תרבות ופנאי

העבר הנאצי שהגיע ליחידה קרבית בצה"ל

תרבות ופנאי12 באפריל 2018    דקה אחת
0

"רומן עברי-גרמני", הוא ספר חדש המגולל את סיפור האהבה התמימה והעוצמתית של יואכים פון קראוס מדיסלדורף, שבא להתנדב בישראל ומרים וולף, ישראלית ונכדה לניצולי שואה.

העבר הנאצי שהגיע ליחידה קרבית בצה"ל
פרופ' דב בהט. "גרמניה מנסה לפעול ב-2 ערוצים" | צילום: יח"צ

הספר, מאת פרופ’ דב בהט, מלווה את סיפור התבגרותם ואהבתם של יוכי ומרים, שני צעירים מצודדים בישראל העכשווית, ששורשיהם נטועים עמוק באירופה של אמצע המאה שעברה.

יוכי, ששמו המקורי הוא יואכים פון קראוס, נולד בדיסלדורף למשפחה בעלת עבר נאצי, והווה של אנטישמיות מודחקת למחצה. רגשי האשמה שלו על עברה של משפחתו מביאים אותו לבסוף לישראל, והוא מתאהב בארץ והופך אותה לביתו. יואכים מעברת את שמו ליוחנן ,וכנדוניה לעם היושב בציון, הוא בוחר גם להתנדב לשירות קרבי בצה"ל.

מנגד ניצבת מרים, ילדה טובה ממבשרת ציון, דור שלישי למשפחה שנמלטה מאירופה ברגע האחרון ממש. מרים היא

עטיפת הספר | צילום: יח"צ

התגלמות האידיאל הציוני: היא יפה, נבונה, רגישה שיודעת לאהוב עד כלות. זהו לא רק סיפור אהבה בין שני צעירים, אלא שיר אהבה לארץ ישראל. האוהבים הצעירים מתנתקים אט אט ממשפחתם ויוצרים לעצמם בועה מושלמת של אהבה. אבל העולם האמיתי, האכזרי ונטול הסנטימנטים פולש פעם אחר פעם לבועת הזוגיות ומציב לפניהם קשיים לאין ספור.

בהט מציב לפנינו מראה שלכאורה מייפה את המציאות, אבל בפועל רק משמשת להדגיש את הצדדים המכוערים שבה. דב בהט (83) הוא אמריטוס פרופסור באוניברסיטת בן-גוריון, מומחה בעל שם עולמי לגיאולוגיה, לשעבר רקטור האוניברסיטה. מאז פרישתו הוא מקדיש את רוב זמנו ליצירה ספרותית.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה