תרבות ופנאי

בואו לטייל בנחל שקמה

תרבות ופנאי8 בספטמבר 2018    דקה אחת
0

הנחל בצפון הנגב עבר באחרונה, שדרוג והנגשה למטיילים

בואו לטייל בנחל שקמה
אטרקטיבי למטיילים. נחל שקמה | צילום: אורטל צבר

בואו לטייל בנחל שקמה בצפון הנגב, שעבר שדרוג והנגשה למטיילים. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת הנגשת האתר למטיילים והפיכתו לאטרקטיבי עבורם, בהשקעה של 1.4 מיליון שקלים (בידי הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, רמ"י), בוצעו עבודות שיקום והסדרה של שביל מאגר השקמה, פיתוח נקודות עצירה לאורך השביל המאפשרות ליהנות מהפיתוח ומבצע ניקיון של המרחב, תוך שמירה על משאבי הפארק, לרבות היבטים אקולוגיים סביבתיים

בתכנון הושקעו ראייה עתידית וחשיבה סביבתית מתקדמת לטובת בעלי החיים, הצמחייה והמערכות האקולוגיות הייחודיות של המקום וכן למען הדורות הבאים, שייהנו מפירות הפרויקט ושיקום הסביבה. פארק שקמה מתאפיין במגוון רחב של בתי גידול ייחודיים, הדורשים את שימורם והגנתם, זאת משום שנחל שקמה מהווה אזור מפגש בין אקלים ים תיכוני בצפון לאקלים מדברי בדרום.

אזור הנחל כולל בתוכו חלק ניכר מרכסי הכורכר החופיים הפנימיים, שנותרו לא מופרים, ומהווים בית גידול למינים ים תיכוניים, מדבריים וחופיים ייחודיים. במסגרת הפרויקט, שקודם בידי מינהלת פארק נחל שקמה, באמצעות רשות הניקוז שקמה בשור, יחד עם הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רמ"י, הוקצו כאמור, כספים גם לניקיון חד פעמי של המרחב, שיסייעו בשמירה והגנה על השטחים הפתוחים והמערכות האקולוגיות ולמחקר, במסגרתו יילמדו ההשפעות הסביבתיות על אותם בתי גידול, שמירה על הסביבה, מניעת זיהום בערוץ הנחל ופיתוח מוקדי נופש ופנאי.

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, החוגגת בימים אלה חמש שנים להיווסדה, פועלת מכוח החוק לשמירה על השטחים "הירוקים" במדינה. היא עובדת מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, גופים מוניציפליים, חברות ממשלתיות וגופים נוספים, לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. במסגרת פעילותה, מקצה הקרן מדי שנה, עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים.

נחל שקמה

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה