תרבות ופנאי

חנוכה בבאר שבע

תרבות ופנאי2 בדצמבר 2018    10 דקות
0

חג חנוכה הוא ללא ספק חג הילדים עם הצגות ועשרות פעילויות. אז מה יש לבאר שבע להציע? מסתבר שלא מעט

חנוכה בבאר שבע
תיאטרון הילדים | צילום: יח"צ

נגב zoo: יפרסו תחנות ברחבי הגן, 5 תחנות בהם יחוו הילדים את חמשת החושים: הטעם, הריח, המישוש, השמיעה והראיה. בכל תחנה ידליקו המבקרים נר ע"י הדבקת מדבקה בפלייר שקיבלו בתחנת הצ'יק אין, כשיסיימו את הדלקת החנוכיה יקבלו סופגנייה.

4-6.12, 9-10.12 09:00-16:00.

מוזיאונים: מתחם מוזאוני הנגב בבאר שבע יקיים בחג חנוכה שלושה ימי פעילות אמנותית צבעונית ומהנה למשפחות ופעילות נפרדת לקהל בוגר יותר וחובב שירה, בין התאריכים 6-4 בדצמבר. האירועים יתקיימו במוזאון הנגב לאמנות ובמוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח – שבמתחם.

כל יום, שלישי-חמישי, בשעות 10:30 וב- 12:30 יתקיים סיור מודרך ומרתק, מותאם לילדים, בתערוכות המוצגות "חלומות מבטון" ו"בסוף מערב". נוסף על כך, כל משפחה תקבל במתנה ערכת גלויות להפעלה עצמית ומהנה ברחבי המתחם, ותוכל לקנח בעמדת צביעה ססגונית ומרגיעה של אורנמנטים, מעין "מנדלות מרוקאיות" של קישוטים עיצוביים מסורתיים – כלול במחיר הכניסה.

להשלמת החוויה, בימים שלישי וחמישי, בשעה 10:30, יתקיימו סדנאות אמן ייחודיות לבני 6-12, בהדרכת שני אמנים שמציגים את עבודותיהם בתערוכה "בסוף מערב"; אייל אסולין ופנינה ברקאי. בסדנה "זהב מרוקאי" עם אייל אסולין ניתן מעוף ליצירתיות ונלמד לעצב ולהכין תכשיטים. בסדנה "עששיות מרוקאיות" עם פנינה ברקאי נלמד את אומנות הפיסול בחמר ונתנסה בטכניקות ובכלים שונים. הסדנאות כרוכות בתשלום סמלי הכולל כניסה לתערוכה.

במסגרת אירועי חנוכה יתקיים אירוע לקהל רחב של חובבי שירה במסגרת פסטיבל "באר שירה" שיתקיים בעיר. מוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח יארח ביום רביעי 5.12 בשעה 13:30, את המשורר והסופר סמי שלום שטרית למפגש מהנה של הקראת שירה ושיח – הכניסה חופשית. מאוחר יותר, בשעה 17:30, יתקיים במוזאון הנגב לאמנות מפגש "אור ובטון" שיכלול הדלקת נר מסורתית וסיור מודרך ייחודי לחנוכה עם אוצרת המוזאונים נירית דהן.

מוזאון הנגב לאמנות | צילום מישל אמזלג

מאירים את חנוכה עם קק"ל: ארכיון הצילומים של קק"ל מעלה תערוכה ייחודית שסובבת כולה סביב מוטיב האור – הדלקת נרות, הנפת לפידים ומשואות ועוד. התמונות בתערוכה מלוות רגעים נוסטלגיים קטנים וגדולים, יומיומיים וחגיגיים בארץ ישראל לאורך השנים, כפי שהשתקפו מבעד לעדשות המצלמות של צלמי קק"ל. בכל תמונה ייצבעו מספר אלמנטים, אשר יאירו אותה באור נוסף וישוו לה מראה עכשווי.

מצפה אשל באר שבע. 3-6.12 09:00-14:00.

תיאטרון הילדים והנוער: גם בתיאטרון הילדים והנוער התכוננו לחנוכה ויעלו את ההצגה עטורת השבחים שלהם "מעשה בכוכב שנפל לשלולית". הצגה פיוטית המבוססת על ספרה האהוב והמוכר של שלומית כהן אסיף. ההצגה מספרת את סיפורם של כוכב ושל ילד, שנפגשים בלילה אחד. הכוכב זרח מפחד להיות כוכב נופל, והילד נולי מפחד מהחושך, אך כשהם נפגשים קורה המופלא מכל והשניים נוסכים אומץ זה בליבו של זה.   משך ההצגה: כ-45 דקות. מיועדת לגילאים: 3-6.

עמדת צביעה של מנדלות מרוקאיות | צילום באדיבות מתחם מוזאוני הנגב

בית הספר למשחק גודמן: בגודמן יעלו גם הם הצגה לילדים, סיפורה הידוע של סינדרלה. סינדרלה, מתגוררת עם אמה החורגת ושתי אחיותיה המרושעות. היא מבלה את כל זמנה בניקיונות ובעבודות בית עבור האחיות והאם, וחולמת שגם היא תקבל פעם הזדמנות לבלות בנשף מלכותי אמיתי. הכול משתנה כשנסיך הממלכה מחליט יום אחד לפתוח את דלתות הארמון שלו כדי לחפש כלה.. הצגה מצחיקה, מפתיעה ומרגשת.

אולם בית הספר למשחק גודמן. 4-10.12, 11:00, 17:00.

ישפרו פלאנט: גם במתחם הקניות הגדול שנמצא בכניסה הדרומית של באר שבע, יחגגו את חג החנוכה עם מגוון פעילויות מהנות לכל המשפחה ללא תשלום. בין הפעילויות: יריד צבעים שיכלול דוכנים נושאי פרסים שיזמנו לילדים אתגרים צבעוניים; ביתן  Super lighבו אורות צבעוניים נדלקים באופן רנדומלי והילדים ידרשו לזריזות ומהירות פעולה כדי ללחוץ ראשונים על הצבע הנבחר; פינת איפור מעוצבת בה הילדים יוזמנו להתאפר בשלל צבעים; וסדנת יצירה להכנת נורה אישית – גם המוצר המוכר והפשוט מכל יכול להפוך ליצירה מעניינת ומאירה. בעזרת מדבקות מנצנצות וצבעוניות ייצרו הילדים נורות יפות ומעוצבות אשר משקפות את האור מסביב ומחזירות נצנוצים.

ילדים בישפרו פלאנט | צילום: יח"צ

הפעילות תתקיים בין התאריכים 4-10.12.18, בין השעות  11:00-14:00- 16:00-19:00, וביום שישי 11:00-14:00.

תיאטרון הפרינג': בפרינג' גם הכינו כמה הצגות ילדים לחג החנוכה. בובו ולוסינדה – בובו ולוסינדה הם שני פועלי במה שחולמים להיות שחקנים. יום אחד באמצע הצגה, השחקנים עזבו במפתיע ועכשיו פועלי הבמה יעשו הכול כדי להציל את ההצגה .בובו ולוסינדה היא קומדיה מטורפת שופעת דמויות צבעוניות, בה אגדות הילדים המוכרות מקבלות תפניות חדשות, מרעננות, מעוררות מחשבה וצחוק גדול. 3.12, 17:00.

העכברה שיצאה למסע – העכברה יוצאת לחפש את היצור החזק ביותר בעולם, היא פוגשת בדרכה דמויות שונות ומשונות, ומגלה שמה שחיפשה רחוק כל כך נמצא כל הזמן בכפר הקטן שלה. זהו מופע מלא הומור, שירים וצלילים, שעשוע ודמיון בשיתוף הילדים. 4.12, 17:00.

האביר והגבירה המכושפת – מתוך אגדות המלך ארתור המופלאות מתגלים יחסי הכוחות בין אבירים וגבירות והרצון לשינוי חדש בתוכם. לקונפליקטים המוכרים מתגלים פתרונות יצירתיים במיוחד מלאי הומור המאפשרים חירות חדשה לשני הצדדים. הצגה מופלאה שחוזרת לימי הביניים עם הרבה הומור. 5.12, 17:00.

הצגות ילדים: קסם של משחק – יובל המבולבל, דוד חיים ובובו, מני ממטרה ואורנה ומשה דץ על במה אחת בהצגה לרגל 70 שנה למדינה. כשאורנה ומשה דץ, ההורים של מני ממטרה מגיעים לחנות המתנות הקסומה של דוד חיים, כדי לקנות לילד מתנה מיוחדת לחג שלו, הם לא מעלים בדעתם שכולם ביחד ישאבו לתוך משחק קסום בו דמויות המשחק קמות לתחייה ומטרתן למצוא את יהלומי הכתר של המלך דצדצון .הם פוגשים את השדון יובל המבולבל שמוביל אותם בדרכים נסתרות ומגלים שאומץ, חברות ובעיקר אהבה פותרים כל בעיה.

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 2.12, 16:00,18:30. 8.12, 09:45, 12:15.

כיתוב: קסם של משחק | צילום: אילן בשור

הקוסם מארץ עוץ: מחזמר מרהיב לכל המשפחה שם פוגשת דורותי את הדמויות המופלאות: הדחליל חסר השכל, איש הפח שמחפש לב, האריה חסר האומץ, הפיה הטובה וכמובן את הקוסם הגדול מארץ עוץ. המחזמר מלווה בשירים רבים, שהמפורסם בהם הוא "אי שם מעבר לקשת". עם מיכל אמדורסקי בתפקיד דורותי. היכל התרבות באר שבע. 3.12, 16:00.

תירס חם: קלאסיקת הילדים האהובה והמסופרת ביותר בכל הזמנים, בהצגה מוזיקלית, תיאטרלית המונגשת לגיל הרך באופן שלא נראה כמותו בארץ ההצגה הינה פסיפס יצירתי ורב גוני המשלב בתוכו תוכן איכותי, משעשע ומרגש מעולמם של הילדים, יחד עם קצב מרתק ואחר, מוזיקה לא מתפשרת ווירטואזיות תנועתית… כל זאת בניצוחה של איילון נופר מייסדת להקת מיומנה. המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 3.12, 17:30.

אנני: המחזמר המצליח מברודווי בהפקה ישראלית חדשה בכיכובם של אבי קושניר, טלי אורן, חני נחמיאס, מרינה פיינגולד ועוד עשרות שחקנים, זמרים,רקדנים, ילדים ובליווי תזמורת חיה. המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 5.12, 14:30, 17:15.

קרקס מיומונה: קרקס מיומנה לילדים מביא לבמה חבורת ילדים שידעו מה הם רוצים להיות כשכולם עוד רוצו להיות כבאים. ומאז כבר שנים הם מתאמנים מתמקצעים ומזיעים כדי להיות הטובים ביותר.
על הבמה הם ירקדו ישירו יקפצו יתגלגלו יתופפו ואפילו יעופו באוויר.  כשהקצב של מיומנה לילדים פוגש את הווירטואוזיות של הקרקס , בהשתתפות 15 אמנים שלכל אחד מהם יש את הכישרון שלו. הם רקדנים, הם זמרים, אקרובטים, לוליינים, קומיקאים ומוסיקאים. המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 6.12, 16:00, 18:30.

גם העיר העתיקה בבאר שבע תתקשט לכבוד החנוכה עם אינספור אירועים מיוחדים

המרכז להנצחת חיילי אנז"ק: המרכז ממוקם בסמוך לבית הקברות לחללי מלחמת העולם הראשונה בבאר שבע. המרכז נחנך במסגרת חגיגות 100 שנים לכיבוש באר שבע על ידי כוחות אנז"ק. המרכז להנצחת חיילי אנז"ק הוא מקום ייחודי בארץ המספר באופן חווייתי את סיפורם של חיילי אנז"ק ואת סיפור כיבוש באר שבע. המבקר במרכז עובר מסע ליבשת אחרת, עובר מסע בזמן ומסע אל עצמו.

השער לנגב – המרכז להתיישבות: בבניין בית בלומפילד של תנועת "אור" נמצא המרכז להתיישבות בנגב- מרכז הסברה, חשיפה ושיווק של מרחב הנגב והגליל. מרכז המבקרים החדש מספק הצצה לנגב מנקודת מבט מרעננת. באמצעות מיצגים אינטראקטיביים ומשחקים תחרותיים, המבקרים יכירו את ההתפתחות וההיסטוריה של הנגב ובעיקר יתנסו בסימולטור מנהיגות, לבניית עתיד הנגב ומקומו החשוב בעתיד המדינה. בחנוכה – ניפגש לשלל פעילויות מסקרנות למשפחות ולקבוצות.

בית האמנים בנגב: לכבוד חנוכה, תתקיים מסיבת חנוכה מיוחדת בבית האמנים המתחדש. במסגרת מסיבת החנוכה תיפתח תערוכת "בין חושך לאור" המציגה יצירות של אמני הבית, תתקיים הדלקת נר רביעי של חנוכה בליווי שירי חנוכה מסורתיים ויערך קונצרט חגיגי – אוסף שנסונים צרפתיים בביצועם של קתרין סטורא ועמנואל שרלה, יחד עם שני אמנים צרפתיים מתזמורת הסינפונייטה הישראלית  באר שבע. המסיבה תתקיים ביום רביעי 5 בדצמבר בשעה 17:30.

הטרקטור לאחר שהגיע לבית אשל | צילום: אורנית גינת וארכיון צילומים קק"ל

לונדע: מוזיאון הילדים של באר שבע יהיה פתוח בכל ימי החג במתכונת מיוחדת. הילדים יהנו מ"משחקים באור"-מגוון פעילויות מיוחדות לחג בכל מתחמי המוזיאון. בלונדע ידליקו את האור בכל מרחב באמצעות משימה מיוחדת. במתחמי המוזיאון יסתתרו סביבונים קטנים שעל הילדים למצוא ולהתחרות בתחרות הסיבוב הארוך ביותר. במתחם התיאטרון הוחבא כתב צופן שרק מי שיפענח אותו ידליק את האור. בלונדע מזמינים את הילדים לבחון האם יצליחו להשלים את הפזאל במתחם משאבים ולהדליק את האור.

גרנד קניון באר שבע: בגרנד יתקיימו מופעי ילדים שונים בקומת המזון. בשלישי (4.12) יגיע המופע אין כמוטי, ילד הפלא שרוצה להפוך את העולם למקום טוב יותר בעזרת חברו הטוב כורכום.

ברביעי (5.12) אשלי וקסמן בקשי תגיע למפגש חגיגי ומיוחד לחנוכה ובראשון (9.12) יתקיים "המופע של אחותי" ליאו, האחות של על ילדי ישראל במופע סוחף מלא שירים וריקודים בליווי רקדניות ובובת שעון לני. בימים שלישי עד חמישי יתקיימו פעילויות יצירה ותכון במתחמי ענק.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת
0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה