תרבות ופנאי

הקלאסיקה של רוסיני

תרבות ופנאי17 בפברואר 2018    דקה אחת
0

בקונצרט הרביעי בסדרה קלאסיקה, הסינפונייטה הישראלית באר-שבע תפתח עם היצירה האיטלקייה באלג'יר של רוסיני

הקלאסיקה של רוסיני

העלילה מספרת על איזבלה היפה שעזבה את איטליה כדי לחפש אחר אהובה לינדורו, שנשבה בידי מושל אלג'יר. בדרך היא נפלה בידי כנופיית שודדי ים שהסגירו גם אותה למושל.  המושל התאהב בה מיד ורקם תכנית לשדך בין לינדורו אהובה האיטלקי, לאשתו האלג'יראית, שבה מאס. בעוד המושל חולם על זכייתו באיזבלה היפה, תכננו שני הנאהבים האיטלקים את בריחתם מאלג'יר, בדרכי עורמה הם הצליחו להשקותו לשכרה עד אובדן חושיו ונמלטו על נפשם.

היצירה השנייה שתבוצע בקונצרט היא קונצ'רטו לחליל מס' 1 מאת מוצרט. היצירה נולדה מתוך פניה של דה ז'אן, חלילן הולנדי שביקש ממוצרט שילחין לו תיק של יצירות מקוריות לחליל. ידוע כי מוצרט נענה באי רצון לבקשה מכיוון שלא אהב במיוחד אתת החליל אבל זה לא ניכר באיכות היצירה.

היצירה שתנעל את הקונצרט היא הסימפוניה הפסטורלית של בטהובן. זוהי הסימפוניה השישית של בטהובן שכונתה לימים פסטורלית בגלל תיאורי הטבע מחוץ לעיר וינה. יש האומרים שזו הייתה הפעם האחרונה שבטהובן היה יכול להאזין לנגינה של עצמו. הסימפוניה השישית לימים הפכה לאחת הקומפוזיציות המרכזיות ברפרטואר הסימפוני.

על הקונצרט ינצח ולדימיר לנדה, המנהל המוסיקלי ומנצח התזמורת הסימפונית הממלכתית הסיבירית. החזון של ולדימיר לנדה הוא להביא לקהל מוסיקה עכשווית,  חוצת גבולות וז'אנרים, הוא יזם פרויקטים פורצי דרך כגון: "קונצ'רטו לשף ולתזמורת" ואף שיתף פעולה עם תעשיית הבשמים בצרפת, עם הפרויקט המוזיקלי המיוחד:  "ניחוח הצליל".

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 17.2,19.2, 20:30. 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה