תרבות ופנאי

חוגגים 70 שנה למדינה

תרבות ופנאי14 באפריל 2018    5 דקות
0

גם השנה, כמו בכל שנה, יחגגו ברחבי הנגב את אירועי יום העצמאות והחגיגות יהיו גדולות במיוחד, כיאה ליום ההולדת ה-70 של המדינה...

חוגגים 70 שנה למדינה
ריטה | צילום: אורית פניני

באר שבע

בערב יום העצמאות יופיעו על הבמה המרכזית ברחבת עיריית באר שבע החל מ-20:00: ריטה, קפה שחור חזק ודנה לפידות. בבימת הילדים ברחבת המשכן לאמנויות הבמה יהנו הילדים ממופע של כוכב הילדים: יובל המבולבל. כמו כן, תתקיימנה הופעות של אמנים מקומיים ולהקות מחול וכן, שלל מופעי רחוב ושדרות מיצגים.

במקביל תתקיימנה החל מ-20:15 חגיגות עצמאות בפארק שכונה ה' – ערב של חוויות והופעות עם תרבות יהודית. על הבמה יופיעו להקת להבה, הזמר ביני לנדאו ולהקתו ומחזמר ענק לילדים "טוביה וחבורת 366.

החל מ-22:30 ייפתח מתחם שנות ה-60 בחצר מוזיאון הנגב לאמנות בעיר העתיקה בבאר-שבע עם מופע להקות: רטרואקטיבי ובאק ביט בלהיטי שנות ה-50 וה-60. בערב זה ניתן יהיה ליהנות מאירועים נוספים בהם, בין היתר: שרים מסביב למדורה מחצות ועד אור הבוקר במתחם בית אשל בפארק נחל באר שבע: רפי שקד בשירה ונגינה, חיה גולן ושולי קימל בשירה, גדעון הרשקוביץ בתופים ובכלי הקשה, עופר יוגב, מנהל מחוז דרום במועצה לשימור אתרים ב"שיח לוחמים".

למחרת, יום העצמאות, חמישי, החל מ- 20:30 יערך מרתון ריקודי עם מיטב המרקידים בהיכל הפיס "הקונכיה". הכניסה חופשית.

בחמישי יתקיימו גם חגיגות ה-70 המרכזיות יתקיימו באמפי פארק באר שבע עם מופע הצדעה ייחודי ליוצרים, למבצעים ולשירים הגדולים במהלך 70 שנות קיומה של מדינה ישראל המופע החגיגי, יהיה מהמרגשים והעוצמתיים שנראו אי פעם עם 200 משתתפים, 70 נגנים, רקדנים, שתי תזמורות והאמנים הגדולים במדינה. בין המשתתפים אגם בוחבוט שלנו, אורית שחף סולנית להקת היהודים. נסיך הרוק ברי סחרוף, גידי גוב, מוש בן ארי, צביקה פיק, שירי מימון, דקלון, זהבה בן, מירי מסיקה, קובי אוז, שרית חדד ועוד רבים וטובים. את האומנים תלווה התזמורת הסינפונייטה הישראלית באר שבע והתזמורת פירְקַת אלנוּר למוסיקה קלאסית מזרחית. ברגע השיא של הערב, צפוי "לקום לתחייה" באמצעות טכנולוגיית הולוגרמה חדשנית, אחד האמנים הגדולים בזמר הישראלי לביצוע דואט עם אחד ממשתתפי האירוע.

ברי סחרוף | צילום: רועי ברקוביץ

עומר

בעומר יחגגו את ערב העצמאות בפארק אטד. אחרי הלהקות המקומיות שיופיעו, ברכת ראש המועצה ומופע זיקוקים, יעלו ירמי קפלן אפרת גוש ודנה ברגר למופע משותף עם כל השירים שלה, ביצועים ועיבודים מיוחדים אחד לשני. גם להקת טררם תופיע במופע קצב סוחף של תיפוף ריקוד ותנועה יסיים את הערב הזמר איראל זילבר שיופיע עם כל השירים והלהיטים הגדולים שלו מכל הזמנים.

מיתר

בבימה המרכזית יופיעו כמה אמנים. את הערב יפתח כוכב הילדים פרופסור פוקס במופע לכל המשפחה. לאחר הופעות ריקודים של ילדי מיתר יעלה לבמה המופע המרכזי – קפה שחור חזק. לאחר מכן תתקיים מסיבת עצמאות לבני הנוער. ביום שישי, 20.4, ישתתפו תושבי מיתר בהרקדה ההמונית לכבוד שנת ה-70 למדינה, שארגנו במשרד התרבות והספורט, יחד עם עוד 14 ישובים שונים מצפון ועד דרום. בהרקדה ישתתפו כ-500 מתושבי מיתר בכל הגילאים.

קפה שחור חזק | צילום: תום סיימון

להבים

במופע המרכזי בלהבים יופיעו ירמי קפלן אפרת גוש ודנה ברגר למופע משותף, ביצועים ועיבודים מיוחדים אחד לשני. כמו כן תופיע בישוב להקת אקזיט ובנוסף יערך מופע סטנד-אפ של רוני ששון.

ירמי קפלן | צילום: ליאור כתר

דימונה

בדימונה יחגגו את יום עצמאות במשך שלושה ימים. בערב יום העצמאות יופיעו אביהו שבת, קטריקס ודורון ביטון, להקת טררם, הזמרת קלייר בן דוד והזמרת המקומית תהל שובל.

ביום עצמאות בבוקר תהיה במת ילדים בה יופיעו יובל המבולבל וקרקס רוסי, בנוסף למתנפחים.

בצהרי יום חמישי יופיעו האמנים המקומיים אוריה ביטון ויהודה אביאל, הזמרת דיקלה, הזמר מוקי ומשה פרץ. ביום שישי יופיעו הזמר ניסים סרוסי, הזמרת ליאורה ואסף גיאת ויובל קריטי, יוצאי התכנית "אייל גולן קורא לך".

דיקלה | צילום ארכיון: עדי אורני

ערד

בערב יום העצמאות יופיעו באצטדיון העירוני להקת איפה הילד שיארחו את הזמר מאור כהן. בנוסף יופיעו האחים גיא ורועי זוארץ במופע שירי לדינו ועוד. לילדים תופיע ענבלרינה ובנוסף במת לנוער עם מיטב הדיג'יאים. ביום העצמאות יופיע בגן ההרפתקאות הזמר והיוצר שמעון בוסקילה.

אופקים

השנה יופיעו באופקים בערב החג באצטדיון הזמרת ריטה ואדיר גץ ולדור הצעיר תעלה כוכבת הילדים מיקי. למחרת ימשיכו החגיגות בפארק, שייפתח לקהל לאחר תקופה בה עבור שדרוג משמעותי, עם הפרויקט של ירון אילן וחברים והזמר נצ'י נצ'. על עמדת הדי.ג'י יופקד טל מלכה המקומי. במוצאי חג העצמאות יתקיים טקס יקיר העיר אופקים לרגל 70 שנה למדינה בהיכל התרבות שבמתנ"ס, שבמסגרתו יוענקו אות יקיר העיר לעשרה תושבי העיר ולשלושה ארגונים. את הטקס תנחה אורנה דץ ובצד האמנותי תופיע הזמרת יובל דיין.

 

יובל דיין | צילום: אוהד רומנו

ירוחם

בערב יום העצמאות יחגגו בירוחם ברכז המסחרי. יופיעו שי צברי במופע מלא, קורין דדון ואודליה סוויסה, קטריקס ודורון ביטון ומופע לילדים של כוכב הילדים דידי דמיוני.

שי צברי

שי צברי | צילום: זוהר שטרית

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת
0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה