תרבות ופנאי

פסטיבל זוהר דרומי

תרבות ופנאי3 באוגוסט 2018    3 דקות
0

פסטיבל זוהר דרומי של באר שבע חוזר ובגדול: במשך שני לילות, החל מ-20:00 בערב, רחובות העיר העתיקה בבאר שבע יהיו באור הזרקורים ויחד עם הייחודיות והקסם של מתחם העיר העתיקה, יציעו למבקרים חוויה בלתי נשכחת

פסטיבל זוהר דרומי
מייצג אור מתוך פסטיבל זוהר דרומי | צילום: דיאגו מיטלברג

בפסטיבל, שיתקיים ברחבותיה של העיר העתיקה בבאר שבע, יוצגו עשרות מייצגי אומנות ייחודיים במרחב הציבורי, כאשר הנושא המרכזי של כולם הוא האור.

המבקרים בפסטיבל יתהלכו בין עבודות אמנות ותאורה, יצפו בעבודות וידיאו-ארט ותלת-ממד שיוקרנו על קירות מבנים בעיר העתיקה, פסלי אור ומשחקי תאורה אינטראקטיביים. בפסטיבל ישתתפו אמנים מהארץ ומהעולם, שיצירותיהם יתפרשו ברחבי העיר העתיקה ויעניקו למבקרי הפסטיבל זווית ראייה ייחודית על המרחב הציבורי.

רוב המיצגים עוצבו במיוחד עבור הפסטיבל והותאמו לאופי ולאווירה של מטרופולין באר שבע. לצד עבודות האמנות שיוצגו, רחובות העיר העתיקה יתמלאו גם בצבעים וצלילים של להקות מקומיות, שיתנו נופח חגיגי למבקרי הפסטיבל, הפאבים יהיו פתוחים כל הלילה ויציעו מנות מיוחדות ומגוון רחב של קוקטיילים זוהרים.

במהלך הפסטיבל יתקיימו תהלוכות אור שיהיו פתוחות לקהל הרחב ויצאו מרחוב סמילנסקי לכיוון רחוב ההסתדרות, אנילביץ', החלוץ ומורדי הגטאות ויעברו בכל רחובות העיר העתיקה. בנוסף, הוכנו מייצגים חווייתיים וסדנאות, במיוחד עבור ילדים או ילדים בנפשם וכן סיורים ליליים מודרכים ברחבי העיר העתיקה. בכל רחובות העיר העתיקה יוצבו "פודטראקס" בשלל סגנונות החל ממנות שף, מסעדת שוק, בורקס טורקי, "טברנה אקספרס" – פוד-טראק בקונספט יווני ועד גלידות וקינוחים ייחודיים.

מרתון אמנותי

16 אמנים מכל הארץ יפגשו לראשונה ליומיים של מרתון אמנות בנגב ויוליד יצירה משותפת ומוארת אשר תוצג בפסטיבל זוהר דרומי בעיר. זה יקרה במסגרת מיזם 40+08, פרויקט אמנות ותרבות בו אמנים נבחרים ייצרו מאפס, עבודות אמנות אל מול הקהל.

הרעיון לפרויקט שואב את הקונספט של יצירה ב-48 שעות מתחומים אחרים כמו קולנוע ותאטרון ומביא אותו אל תוך עולם האמנות הוויזואלית. במהלך הפרויקט יפעלו קבוצות אמנים נבחרים ויצרו מאפס מספר עבודות אמנות בחלל נבחר בעיר העתיקה, כשהתוצרים יוצגו בפסטיבל האור הפתוח לקהל הרחב.

הדגש בפרויקט הוא על תהליך יצירה אינטואיטיבי, ראשוני וחדשני וחשיפתו לקהל. היום הראשון יוקדש להכרות ולמידה על באר שבע בכלל והעיר העתיקה בפרט. למחרת, ביום הראשון של המרתון יתחלקו האמנים לקבוצות עבודה, הם יפגשו לראשונה עם הלוקיישן בו יעבדו במשך 48 שעות ויציגו את העבודות. במקום שכל אומן ייצר עבודה אינדיבידואלית הפרויקט מותח את הגבולות אף יותר ומנסה לבדוק האם ניתן ליצור עבודה משותפת.

מתוך מרתון האמנות בעיר העתיקה | צילום: דנה בראון

על האמנים נאסר להביא עבודות קודמות וציוד מתכלה ולכן יקבלו תקציב ייעודי לרכישת חומרים באותו הרגע. לאחר מכן האמנים יוזנקו למרתון של 48 שעות של יצירה. האמנים יעבדו בקבוצות של ארבע, בחלל אחד במתחם הפסטיבל. החלל יחולק למספר אזורים כאשר כל קבוצת אמנים תטפל באזור אחר בחלל במטרה ליצור בתוצאה הסופית תערוכה אינטראקטיבית המתקשרת עם הקהל והחלל בו היא מתקיימת כאשר נושא האור הוא החוט המקשר בין כלל העבודות.

המרתון יתקיים ב-6-8 לאוגוסט ותוצרי הפרויקט יוצגו בפסטיבל זוהר דרומי, ב-8-9 לאוגוסט בעיר העתיקה בבאר שבע.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת
0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה