תרבות ופנאי

מ"דרום" לאופקים

תרבות ופנאי6 במאי 2018    2 דקות
0

פסטיבל מדרום שמתקיים באופקים זו השנה השמינית יפתח השבוע

מ"דרום" לאופקים
צילום: יח"צ

הפסטיבל מציג תוכן אמנותי ייחודי, עכשווי, מחובר ומשקף את העיר, תושביה והקהילות המרכיבות אותה. אירועי הפסטיבל יתקיימו השנה בסימן גבולות ופריצתם בהשתתפות ויוצרים מכל הארץ וכמובן מאופקים.

פסטיבל "מדרום" הוא פסטיבל לתרבות עצמאית רב תחומית ביוזמה של המכללה האקדמית ספיר ובשיתוף עם עיריית אופקים. את האירוע מפיקים סטודנטים לתואר ראשון בהתמחות בניהול תרבות מהמחלקה ל"תרבות – יצירה והפקה", בהנחיה של אנשי מקצוע. הפסטיבל מיועד לאנשי המקום ולאורחים מבחוץ ובו מגוון פעילויות המתאימות לכל הגילאים.

המבקרים ייהנו ממגוון רחב של פעילויות לאורך כל ימי הפסטיבל: תערוכת איורים של האמנית המחוננת קרן כץ, בשיתוף "בית אקשטיין", מיצגי ומיצבי אמנות בערב של שוטטות תודעתית, הופעה של היוצר אוהד יהודאי שירעיד את הבמה עם שיריו של זוהר ארגוב, בעיבודים נועזים שטרם נשמעו. בנוסף בפסטיבל יתקיימו הפנינג משפחות וילדים, מפגשים וסדנאות ואירוע אמנותי לילי בספרייה העירונית.

כחלק מהאירועים והעבודות שנוצרו עבור הפסטיבל, יתקיים מפגש אינטימי בין אקטיבסטים חברתיים ותרבותיים שחצו את הגבולות, לבין תושבי העיר במסגרת השקת הפרויקט "מניפסטאובייקט". את הפסטיבל ינעלו קבוצת המשוררים המקומית "פואטיפריה", באירוע קבלת שבת משמח במיוחד.

אירוע הפתיחה יתקיים ברביעי הקרוב (9.5) בשעה 18:00. ערב פתיחת הפסטיבל יהיה בסימן אנשי אופקים, במהלכו ניפגש עם תושבי העיר ויצירות אמנות שנוצרו איתם ובהשראתם. בהשתתפות מכובדי העיר אופקים ומכללת ספיר, אמני הפסטיבל וצוות ההפקה, במעמד ראש העיר אופקים, איציק דנינו ונשיא המכללה אקדמית ספיר, פרופ' עמרי ידלין.

אירוע הפתיחה יכלול תרועת זינוק מוסיקלית של החממה המוסיקלית של יחידת הנוער ומרכז המוסיקה הפועל תחת מתנ"ס אופקים. במהלך ערב הפתיחה, תושבי העיר, חברי דף הפייסבוק "זכרונות ילדות באופקים", יתכנסו למפגש נוסטלגי חד פעמי המחבר בין העבר לבין ההווה. במעמד תוצג תערוכת צילומים והמשתתפים יתחרו על תמונת השחזור המושלמת. הפסטיבל יתקיים לכל אורך סוף השבוע באופקים, כשהכניסה לאירועים ללא תשלום, למעט אירועים בודדים בהם תגבה עלות סמלית.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה