תרבות ופנאי

"כיוונים בחברה"

תרבות ופנאי8 במאי 2018    דקה אחת
0

זו השנה העשירית שבית הספר למשחק גודמן מקיים את תחרות "כיוונים בחברה", תחרות מונולוגים של סטודנטים בנושאים חברתיים בשיתוף חברת "כיוונים" - החברה האחראית לתרבות הפנאי בבאר שבע

"כיוונים בחברה"
כיוונים בחברה | צילום: שחר אור

ביום חמישי האחרון התקיימה התחרות בה הוצגו 11 יצירות קצרות, מונולוג או שיר או מערכון עם אמירה חברתית. בתחרות השתתפו צוות שופטים מחברת כיוונים ומתחום התיאטרון: שלומי נומה מנכ"ל כיוונים, אלעד אזולאי מנהל אגף פנאי וצעירים ומנהל הלונדע, איילת בראל מנכ"לית תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע ועוד.

במקום הראשון זכו זוג סטודנטיות משנה ג' מעין לוי ודנה יעקובי במלגה על סך 3,500 שקלים. הן הציגו קטע מתוך היצירה "פלונטר" של יעלי רונן המציגה את הסכסוך היהודי ערבי על שלל היבטיו ובקטע הכאב הדמיון והשוני בין אמא יהודיה ואמא פלשתינאית.

במקום השני זכתה סטודנטית משנה ב' נעם ברמט במלגה על סך 2,500 שקלים. ברמט ביצעה מונולוג על רקע השיר של רנדי ניומן "החיים הטובים שלי" בתרגום של הפסנתרן שלומי שבן.

במקום השלישי זכתה סטודנטית משנה ג', טל אבישר, במלגה על סך 1,750 שקלים. אבישר הציגה קטע מקורי שכתבה בעקבות חוויה שעברה במהלך שירותה הצבאי, החלטות שקיבלה אז והשלכותיהן על חייה כיום.

במקום הרביעי זכה סטודנט משנה ב', תאי קיידר, במלגה על סך 1,250 שקלים, על קטע פואטרי-סלאם מתוך היצירה "חלאב", שנכתבה על ידי יונתן בלומפנלד. הקטע עוסק באדישות של העולם כלפי הסבל שמתרחש בחצר האחורית של כולנו.

ציון לשבח ניתן לסטודנטית משנה ב', אלמוג רוזנו, ואיתו מלגה על סך 500 שקלים, לאחר שהציגה קטע מהיצירה "מחזה ללא שם" שנכתב על ידי פדריקו גרסיה לורקה ועוסק בתפקידו של התיאטרון. האם עליו להעניק לצופים אסקיפזם ובידור או האם להציב בפני החברה מראה שהיא לא תמיד מחמיאה ולעתים אף כואבת?

לדברי עידן אבישר מנהל בית הספר: "בגודמן אנו מאמינים ששחקנים הנם אומנים וככאלה חשוב ואף צריך שתהיה להם אמירה על החברה בה אנו חיים. אמירה שתבוא לידי ביטוי בעשייה אמנותית. תודה לחברת כיוונים שמאמינה ותומכת בבית הספר מיום הקמתו".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת
0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה