תרבות ופנאי

חולות

תרבות ופנאי2 במאי 2018    דקה אחת
0

בשבת הקרובה תציג בגודמן קבוצת התיאטרון "חולות", קבוצה מעורבת של מבקשי מקלט (ששוחררו לפני כשנתיים ממתקן חולות בצו בג"צ) וישראלים, שחברו יחד במטרה להציג את הבעיות הקשורות לטיפול הממסדי בבעיית הפליטים בישראל

חולות
חולות | צילום: ארז חרודי

במהלך התקופה בה היו מבקשי המקלט כלואים במתקן חולות, כמעט כשנתיים, התנסתה הקבוצה בטכניקות שונות מ'תיאטרון המדוכאים' של הבמאי וההוגה הברזילאי אוגוסטו בואל, במטרה לעבד סוגיות אישיות וחברתיות הקשורות לחייהם של פליטים החיים בישראל. התיאטרון מאפשר חשיבה ביקורתית ודמוקרטיזציה של סוגיות חוקיות ומשפטיות.

המופע, המבוסס על עדויות וסיפורים אישיים, מציע קריאה מחודשת של אמנת הפליטים (שישראל הייתה בין היוזמות לכינונה באו"ם) ויחסו של הממסד הישראלי אליה, מתוך שאיפה לעורר דיון ציבורי ומשפטי שיוביל לשינוי חוקי וערכי כלפי מבקשי המקלט בישראל.

לאחר ההצגה מתקיים תאטרון פורום, שהוא למעשה סדנה משותפת לשחקנים ולקהל, מעין דיון אינטראקטיבי בפעולה, בו מוזמנים הצופים להחליף את הדמויות השונות, להיכנס לנעליהן, על מנת לחפש פתרונות למצבים המוצגים בהצגה.

ההצגה היא חלק מפרויקט משותף של אבי מוגרבי וד"ר חן אלון. הסרט 'בין גדרות' של הבמאי אבי מוגרבי מתעד את התהליך ממנו נולדה ההצגה. בימים אלה מתקיים פרויקט המשך, במתקן חולות, המונחה על ידי שחקנים בוגרי תיאטרון מחוקק חולות.

אולם בית הספר למשחק גודמן. 5.5, 19:30. 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה