תרבות ופנאי

שלוש תערוכות במוזיאון אחד

תרבות ופנאי1 ביולי 2018    2 דקות
0

מוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע, עם שלוש תערוכות של אמנים ישראליים שאצרה מנהלת המוזאון ואוצרת ראשית ד"ר דליה מנור, כהמשך ישיר למגמת המוזאון להאיר אמני מפתח בהיסטוריה של האמנות הישראלית

שלוש תערוכות במוזיאון אחד
חנה סהר, מתוך הסדרה שמשות ולילות, 2015, הדפס צבע

התערוכה "יפה מכל הכוכבים", סוקרת את עבודותיה של אמנית הצילום עטורת הפרסים, חנה סהר, לאורך שני עשורים. לצידה מוצגת התערוכה אורות של אמנית הצילום החשובה דליה אמוץ, שעבודותיה כמעט ולא הוצגו מחוץ לתל אביב. אליהן מתלווה התערוכה גלגל הצבעים, עם מבחר עבודותיו של האמן הישראלי הבינלאומי אוסוולדו רומברג – שחוגג 80 שנים.

התערוכה "יפה מכל הכוכבים של חנה סהר", סוקרת את עבודתה מראשית דרכה לפני כעשרים שנים. הלילה, הוא מרחב וזמן שבו יצרה כמה מעבודותיה הנודעות, למרות שנתפש כאויבו של הצילום. בסדרת התצלומים החשובה "בינגו הנסיכה", חשפה סהר את המוסתר בחשיכה, פעילות לילית, גבולית, של עולם שירותי מין, הימורים, מועדונים מפוקפקים, שנקלטו במקוטע ובחטף באור פנסי הרחוב ורכבים חולפים.

התערוכה אורות, של האמנית דליה אמוץ מתקשרת גם היא לתפקיד המרכזי של האור, ומציגה מבחר תצלומים משנת 1973 – ותערוכתה הראשונה – ועד לשנת 1985 – שלאחריה חדלה להדפיס. הצילומים של אמוץ מדגישים את הדרמה בניגודיות השחור והלבן, ואת העוצמה הנשגבת של הטבע – שנכחו ביצירתה, לצד את השפה המופשטת המזוהה ביותר עם אמוץ: צילומי השדה היבש, הקיצי, עם בועת אור שלעתים גדלה לכתם מסנוור. מנגד נמצאים צילומי הלילה והחושך, אור בוהק על כביש. צילומים של ריק, ללא התרחשות, ובלשונה של אמוץ: "צילום הדברים-הבקושי-קיימים, שהעין לא טורחת עליהם יותר מכהרף-עין בעת הנסיעה המשטחת אותם עד היותם מקומות ריקים שחולפים על פניהם. בלי אקשן. בלי כלום. האור והשקט של האדמה.

הכאב של האין בעיניים". תערוכה קטנה יותר, מוקדשת לאמן אוסוולדו רומברג שחוגג שמונים שנים בסדרת תערוכות בחו"ל ובישראל. בשנות ה-70 וה-80 רומברג הצטרף לשדה האמנות הישראלי עם קול שונה, בינלאומי, בניתוח המושגי שערך ליצירות אמנות ואדריכלות מפורסמות. בשנים האחרונות הוא מתמודד עם ערכי יסוד של המודרניזם באמנות ובראשם המופשט.

מוזיאון הנגב לאמנות. נעילה התערוכה: 30.9.

מתוך הסדרה "טבע דומם" של חנה סהר | צילום: יח"צ

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה