תרבות ופנאי

עשרות אלפים בפסטיבל "זוהר דרומי"

תרבות ופנאי9 באוגוסט 2018    דקה אחת
0

למרות המתיחות באזור, רבבות הגיעו לפסטיבל האור בבאר שבע

עשרות אלפים בפסטיבל "זוהר דרומי"
אור בלילה הבאר שבעי. פסטיבל "זוהר דרומי" | צילום: מירן שפילברג

על אף המתיחות הביטחונית באיזור, הגיעו עשרות אלפים לעיר העתיקה, כדי לחזות, ללא תשלום, בפסטיבל "זוהר דרומי", כאשר אזורים לא מעטים הפכו, כפי שנמסר ל"שבע", "לחגיגה של אור, מוזיקה ואמנות". הבאים צפו במיצגי אור, ונהנו ממשחקי תאורה אינטר-אקטיביים ומתהלוכות מוארות בכמה מרחובות העיר העתיקה.

כ-40 אמנים מהארץ והעולם עבדו, במהלך השבוע האחרון, על הקמת מיצגי אור ומבנים מוארים, שהפכו מתחמים באזור "לתצוגת אמנות של אור ויופי". קהל המגיעים ליום ראשון של הפסטיבל חזו בעשרות יצירות אמנות מוארות בגדלים שונים, יצירות אינטר-אקטיביות המזמינות את הקהל להפעיל בעצמם את מיצגי האור באמצעות שיטות שונות והופעות של אמנים מקומיים לצד להקות מוארות. בנוסף, הוכנו מיצגים חווייתיים וסדנאות, במיוחד עבור ילדים או ילדים בנפשם, והתקיימו סיורים ליליים מודרכים ברחבי העיר העתיקה.

עשרות אלפים בפסטיבל | צילום: דיאגו מיטלברג

זאת ועוד, 150 אהילים סולאריים צבעוניים נתלו ברחוב קק"ל בעיר העתיקה כחלק מפרויקט אמנות חדש בשם "אצלנו בסלון". האהילים הסולאריים נדלקים בשעות הלילה ומשרים אווירה קסומה ומהפנטת. חווית הטיול ברחוב קק"ל הופכת למרגשת במיוחד.

הפרויקט מצטרף לשורה של פרויקטים אמנותיים רבים שמתקיימים בעיר העתיקה בשיתוף אמנים מקומיים כמו קירות בעתיקה, גלריית רחוב שחושפת את הציבור לאומנות מקומית לאורך רחובות העיר העתיקה, פרויקט צבע בעתיקה, שמציג סדרת ציורי קיר על חזיתות מבנים שונים ברחבי העיר ועוד רבים אחרים.

 

אצלנו בסלון | צילום: דיאגו מיטלברג

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה