תרבות ופנאי

סכסוך עבודה בתאטרון באר שבע

תרבות ופנאי3 בפברואר 2019    3 דקות
0

הוכרז סכסוך עבודה בתאטרון באר שבע, זאת בעקבות אי כיבוד ההסכם הקיבוצי עליו חתום התאטרון ואי תשלום תנאים סוציאליים לשחקנים שכירים

סכסוך עבודה בתאטרון באר שבע
המשכן לאמנויות הבמה | צילום: ארכיון "שבע"

בתום משא ומתן של שנה, ולאור כישלון המו"מ בין הצדדים, זאת לאחר שהתאטרון הודיע כי אין בכוונתו להסכים למתווה העסקה כפי שהוצע לו, החליטו השחקנים, יחד עם הנהלת שח"ם, כי יוכרז סכסוך עבודה מיידי עם התאטרון.

ביום חמישי האחרון הוכרז סכסוך עבודה בתאטרון באר-שבע על ידי ארגון שח"ם, ארגון השחקנים בישראל המייצג את 30 שחקני תיאטרון באר שבע. לטענת הארגון, סכסוך העבודה הוכרז לאחר כישלון במשא ומתן של שנה בין הצדדים בעקבות מה שהם מכנים "אי כיבוד ההסכם הקיבוצי עליו חתום התאטרון ואי תשלום תנאים סוציאליים לשחקנים".

בין התאטרון לבין השחקנים קיים הסכם קיבוצי מיוחד מיום 1.2.1998, לאחר מסירת הודעת התאגדות לתאטרון לפני שנה, נערכו מספר פגישות מו"מ בין נציגי שח"ם, ועד השחקנים לבין התאטרון לצורך חתימה על הסכם קיבוצי חדש. כאמור, ביום חמישי החליטו בשח"ם להכריז על סכסוך העבודה.

"השחקנים עובדים כשכירים לכל דבר בתאטרון, ומקבלים תלושי שכר בכל חודש בגין העסקתם, אך תנאי העסקתם קצת ביזריים", אומרת דנה טל צדוק דוברת שח"ם. "בניגוד לחוק, השחקנים לא מקבלים כל תנאים סוציאליים מהתאטרון, כגון: הפרשות לפנסיה, פיצוי פיטורים, ימי חופשה, ימי מחלה, דמי הבראה, קרן השתלמות ועוד. ניהלנו משא ומתן של כמעט שנה ואחרי שהתיאטרון הודיע שהוא לא מתכוון להמשיך את המשא ומתן והוא מוכן לתת תנאים סוציאליים על חשבון העובדים ולא על חשבון המעסיק, הבנו שצריך להמשיך הלאה. הוועד אישר סכסוך עבודה, הוועד המנהל של שחם אישר סכסוך עבודה והתיאטרון קיבל מכתב על סכסוך העבודה ואנחנו מחכים למענה שלהם", סיכמה.

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם הוסיף: "שחקני תאטרון באר שבע, חלקם עובדים בתאטרון מעל עשר שנים, הפכו עם השנים לעובדים משוללי כל זכויות, ללא שכר מינימום, ללא הפרשות לפנסיה, ללא ימי חופשה ומחלה. זהו מצב שלא ניתן להשלים איתו ולא נשלים איתו. בימים הקרובים נודיע על המשך צעדינו, כשאנו לא פוסלים תביעה משפטית וגם צעדים ארגוניים נוספים. אין תאטרון בלי שחקנים".

מתיאטרון באר שבע נמסר: "תיאטרון באר שבע אכן נמצא בתהליך של מו"מ מול ארגון שח"ם, שהוכרז כארגון היציג של שחקני תיאטרון באר שבע, מתוך מטרה להגיע להסדרה ולחתימה על הסכם קיבוצי, שיסדיר את תנאי ההשתכרות של השחקנים בתיאטרון.

לתיאטרון באר שבע היה קיים בעבר הרחוק הסכם קיבוצי עם השחקנים, הסכם שלא מומש ולא נאכף מזה כעשר שנים, לאור בקשתם של שחקנים ששיחקו בתיאטרון בה בעת, כמו גם לאור התולדה והצורך שלהם לעבוד במקביל במספר מקומות נוספים.

במהלך התקופה האחרונה, נערכו מספר פגישות עם נציגי ארגון שח"ם וועד השחקנים ובפגישות הללו הביעה הנהלת התיאטרון את עמדותיה. הנהלת התיאטרון רואה את החשיבות בהסדרת תנאי השחקנים מחד, אולם הדבר יתממש בחתימה על הסכם שיוכל לעמוד ביכולות התקציביות של התיאטרון, מאידך. צר לנו כי ארגון שח"ם ונציגות השחקנים החליטו להכריז על סכסוך עבודה, עוד בטרם מוצו כל הפתרונות למתווה. הנהלת התיאטרון תעשה כל שביכולתה כדי שהפעילות השוטפת של התיאטרון לא תיפגע, ואנו מצפים גם מנציגות השחקנים לפעול באחריות המתאימה".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה