תרבות ופנאי

תמונות מסרטי אימה

תרבות ופנאי12 באוגוסט 2018    דקה אחת
0

בשבוע שעבר נפתחה תערוכה חדשה של המחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן גוריון -"תמונות מסרט אימה", תערוכה של קטרינה טיקטינסקי ואלכס טוביס

תמונות מסרטי אימה
מתוך התערוכה | צילום: אבי אמסלם

"אימה" מצביעה על חרדה מפני הבלתי ידוע, הבלתי נראה או הבלתי מובן. תחושה זו צפה ועולה ומלווה את הצופים בציוריהם של קטרינה טיקטינסקי ואלכס טוביס, המציגים בתערוכה זו את מה שמתגלה כמו "תמונות מסרט אימה".

בסדרה מתמשכת של ציורים הנציחה טיקטינסקי את תובנותיה על אודות החיים והמוות, היופי והכיעור, השלמות והפגיעות, באמצעות דימויי גוף אנושי חשוף המגלה את צפונותיו. חלקי הגוף המצוירים נראים כפתחים אל עולם פנימי נסתר, שנחשף לעינינו באמצעות חתך כירורגי מושלם. מבעד לפתחי הגוף הללו מתגלות סוללות, צינורות מתכת מחוברים למד לחץ, נורות חשמל, חרבות, נחשים, עצי תפוח, רכבות ומסילות ברזל.

כשם שההדמיות הרפואיות נועדו לפענח את הגורם למחלה כלשהי, ציוריה של טיקטינסקי מבקשים לזהות ולהבין מהו הגורם הפנימי, האנרגטי, שהתניע את המהלך שהוביל להתנגשות. ציוריה הם תמונות מתסריט האימה של חייה.

גם ציוריו של אלכס טוביס מעוררים במתבוננים בהם אימה לא מוגדרת. בנופים עירוניים ישראליים שגרתיים ואפורים – שיכונים ומבני ציבור בנס ציונה, עיר מגוריו של האמן – כמו מונצח רגע מצמית, עוכר שלווה, רגע אשר מקדים אירוע נורא ואפל, העומד להתרחש. ואולי בעצם, זהו תיעוד של "הרגע שאחרי", כאשר רק התפאורה נותרת לאחר ש"השחקנים" פונו מן הזירה.

התערוכה תינעל ב-25.10.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה