תרבות ופנאי

מליקסון, מאיה מליקסון

תרבות ופנאי5 בדצמבר 2018    3 דקות
0

צעירי באר שבע והסביבה, כמו בשאר רחבי הארץ, בוודאי מתוכננים לבלות את ימי חג החנוכה בפסטיבלים שונים ולצפות בהצגות שהמגוון שלהן עולה משנה לשנה. הכירו את מאיה מליקסון, רק בת 13.5, מהיישוב כרמית, שתעביר על החג על הבמה...

מליקסון, מאיה מליקסון
מאיה מליקסון בהופעה | צילום: יח"צ

לרוב תושבי האזור, השם מליקסון מוכר מאוד. אלא שהפעם אנחנו רוצים להכיר לכם את מאיה מליקסון, רק בת 13 וחצי וכבר כוכבת. וכן, יש קשר משפחתי, אז תזכרו איפה קראתם עליה קודם…

מאיה מליקסון, בת 13.5 בלבד, הייתה עסוקה בחודשים האחרונים בחזרות לקראת "משחקי הקסם", מחזמר מרהיב לחנוכה, בהפקת בימת הנוער שעלה אתמול (שלישי) לראשונה ברחובות (בימת הנוער רחובות – מרכז אמנויות הבמה לילדים ונוער, המציע חוגי תיאטרון ומפיק מופעים מידי שנה).

קראתם נכון, המחזמר ברחובות ומידי יום בשבועיים האחרונים, נוסעת מאיה לחזרות לקראת ההופעה הגדולה ואנחנו תפסנו אותה לשיחה קצרה, רגע לפני 23 ההצגות שמצפות לה בחנוכה.

איך הגעת לבימת הנוער, ברחובות?

"כשהייתי בכיתה ד' גרנו ביבנה, ואמא שלי הייתה מורה בבית הספר באזור. אני ואימא שלי הלכנו לראות תלמיד שלה מבית הספר משתתף בפסטיבל הפסלים חיים ברחובות, בתור פסל חי קבוצתי של בימת הנוער.

אמרתי לה שאני רוצה להיות שם, היא אמרה לי שאני אגיע לכיתה ז' ואז נדבר. כשהגעתי לכיתה ז', אמרתי לה שאני רוצה ללכת לבימה אז היא רשמה אותי… עדיין גרנו אז ביבנה. ברגע שהגעתי לבימה, ידעתי שמשם אני לא הולכת כל כך מהר. בחופש הגדול האחרון עברנו דירה לישוב כרמית".

מה תפקידך במחזמר משחקי הקסם והאם זה כולל גם שירה וריקוד? 

מליקסון | צילום: יח"צ

"במחזמר יפגשו הצופים מבחר דמויות מהאגדות, אני משחקת את אחד הגמדים משלגיה ושבעת הגמדים, שקוראים לו אפצ'י, תפקיד הכולל משחק, שירה וריקוד. זה כיף לשלב בין כל אלה".

מה זה מצריך ממך מבחינת נסיעות וחזרות?

"כדי להגיע לרחובות בכל החזרות, אני לוקחת שתי רכבות ואוטובוס, כמובן שיש אוטובוס ישיר מבאר שבע, אבל רכבת יותר מהירה ואני יותר אוהבת. החזרות מאוד אינטנסיביות, בשבועיים לפני המחזמר, אנחנו נפגשים כמעט כל יום… ובמהלך חג החנוכה יתקיימו בין 2-4 למופעים ביום, אז יהיה מאתגר, אבל כיף וחווייתי".

איך זה מסתדר עם לימודים?

"מבחינת לימודים בתקופה הזאת של השנה, ברור שיש מעט ירידה בציונים, אבל משקיעים ואחרי המחזמר מתאפסים ומשלימים הכל. בנוסף, עושים שיעורים ברכבת או בין חזרות וכך אני סוגרת פערים".

מה החלום שלך בתחום?

"החלום הכי גדול שלי זה להיות שחקנית. מאז שאני זוכרת את עצמי, אני ממש אוהבת את תחום התיאטרון וגם את המשחק מול מצלמה, כלומר טלוויזיה וקולנוע. מאז שאני ילדה קטנה, אני זוכרת את עצמי מושיבה את כל המשפחה שלי ליד שולחן האוכל, רוקדת ושרה – סתם כי בא לי. אמא ואבא שלי מאוד תומכים ועוזרים לי מלא עם הנסיעות ועם הלימודים, ובלי תמיכה שלהם כמובן לא הייתי יכולה להצליח".

איך מתייחסים בבית הספר לכוכבת הצעירה?

"בבית ספר מאוד תומכים גם עם אני מפסידה לימודים וגם המורים מבינים מאוד. במיתר אין מסגרת שהיא כמו ״בימת הנוער״ ובגלל זה אני עדיין לא לומדת משחק במיתר. בעתיד אני מקווה ללמוד במגמת תאטרון בבית ספר מיתרים (זה מכיתה י')".

לא היית רוצה להופיע גם קרוב לבית, במיתר או באר שבע כדי שהחברים והמשפחה גם ייראו אותך?

"אני מאוד רוצה להופיע קרוב לבית במיתר או בבאר שבע גם כי אני מאוד מתחברת לאוכלוסיה כאן וגם בגלל שכל החברים שלי כאן, אבל בימת הנוער זו המסגרת שהכי מפתחת את היכולות שלי בתחום המשחק, השירה והריקוד ובנוסף, מאוד התחברתי לאנשים בבימה ולצוות, אז חברים שלי ממיתר באים להופעה שלי ברחובות".

מודל לחיקוי?

"המודל לחיקוי שלי הוא לא מישהו מוכר במיוחד, אלה ההורים שלי. הם עוזרים לי בהכל ותומכים בי בכל מה שאני צריכה".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת
0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה