תרבות ופנאי

ריקוד החיים

תרבות ופנאי20 במאי 2018    3 דקות
0

במועדון הפורום יתקיים מופע מיוחד, קצת אחר ממה שאנחנו רגילים למצוא במועדון. מופע מחול של סטודיו soy, בניהולה של שובל אלימלך

ריקוד החיים
להקת SOY | צילום: אושר בן שטרית, מישל אמזלג ורון רחמים

Soy היא להקה יחסית "חדשה" בנוף המחול המקומי. "הלהקה התגבשה בחודש ספטמבר האחרון ומורכבת מנערות בנות 14-19 מרקעים שונים של מחול", מספרת אלימלך שמוסיפה: "אנחנו התגבשנו לסגנון חדש לגמרי גם מבחינתה האופי וההתנהלות שלה. זו אמנם להקה של נערות, אבל כזו שמתקיימת בצורה מקצועית לכל דבר".

אלימלך מצהירה על עצמה כמי ש"נולדה רקדנית" ורוקדת מהרגע שזוכרת את עצמה: "אני נולדתי רקדנית וזוכרת את עצמי רוקדת במסגרות כאלה או אחרות. במשך תקופה מאוד ארוכה למדתי בלהקת חולית ואחרי זה עשיתי מסלול של שנתיים להכשרת רקדנים בבת דור, העשרתי את הידע בכל מה שקשור לתנועה והגעתי למקום שיש לי הרבה מה לתת לגיבוש הקבוצה, כדי להעניק להם את זה".

אלימלך היא בתם של אורלי, מורה לחינוך גופני ומדריכת כושר, וסתיו, קפטן הפועל באר שבע בעבר. את הסטודיו הקימה לאחר שאיבדה את אחותה יובל ז"ל, בערב ליל הפסח לפני שנתיים. מאז, חוותה פוסט טראומה שבא לידי ביטוי בצורות שונות.

"המופע הזה הוא הוא גם חשיפה של השנה האחרונה שלי. ההתמודדות והרגשות שעברתי, מחשבות ודברים שקרו לי. זה ממש שזור במופע, משהו שלא צריך להעביר במילים", היא אומרת. "אני מנסה להעביר לקהל דרך הגוף והתנועות את הכאב שחוויתי ואת הסבל ומצד שני רגשות כמו תקווה ושמחה, דברים שהתערבבו ביחד בשנה האחרונה. זה פשוט ממש מספר את הסיפור, איך מהמקום הכי נמוך בחיים שלי טיפסתי למעלה. כמו כן, כחולת פיברומיאלגיה ופוסט טראומתית, השחרור שהמחול מייצר בגוף הוא על תקן תרופה לכל דבר עבורי, וההתעסקות בחינוך, בנערות ובערכים, מהווה את התרפיה המנטלית-רוחנית. בתוך כל זה, מצאתי את עצמי מקבלת ריפוי אמיתי, גוף-נפש, שלא הצלחתי לקבל אצל אף מטפל. זה עוד מסר שחשוב לי להעביר, התרופה לכל כאב נמצאת בתוכנו, רק צריך לחפור מספיק עמוק בשביל למצוא אותה".

נערות מכירות את הסיפור האישי שלך דרך המופע?

"אני לא נכנסת לסיפור עם אף אחד, הנערות יודעות שאיבדתי את אחותי הקטנה, יודעת שאני חולת פיברומיאלגיה. שהרגישות שלי קיצונית לטוב ולרע. אם זה שאני יכולה להיתפס באמצע חזרות או שכואב לי פתאום. הן צריכות לדעת איך להתמודד עם זה והן לא צריכות להיות דרמטיות. הן חלק מאוד משמעותי ממה שאני עוברת. הן הסיבה שאני קמה בבוקר ועושה את מה שאני עושה. זו המדיטציה שלי הלהקה, פועלת בסטודיו והיא, כמו גם המקום כולו, התגבשה במטרה ליצור חווית אימון שונה, המשלבת מקצועיות ועבודה קשה עם הנאה, אווירה משפחתית ויחס חם ואישי".

"ללהקת המחול באופן ספציפי ועמוק יותר, יש גם מטרת על חזקה וחשובה בפני עצמה – שהיא להעביר מסר ערכי עלינו כפרטים ועל העולם בכלל ולהציג באופן מוחשי את הצורה של הרגש. זה לא סתם הופעת מחול, זה לב אמיתי שנחשף ומדבר על הבמה, דרך נערות שממשות את פוטנציאל הגוף שלהן ולומדות לבטא רגשות ומחשבות באמצעות תנועה".

המופע, תחת השם FOREVER FOR NOW יתקיים ביום שלישי (22.5) במועדון הפורום. פתיחת שערים בשעה 19:00. תחילת מופע בשעה 20:00.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה