תרבות ופנאי

"בין דלהי לאגרה"

תרבות ופנאי13 בדצמבר 2018    דקה אחת
0

במסגרת סדרת ההרצאות עד קצה מערב - מסע בערים ייחודיות בעולם המוסלמי במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח בבאר שבע, תתארח ביום שני, פרופ' רחל מילשטיין עם הרצאתה "בין דלהי לאגרה"

"בין דלהי לאגרה"
פנינה ברקאי ועבודתה לצד דליה מנור, מנהלת המוזאון | צילום: רפי דלויה

לאחר מכן, בתום הפסקה וכיבוד קל, יתקיים מפגש עם האמנית פנינה ברקאי. פרופ' מילשטיין תספר בהרצאתה על דלהי – העיר הראשונה שהקימו המוסלמים בהודו בשלהי המאה ה-12 ושימשה רוב הזמן כעיר בירה, עד להדחת הסולטאן המוגולי במאה ה-19.

מילשטיין תרחיב ותדגים בהרצאתה, כיצד כל מייסד שושלת הוסיף לעיר מתחם מבוצר משלו ובו ארמון, מסגד, קברים וגנים רחבי ידיים. ותתאר את הפיכתה של דלהי, או דהלי בפי המוסלמים, לבית יוצר לסגנונות אדריכליים מרהיבים ששיאם – אחוזת הקבר הטאג' מהאל – שהוקם דווקא בעיר המרוחקת – אגרה. בתום ההרצאה, יתקיים שיח-גלריה עם האמנית הרב תחומית פנינה ברקאי, ששלוש מעבודותיה, כלי קרמיקה בהשראת כלי הבישול המסורתיים ממרוקו, מוצגים כיום בתערוכה "בסוף מערב".

ברקאי תשוחח על יצירותיה, על אומנות כלי החרס בתרבות הצפון אפריקאית ועל כלי החרס של אמה כמקור ההשראה לעבודותיה. ברקאי משלבת בכליה מוטיבים עכשוויים, ארצישראליים, עם סמלים, צורות וצבעים בהשראת המורשת המרוקאית ביניהם "ראש תרנגול" והצבע הכחול, שאפיינו את כלי החרס של בני המקום.

מוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח באר שבע. 17.12, 10:30.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה