הבסון של הסינפונייטה רולאנדו קסאדה- ברודי, תחת שרביטה של המנצחת הישראלית רועית פלדנקרייז, מרקו טופצ'י – הגיטריסט הווירטואוז, שיאן הזכיות בפרסים ראשונים בתחרויות גיטרה הנחשבות בעולם – בהופעת בכורה בישראל ואמנים נוספים מהארץ ומחו"ל.

קונצרט הנעילה בהנחייתו של דני קושמרו, יתקיים בהשתתפות מקהלות וסולני אופרה נבחרים, ביניהם, זמרת הסופרן הישראלית נעמה גולדמן, שזכתה לשבחים על הופעתה באופרה הישראלית בתפקיד כרמן. בנוסף לארבעת הקונצרטים, הנהלת הסינפונייטה החליטה השנה לפתוח את הפסטיבל עם מסיבת רחוב ספרדית "סינפו-פיאסטה", מסיבה פתוחה לקהל הרחב, הכוללת טעימות מתרבות ספרד: מוסיקה, מחול, קולינריה ועוד.

מסיבת הרחוב "סינפו-פיאסטה" תכלול הופעת מחול פלמנקו של להקת "קומפאס", סדנאות פתוחות עם תלמידי בית הספר לפלמנקו בדרום, בהדרכת הילה בנקר (ביה"ס "Todo Flamenco"), מופע מחווה לג'יפסי קינגס, מופעי די.ג'יי, מיצגי אנוש  ודוכני אמנים. גם החלק הקולינרי יוקדש לתרבות ספרד, עם דוכני יין תוצרת ספרד, פוד-טראקס עם טאפאס, פאייה ועוד.

הכניסה למסיבת הרחוב היא חופשית ב-26.3 החל מהשעה 18:00.

בנוסף, בערב פתיחת הפסטיבל, הסינפונייטה ודויד ברוזה יופיעו במופע משותף עם כל הלהיטים של ברוזה בעיבודים לתזמורת. הקונצרט יתקיים ביום שלישי (26.3), במשכן לאמנויות הבמה, במעמד שגריר ספרד בישראל. קונצרט נעילת הפסטיבל יתקיים ב-1.4, עם ערב גאלה אופראי עם אריות, קטעי מקהלה ופתיחות תזמורתיות ממיטב האופרות שנכתבו על ספרד. בתכנית: קטעים מוכרים ואהובים מתוך: כרמן (ביזה), הספר מסביליה (רוסיני), כוחו של גורל, הטרובדור, דון קרלוס (ורדי), הבן היהודי (פבלו לונאס), דון ג'ובאני (מוצרט)  ועד מוזיקת סרסואלה.

המשכן לאמנויות הבמה. ערב הפתיחה: 26.3, 20:30. הערב השני: 28.3, 20:30. הערב השלישי: 30.3, 21:00. קונצרט נעילת הפסטיבל: 1.4, 20:30.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות
0

אירועי אפריל ב FRIENDS

FRIENDS - רשת מועדוני תרבות ישראלית מבית ההסתדרות חוזרת לפעילות הדרגתית באולמותיה, בכדי להמשיך ולהעניק לקהל הרחב מזור תרבותי לרוח עם מיטב מופעים ומציגה מגוון אירועים באפריל

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה